B
R Robert-san01 skrev:
Någon som sett något officiellt att ESV dömt ut Easee lösning och att de nu måste installera JFB?

Detta lade realtid upp igår.

[länk]
Esv kommer aldrig säga så, det är upp till Easee hur den tekniska lösningen ser ut. Ny dokumentation och klisterlappar räckte inte, så mycket vet vi.
 
Det där är en gissning från en youtuber.
 
D
R Robert-san01 skrev:
Någon som sett något officiellt att ESV dömt ut Easee lösning och att de nu måste installera JFB?

Detta lade realtid upp igår.

[länk]
Tack, drog en reklamation till Tibber nu så får vi se.
 
R Robert-san01 skrev:
Någon som sett något officiellt att ESV dömt ut Easee lösning och att de nu måste installera JFB?

Detta lade realtid upp igår.

[länk]
Märkligt av en nyhetssite att lägga upp flera månader gammal information. Påplussat med litet egen tolkning.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
Märkligt av en nyhetssite att lägga upp flera månader gammal information. Påplussat med litet egen tolkning.
Det var det intryck jag också fick.

Därför frågan om någon sett något officiellt från ESV om detta med ombyggnaden.
 
R Robert-san01 skrev:
Det var det intryck jag också fick.

Därför frågan om någon sett något officiellt från ESV om detta med ombyggnaden.
ESV har krävt en åtgärdsplan senast i mars, så Easee har en månad på sig. De vill skjuta på detta till efter rättegången i April, men har fått nej på det. Rättegången kommer om jag förstått rätt, inte handla om boxen, utan om ESV handläggning.
Det är onekligen spännande att höra hur det går.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
ESV har krävt en åtgärdsplan senast i mars, så Easee har en månad på sig. De vill skjuta på detta till efter rättegången i April, men har fått nej på det. Rättegången kommer om jag förstått rätt, inte handla om boxen, utan om ESV handläggning.
Det är onekligen spännande att höra hur det går.
Njae, alla boxarna ska vara åtgärdade enligt godkänd åtgärdsplan senast i mars.
 
G gmogmo skrev:
Njae, alla boxarna ska vara åtgärdade enligt godkänd åtgärdsplan senast i mars.
Beror på hur man tolkar skrivningen. "En åtgärdsplan ska vara genomförd".
Planen ska genomföras, vad som nu menas med det. Gör man inte först en plan, och sedan verkställer den? Om även verkställighet ska vara klart i mars så lär de få bråttom.
 
Jag ser ingen tvetydighet i den skrivningen.
En plan är genomförd när man har utfört det planen säger.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
Beror på hur man tolkar skrivningen. "En åtgärdsplan ska vara genomförd".
Planen ska genomföras, vad som nu menas med det. Gör man inte först en plan, och sedan verkställer den? Om även verkställighet ska vara klart i mars så lär de få bråttom.
Jag tolkar det som att själva planen ska vara genomförd, dvs när planen ska vara klar men ser hur det kan tolkas annorlunda.
 
lilytwig lilytwig skrev:
Beror på hur man tolkar skrivningen. "En åtgärdsplan ska vara genomförd".
Planen ska genomföras, vad som nu menas med det. Gör man inte först en plan, och sedan verkställer den? Om även verkställighet ska vara klart i mars så lär de få bråttom.
Går man tillbaka till det ursprungliga beslutet från ESV så tycker jag att det är tydligt att alla boxar ska vara åtgärdade, enligt av ESV godkänd plan, så att de uppfyller kraven sista mars 2024.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
De lämnade väl in en plan för inte så länge sedan som ESV inte tyckte att den dög.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
De lämnade väl in en plan för inte så länge sedan som ESV inte tyckte att den dög.
Ja, det stämmer.
 
När jag varit inblandad i en åtgärdsplan (dock inte el utan annat ’certifieringsärende’ ) så gjorde vi en plan som sen följdes upp typ halvårsvis tills vi kunde visa att tillräckligt stor andel av populationen var åtgärdad. 100% går aldrig att nå då kunder inte går att nå, inte återkommer, har skrotat eller gjort sig av med produkten osv.

Tror myndigheter ofta är pragmatiska om man visar att och hur man löser problemet och att man agerar så skyndsamt som är möjligt. Hittills verkar ju dock inte easee imponerat med bra planer.
 
Nej, Easee verkar ju göra allt för att undvika att behöva göra några åtgärder. Då blir det svårt.

Risken för dem är väl att om de inte kan visa upp godkända åtgärder så kommer de tvingas återkalla laddarna, och det lär bli rejält dyrt. Och om de vägrar att återkalla laddarna lär det få konsekvenser.
 
  • Gilla
gmogmo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.