B
Isakare Isakare skrev:
Precis.
Jag köpte en Milwaukee mini tigersåg, verkade riktigt smidig för mindre jobb där det är trångt.
Den är helt värdelös, kort slag och ingen pendling. Jag sågar av en bräda fortare med bågfil än den gör med ett riktigt bra blad.
Och då är det lite fel att jämföra en med pendling med en utan. Eller är det så att DeWalt inte ens har någon med pendling...
 
Tack för alla svar!
Det blev Milwaukee till slut. Köpte deras Powerpack plus deras tigersåg. Dels efter kommentarerna här i tråden, dels efter att ha snackat med min vän som jobbat som snickare i 30 år.
Kvarstår dyckert-maskin, ingen panik med den dock...

Lärdomar:
- Milwaukee säljer många av sina verktyg utan låda och snålt med tillbehör. De får man köpa till separat. Tråkigt, och innebär merkostnad (är själv van vid Bosch som har sina L-lådor och skickar med ett gäng med blad och grejer). Men tydligen ska Milwaukee ha sjukt bra sorteringssystem, så det ska bli en intressant värld att utforska!
- Jag upplever (efter okulär och snabb-besiktning) Milwaukees verktyg som lite plastigare än Bosch blåa serie. Vi får se hur det känns om ett halvår när jag hunnit använda allt.
- Som flera har sagt; Batteristandard är bra, men inte livsnödvändigt. Känsla för verktyget är viktigare. Det tar ju dock tid att åka runt och känna på verktyg, och för mig var det lite bråttom.

Har varit sjukt nöjd med mina blåa Bosch, men nu ska det bl kul att prova på något nytt! Om jag har tid och minns det, så gör jag ett inlägg här om ett tag och skriver om min upplevelse!

Tack igen! Älskar forum och olike personers insikter och åsikter. :)

En kartong med Milwaukee M18 FUEL uppladdningsbara elverktyg inklusive borrmaskiner och sågar, framför en verktygsväska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 9 till
  • Laddar…
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Tack för alla svar!
Det blev Milwaukee till slut. Köpte deras Powerpack plus deras tigersåg. Dels efter kommentarerna här i tråden, dels efter att ha snackat med min vän som jobbat som snickare i 30 år.
Kvarstår dyckert-maskin, ingen panik med den dock...

Lärdomar:
- Milwaukee säljer många av sina verktyg utan låda och snålt med tillbehör. De får man köpa till separat. Tråkigt, och innebär merkostnad (är själv van vid Bosch som har sina L-lådor och skickar med ett gäng med blad och grejer). Men tydligen ska Milwaukee ha sjukt bra sorteringssystem, så det ska bli en intressant värld att utforska!
- Jag upplever (efter okulär och snabb-besiktning) Milwaukees verktyg som lite plastigare än Bosch blåa serie. Vi får se hur det känns om ett halvår när jag hunnit använda allt.
- Som flera har sagt; Batteristandard är bra, men inte livsnödvändigt. Känsla för verktyget är viktigare. Det tar ju dock tid att åka runt och känna på verktyg, och för mig var det lite bråttom.

Har varit sjukt nöjd med mina blåa Bosch, men nu ska det bl kul att prova på något nytt! Om jag har tid och minns det, så gör jag ett inlägg här om ett tag och skriver om min upplevelse!

Tack igen! Älskar forum och olike personers insikter och åsikter. :)

[bild]
Ser fram emot recension av upplevelsen, tror du blir nöjd! (y)
 
  • Gilla
andreascarlsson och 1 till
  • Laddar…
(y) Tror du gjort ett bra val
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Tack för alla svar!
Det blev Milwaukee till slut. Köpte deras Powerpack plus deras tigersåg. Dels efter kommentarerna här i tråden, dels efter att ha snackat med min vän som jobbat som snickare i 30 år.
Kvarstår dyckert-maskin, ingen panik med den dock...

Lärdomar:
- Milwaukee säljer många av sina verktyg utan låda och snålt med tillbehör. De får man köpa till separat. Tråkigt, och innebär merkostnad (är själv van vid Bosch som har sina L-lådor och skickar med ett gäng med blad och grejer). Men tydligen ska Milwaukee ha sjukt bra sorteringssystem, så det ska bli en intressant värld att utforska!
- Jag upplever (efter okulär och snabb-besiktning) Milwaukees verktyg som lite plastigare än Bosch blåa serie. Vi får se hur det känns om ett halvår när jag hunnit använda allt.
- Som flera har sagt; Batteristandard är bra, men inte livsnödvändigt. Känsla för verktyget är viktigare. Det tar ju dock tid att åka runt och känna på verktyg, och för mig var det lite bråttom.

Har varit sjukt nöjd med mina blåa Bosch, men nu ska det bl kul att prova på något nytt! Om jag har tid och minns det, så gör jag ett inlägg här om ett tag och skriver om min upplevelse!

Tack igen! Älskar forum och olike personers insikter och åsikter. :)

[bild]
Det är väl sällan låda ingår när man köper hela uppsättningar. Då brukar det vara väska det kommer i. När vi köper milwaukee styckvis får vi låda med.
 
