126 617 läst · 1 714 svar
127k läst
1,7k svar
Easee-laddboxar kan säljstoppas
Medlem
· Uppland
· 1 768 inlägg
Easee inser nu att domstolsvägen inte kommer att fungera och återgår nu till sin gamla strategi att försöka ordbajsa omkull ESV. Kommer nog att gå jättebra...
Källa: Ytterligare en översatt norsk propagandaartikel från Teknisk Ukeblad
Källa: Ytterligare en översatt norsk propagandaartikel från Teknisk Ukeblad
Precis, nu vill de satsa på dialog, vilket borde vara signalen att reklamera som ägareG gmogmo skrev:
Varför tolkar du det så?
D Daniel 109 skrev:
Precis, det finns inte mycket att förhandla om och det verkar ju inte som Easee någonsin kommer att rätta felet. Man kan ju då tänka, det är inte så farligt, boxen är nog till 100% säker. Det stämmer nog, men du får inte flytta den, någonsin. Det borde vara ett problem. Vi vet inte heller vad som händer om några år, då kanske det blir användningsförbud. Vad händer ifall något går fel och bilen brinner, rätt säker på att det blir problem med försäkringen då ....G gmogmo skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Blir intressant att se hur man hanterar installerade boxar.
Kunderna lär knappast uppskatta att de får en "Lite" på 11kW, om det nu är det hårdvaran klarar med ny dekal. Det har väl trots allt köpt en 22kW box?
Kunderna lär knappast uppskatta att de får en "Lite" på 11kW, om det nu är det hårdvaran klarar med ny dekal. Det har väl trots allt köpt en 22kW box?
En uppdatering så att en Home/Charge blir en Lite gör ju inte att en godkänd jordfelsbrytare materialiserar sig ur tomma intet...R Robert-san01 skrev:
Jag skulle personligen inte ha något egentligt problem med det, här är huvudsäkringarna på 16A = precis 11kW. Kan inte ladda mer, utan att göra huset strömlöst.R Robert-san01 skrev:
Däremot kvarstår mina tveksamheter över easee såsom företag, och alla konstiga turer har bara stärkt mig i detta.
Jag säkrade upp huset, har effektavgift. På dagen vill jag ladda med låg effekt för att inte få effekt straff, på natten så hög som möjligt så jag prickar billiga timmar (då är det ingen effekt avgift). Det är inte en jätteviktig fråga, men när jag nu ändå köpt laddkabel, laddare, valt gräva ned en rejäl kabel till laddarens undercentral blir jag lite ledsen om jag max får 11kw...Mikael_L skrev: