10 416 läst · 60 svar
10k läst
60 svar
Dubbelt så dyr Husdröm i Södra Kverrestad
Det blev fint till slut. De gör många småbarnsföräldrar en stor tjänst genom att dela med sig av den press som kan uppstå med sådana här projekt.
Tex:
https://www.byggahus.se/husdrom-av-pappas-sista-ritning-i-hollviken
Det går att få riktigt snyggt. Jag tror man måste ha riktigt tjocka skivor. Det får inte bukta en mm för då ser det billigt ut. Gert va ju skeptisk till att montera plywood själv.HOBBY ARCHITECT skrev:
Tex:
https://www.byggahus.se/husdrom-av-pappas-sista-ritning-i-hollviken
Det är ju bra att visa lite avsnitt med stora finansiella motgångar så att man inte blir för optimistisk kring tanken på att renovera ruckel.B BobbyMel skrev:
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 575 inlägg
Varför tänker du att man skall besiktiga innan man river?S Skatudden skrev:
De flesta skulle nog säga att det är bortkastade pengar.
Äger du någon besiktningsfirma kanske? Det hade förklara saken.
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 575 inlägg
Håller definitivt inte med. Planering av projekt, oavsett om det är nybygge eller renovering är avgörande för att kunna få fram en tids- och kostnadsplan. Jag äger ingen besiktningsfirma utan har besiktigat mina egna projekt själv, men använt besiktningsfirmor för andras projekt. Vad har det med sakfrågan om planering att göra?D daVinci skrev:
Känndes som en temporär lösning för att få ihop det tidsmässigt?A AndersS skrev:
https://zilence.se/produkt/slat-vaggpanel-plywood/
Är ju något sådant där man kör med annars. Limmat, inte synliga skruvar och med längsgående distanslister för att få det rakt.
Råkade du svara på fel inlägg?banjoragge skrev:
Håller definitivt inte med. Planering av projekt, oavsett om det är nybygge eller renovering är avgörande för att kunna få fram en tids- och kostnadsplan. Jag äger ingen besiktningsfirma utan har besiktigat mina egna projekt själv, men använt besiktningsfirmor för andras projekt. Vad har det med sakfrågan om planering att göra?
Om du läser första meningen i det du citerade så ser du en fråga. Ditt inlägg berör inte frågan det minsta.
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 575 inlägg
Jag tycker otroligt synd om paret som gick på niten med första firman. Det finns alldeles för mycket skojare i branschen. Jag själv hade nog inte orkat ta mig i mål efter det. Men det gjorde dom, otroligt väl kämpat. Själv gillar jag plywood i lagom mängd.
Hoppas nu att dom kan få vila lite, de har ju fortfarande en tvist, utsidan på huset, dröm om att färdigställa stallet, och sitt barn att ta hand om. Det är lätt att krasha.
Hoppas nu att dom kan få vila lite, de har ju fortfarande en tvist, utsidan på huset, dröm om att färdigställa stallet, och sitt barn att ta hand om. Det är lätt att krasha.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 030 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 030 inlägg
Vilken mardröm , verkligen bra gjort av dem att orka få ihop det.
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Dubbelt så dyr Husdröm i Södra Kverrestad
Artikelkommentarer -
Rotavdraget höjs till 50 procent
Artikelkommentarer -
Veganism - allmän diskussion
Artikelkommentarer -
Måste bygga mur för att skydda huset
Artikelkommentarer -
Miljövänligt virke från Organowood ruttnade – byts ut i flera kommuner