11 266 läst · 61 svar
11k läst
61 svar
Dubbelt så dyr Husdröm i Södra Kverrestad
Så kan det naturligtvis vara. Är det nån grej med att man som vegan inte får befatta sig med animaliskt i någon form alls alltså? Inte ens gödsla sina grödor med det? Jag har själv ätit vegankost i åtta år (slutade med eländet för två år sedan tack och lov) men det var av inbillade hälsoskäl och inte etiska skäl så jag var liksom aldrig invigd i den hyperveganska livsstilen.S Sweetme skrev:De kanske vill vara tydliga med att animaliskt gödsel o.dyl. inte heller ska användas, att allt ska vara växtbaserat och troligtvis biodynamiskt... 🤔
Låter ju i varje fall mer strikt med veganskt för en icke-vegan.
Edit:
Kan ju också bero på en viss språkförbistring. Kvinnan hade bara levt i Sverige i 5 år och mannen kanske inte hade svenska som modersmål...
Det är därför jag tycker det är en miss av produktionen att inte gräva mer i vad tvisten handlar om. Jag menar om paret, vid en vinst i domstol eller liknande, får tillbaka någon miljon så är ju deras situation helt annorlunda.Appendix skrev:
Jag förstod det som att det främst handlade om taket. Men var det bara det?
De hade ju byggt ihop bpningshuset med ladan med mera. Nya fönster. Takat var väl det som fick rivas.Fujim skrev:
Det är därför jag tycker det är en miss av produktionen att inte gräva mer i vad tvisten handlar om. Jag menar om paret, vid en vinst i domstol eller liknande, får tillbaka någon miljon så är ju deras situation helt annorlunda.
Så det var ju rätt omfattande jobb samtidigt som väldigt mycket fortfarande är ofärdigt.
Men som du säger. Skulle de få en miljon räcker det ju en bra bit för att färdigställa. Sen är ju frågan vad byggbolag gör när de förlorar en tist. Är det inte väldigt stort konkas de ju ofta.
Iaf. Det var lite lömskt att Trycka på den punkten och sen inte röra vid den med
Det är väl troligt då att det är en pågående tvist och det hade troligtvis varit svårt i ett sånt läge att inte vinkla rapporteringen om tvisten på ett opartiskt sätt. Nu säger jag inte att det är så. Men det hade ju kunnat vara så att vissa bristerna var på grund av någon annan än entreprenören.Fujim skrev:
Det är därför jag tycker det är en miss av produktionen att inte gräva mer i vad tvisten handlar om. Jag menar om paret, vid en vinst i domstol eller liknande, får tillbaka någon miljon så är ju deras situation helt annorlunda.
Jag tycker det i alla fall var strong av dom att fortsätta. Jag vettitusan om jag orkat med så mycket motgångar dom klarade av. Jäkla kämpar! Hade känts lättare med ståplats i Hanöbukten!
Jag hade nog valt en annan sorts vägg/takskiva och inte vanlig byggplyfa, troligtvis hade man fått beställa dem med fanèr man önskar och då även kunnat välja storlek utifrån ytstorlek som ska kläs in, men hade då blivit till en annan kostnad.
Min misstanke är att de varit ett program kort denna säsong, gissar det hör av sig en hel del drömmare som har stora planer, men som det inte blir något av eller går alldeles för långsamt. Så det är besvärligt att få ihop det med ett fast antal program.B BobbyMel skrev:Blev en lite märklig start av programmet där man mer eller mindre summerade ett par år av renoverande för att sedan följa bygget under de avslutande månaderna. Man blir såklart nyfiken varför produktionen tog in ett sådant projekt och varför paret ens var intresserade av att vara med när den största delen av resan redan var gjord?
Så de fick tag i detta halvklara projekt som kunde ge ett avsnitt på ett halvår eller så istället för ofta flera år.
Framgick det hur mycket mark det är fråga om?A AndersS skrev:
(Ja, jag vet att jag kan titta själv på programmet, men jag har lite svårt för sådana där program och tycker det är behagligare att läsa om dem här istället.)
Administrator
· Skåne
· 8 016 inlägg
Jag har flyttat en off topic diskussion om veganism till en egen tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/veganism-allmaen-diskussion.545902/
/Moderator
/Moderator
Senaste från startsidan
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Dubbelt så dyr Husdröm i Södra Kverrestad
Artikelkommentarer -
Veganism - allmän diskussion
Artikelkommentarer -
Rotavdraget höjs till 50 procent
Artikelkommentarer -