Hade valt bosch.
 
  • Gilla
Sittställning och 1 till
  • Laddar…
Skulle tipsa om att jämföra priserna från Tyskland också. Görs enkelt via idealo.de.

Finns ofta lite pengar att spara den vägen.
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Hoppas att det finns bra lådor och förvaring för verkygen, batterierna och tillbehören! :)

Återigen, tack för all input!
De bästa lådorna är Festool/Tanos, används även av tex Mafell, Hikoki och Makita.
Och går att köpa lösa och lägga andra märken i.
Milwaukee har någon egen standard på lådor som inte verkar speciellt imponerande. Underskatta inte hur mycket enklare allt blir med ett bra system för förvaring och transport.
 
  • Gilla
Veritas och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
De bästa lådorna är Festool/Tanos, används även av tex Mafell, Hikoki och Makita.
Och går att köpa lösa och lägga andra märken i.
Milwaukee har någon egen standard på lådor som inte verkar speciellt imponerande. Underskatta inte hur mycket enklare allt blir med ett bra system för förvaring och transport.
Festools lådor verkar vara i en egen klass, ja.

Men Milwaukees förvaring har fått superpositiv kritik! Sen faller man lite för deras marknadsföring också:
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Jag är själv väldigt nöjd med mina Dewalt maskiner.
Tycker man får mycket för pengarna.



Har följande
Dyckertpistol
Spikpistol
Slagskruvdragare
Borrmaskin
Multiverktyg
Vinkelslip.

5ah batteri rekommenderas så slipper.
 
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
B
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Såvitt jag vet idag så är det bara dyckert, för fastskjutning av lister t ex.
Vad skjuter man mer för spik?
Gjorde antagandet att det var stompistol du var ute efter, men är det dyckert så behöver du inte räkna bort Makita. Har ingen dyckertpicka själv men kör skruvdragare, cirkelsåg och tigersåg från Makita och är nöjd.
 
  • Gilla
Heij83 och 1 till
  • Laddar…
Kläm och känn.

Försök komma över tanken att låsa dig vid en batteristandard, se det istället som en möjlighet, det är bara obehagligt i början när det ska betalas..;)

Har själv Bosch 12 och 18V.
Senco 18V.
Samt Hikoki 18V.
 
Redigerat:
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Blandmissbrukare här. Skruvdragarna är Makita då de ligger betydligt bättre i min hand. Har 7.2, 12,14.4 och 18V, resten av batterimaskinerna är Bosch
 
  • Gilla
Arturlin och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
…det är bara obehagligt i början när det ska betalas..;)
Kostnaden är förstås en aspekt. Jag tänker mer på smidigheten att ha samma batteri till alla enheter. Sparar tid och bekymmer. :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Kostnaden är förstås en aspekt. Jag tänker mer på smidigheten att ha samma batteri till alla enheter. Sparar tid och bekymmer. :)
Om du kommer vilja ha lite trädgårdsverktyg också på samma batterier blir valet smalare, tex Bosch försvinner.
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Jag kör makita och är väldigt nöjd. Har successivt bytt ut blå/grön Bosch efter att det inte håller måttet. Var inne på millwaukee men det var dyrare än makita men samma resultat i tester.
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Jag valde Makita för att de även har ett väldigt brett utbud av 18v-maskiner för trädgårdsarbete.
 
  • Gilla
TriNitro
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Om du kommer vilja ha lite trädgårdsverktyg också på samma batterier blir valet smalare, tex Bosch försvinner.
Blir väl bara Makita kvar då eller? Har inte sett att de andra fyra märkena har några trädgårdsmaskiner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.