Lördags-shopping, Loppis, Jula och Blocket. Ett till Keter arbetsbord och en hydralpump på 2,8 kW.
Bild på verktyg, sladdar och en hopfällbar arbetsbänkskartong i ett fordon; verkar vara en arbetsbil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Lördags-shopping, Loppis, Jula och Blocket. Ett till Keter arbetsbord och en hydralpump på 2,8 kW.
[bild]
Jag handlar - Jag lever! (y)
 
  • Haha
JEGS och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Jag handlar - Jag lever! (y)
Bara det aaabsolut nödvändigaste. Limtuberna är föresten till de sista kakelplattorna i köket. Trodde i min enfald att 20 st skulle räcka men det går ungefär en tub/m2 samt extra där det ska skruvas senare och vid ytterhörn.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Fyndade en AC 1.5t från -88 häromdagen. Funkar utmärkt men det får bli en helrenovering av den så småningom. Nu har jag bara 5 st garagedomkrafter, skulle behöva ett par till åtminstone.

Verkstadsbänk med röd kabelvinda, verktyg, sprayburkar, och diverse föremål. Sliten, oorganiserad miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JEGS och 6 till
  • Laddar…
Alatan Alatan skrev:
Fyndade en AC 1.5t från -88 häromdagen. Funkar utmärkt men det får bli en helrenovering av den så småningom. Nu har jag bara 5 st garagedomkrafter, skulle behöva ett par till åtminstone.

[bild]
Nice, jag håller ett öga öppet för en högre variant av min AC domkraft. Jag snålade ur och köpte 50cm varianten... Skulle handlat 80centimetaren, men man är dumsnål allt för ofta i livet :seenoevil:

185749211-origpic-83cf74.jpg
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Nice, jag håller ett öga öppet för en högre variant av min AC domkraft. Jag snålade ur och köpte 50cm varianten... Skulle handlat 80centimetaren, men man är dumsnål allt för ofta i livet :seenoevil:

[bild]
Ja det är aldrig fel med en höglyftande. Jag har en Epco som lyfter 5 ton 100cm och en Nike 3 ton på ca 95cm. Dock är de rätt så otympliga.

De nya höglyftande från AC ser ju onekligen smidiga ut.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Alatan Alatan skrev:
Fyndade en AC 1.5t från -88 häromdagen. Funkar utmärkt men det får bli en helrenovering av den så småningom. Nu har jag bara 5 st garagedomkrafter, skulle behöva ett par till åtminstone.

[bild]
Det är en slitvarg, köpte min begagnad -77 o den går fortfarande, gjorde nya länkar till lyftspaken sådär 20 år sen!
 
Alatan Alatan skrev:
Ja det är aldrig fel med en höglyftande. Jag har en Epco som lyfter 5 ton 100cm och en Nike 3 ton på ca 95cm. Dock är de rätt så otympliga.

De nya höglyftande från AC ser ju onekligen smidiga ut.
Köpte en AC dk13hlq för några år sedan, har inte varit missnöjd och rekommenderar den varmt (y)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
R RYZKC skrev:
Köpte en AC dk13hlq för några år sedan, har inte varit missnöjd och rekommenderar den varmt (y)
Det är 2tonnaren av den varianten jag suktar efter :geek:
 
Bland alla stora rejäla grejer man läser om kommer här ett litet pluttigt inköp.
Två små snabbklämmor från Jula.
De var billiga men jag var tveksam till nyttan av dem.
Det visar sig att sedan igår har jag använt dem tre gånger.
För att fästa dörrfoder medan jag passar in dem.
För att hålla en list på plats medan jag borrar på en mall.
För att klämma fast vattenpass på den mall jag byggde (ingen bild) medan jag håller den på plats mot fönstret. Vi köpte tolv rullgardiner till kontoret och Ikea har med en liten pappersmall för skruvarna men jag förde över den till en träbit med två fastlimmade skruvar i för att få något stabilare att sätta märken i fönsterkarmarna.
Tvingarna får perfekt plats i min väska med dagligverktyg.
Skruvklämma fastsatt vid träplanka i en verkstadsinställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två Bahco snabbtvingar klämmer fast en vit hyllplan mot taklist. Verktyg, träbearbetning, fixering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första-person perspektiv, händer håller gitarrhals, suddig bakgrund, verktyg, arbetsbord, musikinstrument underhåll eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Verktygsväska med blandade hantverksverktyg och tillbehör: tänger, nycklar, spännen. Arbetsredskap förberedda för användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 8 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
sedan igår har jag använt dem tre gånger.
Ajaj, då är det snart inte fler klämningar kvar i dem :(
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Dan_Johansson och 6 till
  • Laddar…
Kände att det var dags att uppgradera luften i garaget. Hittade en 4hp 100L Stanley i nyskick som fick följa med hem. Går från en 1.5hp 24L kompressor, så nog kommer det bli skillnad.
 
  • Gul luftkompressor med svart motor, mätare och slangar i ett garage, märkt med STANLEY.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
dilemma och 8 till
  • Laddar…
Nu var det inte enbart dagens, men en del blått å gott trillade in nu i veckan, lite försenade julklappar till mig själv, eller hur man nu motiverar det. Fram till juni är det väl försenade julklappar? Juli och framåt är det väl tidiga julklappar? Fick äntligen tummen ur att beställa en såg efter mkt velande, av bara farten slank det tydligen med två vinkelslipar också. Och även en begagnad 2-26'a jag tydligen inte kunde låta bli... nu har jag garanterat köpstopp resten av veckan....tror jag iaf....

Upplagda verktygslådor och elverktyg på ett betonggolv, troligen i en verkstad. Bosch-varumärket synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Nu var det inte enbart dagens, men en del blått å gott trillade in nu i veckan, lite försenade julklappar till mig själv, eller hur man nu motiverar det. Fram till juni är det väl försenade julklappar? Juli och framåt är det väl tidiga julklappar? Fick äntligen tummen ur att beställa en såg efter mkt velande, av bara farten slank det tydligen med två vinkelslipar också. Och även en begagnad 2-26'a jag tydligen inte kunde låta bli... nu har jag garanterat köpstopp resten av veckan....tror jag iaf....

[bild]
Nice, du har garanterat varit snäll! ;)(y)
 
Köpte Biltemas Bandsåg BS1830 .... men det är inte en biltema bandsåg egentligen utan en OEM:ad
Holzman HBS245HQ
Det som skiljer är färgen och loggan....

https://www.biltema.se/verktyg/elverktyg/elsagar/stationara-sagar/bandsag-bs-1830-2000037075
https://www.holzmann-maschinen.at/EN/wood-bandsaw-655

Det första man behöver göra är att kolla om den kör på 400 el 800 m/min.
Ska man köra hårda träslag som länn, sak, bok, ek så kanske man ska köra på 400.
Men gran, tall, björk etc kör man på 800.
Min satt på 400 så jag var tvungen flytta drivremen.

jaja ställde in bandsågen enl denna guide
Hur j* klockren guide som helst.
Första testbiten jag kapade ... 12.7mm (mätt med skjutmått) på båda ändar en 30cm bit.
Nice!
Trodde inte att medföljade bandsågsblad skulle kapa så bra.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.