Jaha... det här blev ju pinsamt... om jag citerar mig själv från 14:21...

mrVoodoo mrVoodoo skrev:
.. nu har jag garanterat köpstopp resten av veckan....
Ca 17:30 så hämtar jag ut den här:
Bosch verktygsväska, lasermätverktyg och mottagare på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om nån vill ha en kurs i dålig självdisciplin så kan jag vara behjälplig! Bara skicka ett pm så löser vi nåt!

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Jaha... det här blev ju pinsamt... om jag citerar mig själv från 14:21...

Ca 17:30 så hämtar jag ut den här:
[bild]

Om nån vill ha en kurs i dålig självdisciplin så kan jag vara behjälplig! Bara skicka ett pm så löser vi nåt!
Föredömligt! :crysmile:(y)

Snyggt! Är du min okända tvilling?

A atomlab skrev:
Snyggt! Är du min okända tvilling?
Beror på? Samlar du på vinkelslipar? :crysmile:

Finns det förresten nån stödgrupp för de med, ja, jag skulle väl absolut(!) inte säga beroende, men kanske kanske små små annalkande tendenser till överkonsumtion? Typ "Anonyma Vinkelslipare"? En till var väl ok tänker jag, två är jag inte helt säker på (än) hur jag motiverade, men det ger sig nog med tiden! Nu måste ju dock hela verktygsväggen omorganiseras för att det ska få plats...bah!
Fyra uppradade uppladdningsbara vinkelslipar på en trähylla i en verkstad.
Skapa konto

Vågar man erkänna att alla inte är med på bild? :seenoevil:

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
husägaren TS och 23 till
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:

Finns det förresten nån stödgrupp för de med, ja, jag skulle väl absolut(!) inte säga beroende, men kanske kanske små små annalkande tendenser till överkonsumtion? Typ "Anonyma Vinkelslipare"? En till var väl ok tänker jag, två är jag inte helt säker på (än) hur jag motiverade, men det ger sig nog med tiden! Nu måste ju dock hela verktygsväggen omorganiseras för att det ska få plats...bah!
[bild]
Du vet väl av att det GÅR att byta trissa…

• Haha
  • Gilla
Immobil och 16 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Du vet väl av att det GÅR att byta trissa…
Fake news!

Make grinders great again!

• Gilla
  • Haha
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Att inte ha alla på samma ställe är en god taktik (y):) Förutom att de inte ser lika många ut är det mer praktiskt att gruppera efter olika typer av uppgift på olika ställen.

• Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
[länk] Ja det verkar ju vara en hel del av wera sortimentet som är nedsatt.... Momentnyckeln som jag drömt om bland annat.(nu fick jag ju en annan när jag fyllde år så man får drömma vidare)
Hade jag spelat Gitarr däremot... wera plektrum: [länk]
Tack för tipset! :love:
Dök upp nu: Dynamometernyckel och hylsbit på träyta, verktyg för precisionsåtdragning, Wera märke, torxnøkkelbit, inställningsbar.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Cheesen
nanowire nanowire skrev:
Tack för tipset! :love:
Dök upp nu:[bild]
Nu blir jag sotis.. har som sagt önskat en wera i bra många år...

Cheesen
mrVoodoo mrVoodoo skrev:

[bild]
Undras om jag skulle våga lägga fram alla mina bosch skruvdragare och borrmaskiner på samma ställe och ta en bild... Risken är ju att man blir påkommen när man håller på.

• Haha
Norrtull och 4 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Undras om jag skulle våga lägga fram alla mina bosch skruvdragare och borrmaskiner på samma ställe och ta en bild... Risken är ju att man blir påkommen när man håller på.
Är det inte lite som med läsglasögonen? Det gäller att ha så många att det alltid finns något par inom synhåll när man behöver dem så slipper man leta :cool:

• Gilla
Norrtull och 3 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Det vore trevligt att se. Du kan ju skriva att bilden tyvärr är en dubbelexponering, men vi andra nördar filtrerar lätt bort den förklaringen! :geek:

• Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Cheesen
stigen stigen skrev:
Det vore trevligt att se. Du kan ju skriva att bilden tyvärr är en dubbelexponering, men vi andra nördar filtrerar lätt bort den förklaringen! :geek:
D Dublin skrev:
Är det inte lite som med läsglasögonen? Det gäller att ha så många att det alltid finns något par inom synhåll när man behöver dem så slipper man leta :cool:
Jag får väl göra en reportageserie... Jag och min borrmaskin.

D Dublin skrev:
Är det inte lite som med läsglasögonen? Det gäller att ha så många att det alltid finns något par inom synhåll
För att slippa lägga ut omotiverade fantasisummor kan närsynprotesen kompletteras med senilsnöre. Investera i brillor med överdimensionerad skalm (Kryoba från Jula. 3pack för 99:90). Borra ett par hål bakom balanspunkten. Dra i persiennsnöre. Värm ändarna till klumpar på utsidan av skalmarna.
Svart snöre för att slippa se skiten.
Glasögon på en tygyta med spegling av eld från en skärm eller spegel i bakgrunden.
Skapa konto

Mvh Findus

• Gilla
  • Älska
sturnus och 10 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Bland alla stora rejäla grejer man läser om kommer här ett litet pluttigt inköp.
Två små snabbklämmor från Jula.
De var billiga men jag var tveksam till nyttan av dem.
Det visar sig att sedan igår har jag använt dem tre gånger.
För att fästa dörrfoder medan jag passar in dem.
För att hålla en list på plats medan jag borrar på en mall.
För att klämma fast vattenpass på den mall jag byggde (ingen bild) medan jag håller den på plats mot fönstret. Vi köpte tolv rullgardiner till kontoret och Ikea har med en liten pappersmall för skruvarna men jag förde över den till en träbit med två fastlimmade skruvar i för att få något stabilare att sätta märken i fönsterkarmarna.
Tvingarna får perfekt plats i min väska med dagligverktyg.
[bild] [bild] [bild]
dom där e rätt bra, ganska begränsad klämmstyrka så för limning är dom rätt kass. Men som extra hand och dylikt är dom kanon. Köpte 6 st när dom kosta 49kr..

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.