3 389 516 läst · 16 660 svar
3390k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Två par uttjatade gratishandskar, inte så spännande.
Och en hydraulcylinder som jag tänker ska byggas in i en press och matas med pump som hittas tidigare i tråden https://www.byggahus.se/forum/threads/dagens-verktygsinkoep.272214/page-945#post-5113494
Och en hydraulcylinder som jag tänker ska byggas in i en press och matas med pump som hittas tidigare i tråden https://www.byggahus.se/forum/threads/dagens-verktygsinkoep.272214/page-945#post-5113494
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hoppas smidigheten överväger att det är så väldigt mycket som inte passar x-lockB breakman skrev:Likt många andra har jag fått ett par arbetshandskar idag, hopar över bild på dessa
Men jag fick även ett paket med Makitas DGA519.
Suktat ett tag efter en batteri-vinkelslip, kanske var det lite förhastat att köpa en med X-Lock. Blir lite bökigare med att köpa skivor men nog skönt när de ska bytas
[bild]
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 502 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 502 inlägg
Ja, ska bli skönt att slippa sladd och skivor som nypt fast. Är ju ingen storförbrukare så köper jag en laddning med det vanligast så klarar jag mig ett bra tag.nanowire skrev:
Dock lite osmidig iom längden på maskin.
Gissar att jag (och grabben) kommer uppskatta bromsen när man släpper knappen och den variabla hastigheten
Absolut! En klok princip på många sätt. Men för ett köp på 139 kronor, av den art som aldrig brukar strula, finns det även fördelar med att få betalningen hanterad redan vid beställning. Jag gissar att krediteringen kommer inom några dagar.useless skrev:
Sen är ju betalningar via klarna bokstavligen poänglösa vad jag vet, så därför föredrar jag ändå oftast kreditkortsbetalning.
Många bäckar små ger en långresa då och då.
Nu tog i och för sig dessa tomtar inte Amex men det finns även annan form av kickback som trots allt är bättre än ingen kickback.
Ja, batterivinkelslip är så trevligt, snabbstopp är en mycket bra egenskap på både vinkelslipar (och sågar)B breakman skrev:Ja, ska bli skönt att slippa sladd och skivor som nypt fast. Är ju ingen storförbrukare så köper jag en laddning med det vanligast så klarar jag mig ett bra tag.
Dock lite osmidig iom längden på maskin.
Gissar att jag (och grabben) kommer uppskatta bromsen när man släpper knappen och den variabla hastigheten
Jag betalade med Swish och i förmiddags fick jag en Swish tillbaka. Handsken kunde jag senare hämta på ICA.Alfredo skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 772 inlägg
Specialprofiler för fräsning av balkongräcken. Ritade själv i Illustrator (av gammal vana) och skickade som DWG-fil till Toolbox. 3.000:- för två olika par.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
ullberg skrev:
Köpte två sprayflaskor från Clas Ohlson, sådana med viton packningar, hoppades de skulle tåla bromsrengörare men det verkade inte så. Efter två dagar slutade sprayflaskan funka. Tömde ur den och hälde i en blandning som kallas Ed's Red, ATF olja och sånt. Använder som billig universal olja / rengöring. Efter mycket meckande och petande verkade jag få liv i packningarna igen och den ser för tillfället ut att fungera OK med detta. Den andra flaskan har jag rödsprit i och det funkar ännu.
Men bromsrengöring verkade den inte tycka om, allt såg OK ut men den pumpade helt enkelt inte längre.
Men bromsrengöring verkade den inte tycka om, allt såg OK ut men den pumpade helt enkelt inte längre.
När jag vill använda bromsrengöring utan trycket som sprayflaskorna gör använder jag denna, fungerat fint i 5+årDennisCA skrev:Köpte två sprayflaskor från Clas Ohlson, sådana med viton packningar, hoppades de skulle tåla bromsrengörare men det verkade inte så. Efter två dagar slutade sprayflaskan funka. Tömde ur den och hälde i en blandning som kallas Ed's Red, ATF olja och sånt. Använder som billig universal olja / rengöring. Efter mycket meckande och petande verkade jag få liv i packningarna igen och den ser för tillfället ut att fungera OK med detta. Den andra flaskan har jag rödsprit i och det funkar ännu.
[bild]
https://www.autokatalogen.se/afw/so..._info.do?articleIdNo=947689&nodeIdNo=85032962
Edit: ser nu att de står "Tål Liqui Molys bromsregöring, men inga andra fabrikat" och har ju faktiskt kör med den bromsrengöringen. Det är ju inte optimalt om pumpflaskan inte tål andra fabrikat...