3 350 411 läst · 16 538 svar
3350k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Jaha... det här blev ju pinsamt... om jag citerar mig själv från 14:21...
Om nån vill ha en kurs i dålig självdisciplin så kan jag vara behjälplig! Bara skicka ett pm så löser vi nåt!
Ca 17:30 så hämtar jag ut den här:mrVoodoo skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om nån vill ha en kurs i dålig självdisciplin så kan jag vara behjälplig! Bara skicka ett pm så löser vi nåt!
Beror på? Samlar du på vinkelslipar?A atomlab skrev:
Finns det förresten nån stödgrupp för de med, ja, jag skulle väl absolut(!) inte säga beroende, men kanske kanske små små annalkande tendenser till överkonsumtion? Typ "Anonyma Vinkelslipare"? En till var väl ok tänker jag, två är jag inte helt säker på (än) hur jag motiverade, men det ger sig nog med tiden! Nu måste ju dock hela verktygsväggen omorganiseras för att det ska få plats...bah!
Logga in
Skapa konto
Vågar man erkänna att alla inte är med på bild?
Du vet väl av att det GÅR att byta trissa…mrVoodoo skrev:Beror på? Samlar du på vinkelslipar?
Finns det förresten nån stödgrupp för de med, ja, jag skulle väl absolut(!) inte säga beroende, men kanske kanske små små annalkande tendenser till överkonsumtion? Typ "Anonyma Vinkelslipare"? En till var väl ok tänker jag, två är jag inte helt säker på (än) hur jag motiverade, men det ger sig nog med tiden! Nu måste ju dock hela verktygsväggen omorganiseras för att det ska få plats...bah!
[bild]
Undras om jag skulle våga lägga fram alla mina bosch skruvdragare och borrmaskiner på samma ställe och ta en bild... Risken är ju att man blir påkommen när man håller på.mrVoodoo skrev:Beror på? Samlar du på vinkelslipar?
[bild]
Är det inte lite som med läsglasögonen? Det gäller att ha så många att det alltid finns något par inom synhåll när man behöver dem så slipper man letaCheesen skrev:
Det vore trevligt att se. Du kan ju skriva att bilden tyvärr är en dubbelexponering, men vi andra nördar filtrerar lätt bort den förklaringen!Cheesen skrev:
stigen skrev:
Jag får väl göra en reportageserie... Jag och min borrmaskin.D Dublin skrev:
För att slippa lägga ut omotiverade fantasisummor kan närsynprotesen kompletteras med senilsnöre. Investera i brillor med överdimensionerad skalm (Kryoba från Jula. 3pack för 99:90). Borra ett par hål bakom balanspunkten. Dra i persiennsnöre. Värm ändarna till klumpar på utsidan av skalmarna.D Dublin skrev:
Svart snöre för att slippa se skiten.
Logga in
Skapa konto
Mvh Findus
dom där e rätt bra, ganska begränsad klämmstyrka så för limning är dom rätt kass. Men som extra hand och dylikt är dom kanon. Köpte 6 st när dom kosta 49kr..Fario skrev:Bland alla stora rejäla grejer man läser om kommer här ett litet pluttigt inköp.
Två små snabbklämmor från Jula.
De var billiga men jag var tveksam till nyttan av dem.
Det visar sig att sedan igår har jag använt dem tre gånger.
För att fästa dörrfoder medan jag passar in dem.
För att hålla en list på plats medan jag borrar på en mall.
För att klämma fast vattenpass på den mall jag byggde (ingen bild) medan jag håller den på plats mot fönstret. Vi köpte tolv rullgardiner till kontoret och Ikea har med en liten pappersmall för skruvarna men jag förde över den till en träbit med två fastlimmade skruvar i för att få något stabilare att sätta märken i fönsterkarmarna.
Tvingarna får perfekt plats i min väska med dagligverktyg.
[bild] [bild] [bild]