Isakare Isakare skrev:
Precis.
Jag köpte en Milwaukee mini tigersåg, verkade riktigt smidig för mindre jobb där det är trångt.
Den är helt värdelös, kort slag och ingen pendling. Jag sågar av en bräda fortare med bågfil än den gör med ett riktigt bra blad.
En enhandstigersåg är knappast avsedd för större rivningsjobb utan till röris som kapar rör eller elektrikern som ska kapa kabelstegar /göra hål till centraler.
Tyvärr håller jag inte med dig alls. Har 12v aren och stundtals ser jag ingen mening med att köpa ett sticksåg när man har minin. Använder min varje vecka
 
  • Gilla
G-83
  • Laddar…
K kanonkula skrev:
En enhandstigersåg är knappast avsedd för större rivningsjobb utan till röris som kapar rör eller elektrikern som ska kapa kabelstegar /göra hål till centraler.
Tyvärr håller jag inte med dig alls. Har 12v aren och stundtals ser jag ingen mening med att köpa ett sticksåg när man har minin. Använder min varje vecka
Jag använder sticksågen om den kommer åt, för den gör jobbet minst dubbelt så fort. Sågar dagligen i metall, stål, rostfritt, alu och trä.
Har 3 sticksågar, Hitachi o Makita batteri, och en 25 år gammal Bosch med sladd.
Alla är överlägsna M12an i förmåga att såga.
Mitt jobb går ut på att montera och anpassa saker, på en arbetsdag av 8 timmar, hänger jag på nån av mina maskiner i 4 av de, finns dagar där jag tömt alla mina 8 batterier 2 gånger på ström.
Med det sagt, jag har nära nog provat allt för att hitta bästa, smidigaste och snabbaste metoder, verktyg, maskiner, blad, borrar, kapskivor mm.
Lilla M12 sågen är inte bra.
 
G-83 G-83 skrev:
Det är väl sällan låda ingår när man köper hela uppsättningar. Då brukar det vara väska det kommer i. När vi köper milwaukee styckvis får vi låda med.
Njae. När jag kollade så var det inte alla vertyg som kom med låda, t ex multiverktyget. Att flerpacken kommer utan lådor känns ganska självkart, håller jag helt med om.
När jag kollat runt lite kring detta köpet så upplever jag Milwaukee som sämst på att skicka med lådor och tillbehör.

Köpte för övrigt nytt Bosch tigersågsblad (Bosch ska enligt utsago göra bland de bättre bladen) till tigern igår, och sågade lite. Det var en helt sjuk skillnad från min förra setup (noname-tiger och -blad), som att skära i smör!
 
  • Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Roligt att du kom fram till Milwaukee!

Själv kör jag på Makita och Hikoki; skruvdragare, cirkel, sänksåg, tigersåg etc. är Makita, sen så har jag Hikoki stom- och dyckertspikpistol.

Valde Makita pga. deras verktyg för snickare, deras 18v fräs DRT50 och deras 36v sänksåg DSP601 är båda guld värda! Sen så har jag även deras 36V gräsklippare och trimmer, är jättenöjd med båda!
 
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Njae. När jag kollade så var det inte alla vertyg som kom med låda, t ex multiverktyget. Att flerpacken kommer utan lådor känns ganska självkart, håller jag helt med om.
När jag kollat runt lite kring detta köpet så upplever jag Milwaukee som sämst på att skicka med lådor och tillbehör.

Köpte för övrigt nytt Bosch tigersågsblad (Bosch ska enligt utsago göra bland de bättre bladen) till tigern igår, och sågade lite. Det var en helt sjuk skillnad från min förra setup (noname-tiger och -blad), som att skära i smör!
Pacout-lådor verkar kosta nästan dubbelt mot Systainers. Vattentäta förvisso men lite styvt prissatta kan jag tycka? :thinking:
 
Det är väl få märken som har allt, om man nu vill ha stompicka, även inkluderat dyckertpistol.
Jag har framför allt blå Bosch men de har inget som skjuter.
Som andra så blandar jag andra märken också.
 
FreQa FreQa skrev:
Det är väl få märken som har allt, om man nu vill ha stompicka, även inkluderat dyckertpistol.
Jag har framför allt blå Bosch men de har inget som skjuter.
Som andra så blandar jag andra märken också.
Bosch batteridriven spikpistol i blå förvaringslåda med rabatterat prisinterval 472,94 € - 791,10 €.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

;)(y)
 
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Njae. När jag kollade så var det inte alla vertyg som kom med låda, t ex multiverktyget. Att flerpacken kommer utan lådor känns ganska självkart, håller jag helt med om.
När jag kollat runt lite kring detta köpet så upplever jag Milwaukee som sämst på att skicka med lådor och tillbehör.

Köpte för övrigt nytt Bosch tigersågsblad (Bosch ska enligt utsago göra bland de bättre bladen) till tigern igår, och sågade lite. Det var en helt sjuk skillnad från min förra setup (noname-tiger och -blad), som att skära i smör!
Milwaukees tigerblad verkar vara väldigt bra också. Jag köpte fel så jag fick deras vanliga blad istället för ”the axe” men även de funkar bra.
 
L Lovan83 skrev:
Milwaukees tigerblad verkar vara väldigt bra också. Jag köpte fel så jag fick deras vanliga blad istället för ”the axe” men även de funkar bra.
Tycker milwaukees rivningsblad är oslagbara, hyfsat dyra men värda varenda krona.
 
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
;)(y)
Va? Hade inte de slutat sälja den? Jaha ett fel från mig då! :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.