• Gilla
Anderscurl och 4 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Likt många andra har jag fått ett par arbetshandskar idag, hopar över bild på dessa :)


Men jag fick även ett paket med Makitas DGA519.
Suktat ett tag efter en batteri-vinkelslip, kanske var det lite förhastat att köpa en med X-Lock. Blir lite bökigare med att köpa skivor men nog skönt när de ska bytas:D

[bild]
Hoppas smidigheten överväger att det är så väldigt mycket som inte passar x-lock (y)
 
B
nanowire nanowire skrev:
Hoppas smidigheten överväger att det är så väldigt mycket som inte passar x-lock (y)
Ja, ska bli skönt att slippa sladd och skivor som nypt fast. Är ju ingen storförbrukare så köper jag en laddning med det vanligast så klarar jag mig ett bra tag.
Dock lite osmidig iom längden på maskin.

Gissar att jag (och grabben) kommer uppskatta bromsen när man släpper knappen och den variabla hastigheten :)
 
useless useless skrev:
Det finns fördelar med att inte betala innan leverans...
Absolut! En klok princip på många sätt. Men för ett köp på 139 kronor, av den art som aldrig brukar strula, finns det även fördelar med att få betalningen hanterad redan vid beställning. Jag gissar att krediteringen kommer inom några dagar.

Sen är ju betalningar via klarna bokstavligen poänglösa vad jag vet, så därför föredrar jag ändå oftast kreditkortsbetalning. ;)

Många bäckar små ger en långresa då och då. :D

Nu tog i och för sig dessa tomtar inte Amex men det finns även annan form av kickback som trots allt är bättre än ingen kickback.
 
  • Arg
  • Gilla
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Ja, ska bli skönt att slippa sladd och skivor som nypt fast. Är ju ingen storförbrukare så köper jag en laddning med det vanligast så klarar jag mig ett bra tag.
Dock lite osmidig iom längden på maskin.

Gissar att jag (och grabben) kommer uppskatta bromsen när man släpper knappen och den variabla hastigheten :)
Ja, batterivinkelslip är så trevligt, snabbstopp är en mycket bra egenskap på både vinkelslipar (och sågar) :D
 
  • Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Skippar handskbilden jag med och antar att vi alla fått en kreditfaktura på mailen. Har någon ännu fått den faktiska krediteringen? Antar att det kan ta någon dag men efter helgen borde den dyka upp tycker jag.
Jag betalade med Swish och i förmiddags fick jag en Swish tillbaka. Handsken kunde jag senare hämta på ICA. (y)
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Specialprofiler för fräsning av balkongräcken. Ritade själv i Illustrator (av gammal vana) och skickade som DWG-fil till Toolbox. 3.000:- för två olika par.
Enkel linjeteckning av skiss till brödskiva eller toast, utan detaljer, symmetrisk, möjligt mönster eller ikon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två förpackningar med specialverktyg, skärstål för listverk, märkta 'TOOLBOX', olika modeller, förseglade i plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyra stycken avtagbara knivblad i metall för verktyg, uppmärksamhet på skarpa kanter och varningsikoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 24 till
  • Laddar…
Äntligen kom den...
 
  • En Festool cirkelsåg på en Systainer förvaringslåda, inomhus mot en trappbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Willewonka och 17 till
  • Laddar…
ullberg
Äntligen kan jag göra hål i raka rader!

Långa, gråa aluminiumskenor med gröna linjer, förmodligen från Festool, staplade liggandes på en pall.

… och ja, jag vet att skenan inte räcker, lika lite som LR-32 satsen jag hade sedan tidigare går att använda utan skena - men nu har jag komplett uppsättning!

/U
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Äntligen kan jag göra hål i raka rader!

[bild]

… och ja, jag vet att skenan inte räcker, lika lite som LR-32 satsen jag hade sedan tidigare går att använda utan skena - men nu har jag komplett uppsättning!

/U
 
  • Verktygslåda med noggrant organiserade borr- och frästillbehör från Festool, förmodligen för träbearbetning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Mycket att ta in nu, smått avundsjuk på senaste inläggen :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Mycket att ta in nu, smått avundsjuk på senaste inläggen :crysmile:
Lite, hur fort, hur långt och hur precist känsla.. :p:love:
 
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
Orkade inte vänta på en Excellent SH eller Pro 21.
Men den duger för stunden.
Röd gräsklippare på gräs, lutad mot bil, ogräs, maskrosor, sten, stubbe, solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Köpte två sprayflaskor från Clas Ohlson, sådana med viton packningar, hoppades de skulle tåla bromsrengörare men det verkade inte så. Efter två dagar slutade sprayflaskan funka. Tömde ur den och hälde i en blandning som kallas Ed's Red, ATF olja och sånt. Använder som billig universal olja / rengöring. Efter mycket meckande och petande verkade jag få liv i packningarna igen och den ser för tillfället ut att fungera OK med detta. Den andra flaskan har jag rödsprit i och det funkar ännu.

Men bromsrengöring verkade den inte tycka om, allt såg OK ut men den pumpade helt enkelt inte längre.

68092719530014.jpg
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Köpte två sprayflaskor från Clas Ohlson, sådana med viton packningar, hoppades de skulle tåla bromsrengörare men det verkade inte så. Efter två dagar slutade sprayflaskan funka. Tömde ur den och hälde i en blandning som kallas Ed's Red, ATF olja och sånt. Använder som billig universal olja / rengöring. Efter mycket meckande och petande verkade jag få liv i packningarna igen och den ser för tillfället ut att fungera OK med detta. Den andra flaskan har jag rödsprit i och det funkar ännu.

Men bromsrengöring verkade den inte tycka om, allt såg OK ut men den pumpade helt enkelt inte längre.

[bild]
När jag vill använda bromsrengöring utan trycket som sprayflaskorna gör använder jag denna, fungerat fint i 5+år

https://www.autokatalogen.se/afw/so..._info.do?articleIdNo=947689&nodeIdNo=85032962

Edit: ser nu att de står "Tål Liqui Molys bromsregöring, men inga andra fabrikat" och har ju faktiskt kör med den bromsrengöringen. Det är ju inte optimalt om pumpflaskan inte tål andra fabrikat...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.