3 388 670 läst · 16 654 svar
3389k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag vinkelslipar, alltså finns jag!mrVoodoo skrev:Beror på? Samlar du på vinkelslipar?
Finns det förresten nån stödgrupp för de med, ja, jag skulle väl absolut(!) inte säga beroende, men kanske kanske små små annalkande tendenser till överkonsumtion? Typ "Anonyma Vinkelslipare"? En till var väl ok tänker jag, två är jag inte helt säker på (än) hur jag motiverade, men det ger sig nog med tiden! Nu måste ju dock hela verktygsväggen omorganiseras för att det ska få plats...bah!
[bild]
Vågar man erkänna att alla inte är med på bild?
/Höghus
Jag är glad över min. Senast när jag skulle borra upp befintligt urtag ett par mm för att få plats med nya lampor i badrumsskåpet. De nya var större.mrVoodoo skrev:
Inget unik funktion för Boschen men det är gött att kunna centrera och ställa in djupet.
Det tog ett tag innan hjärnan fattade vilken spak som ställer in vilket stopp och hur chucken låses. Men jag som inte är yrkesman är nöjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det var lite av ett kap, skruvstycket ingick och även en låda 1-13mm Dormer borr Var på vippen att köpa en i mellandagsrean när Jula hade kampanj och nedsatt 600kr (har jag för mig det var), men fick inte tummen ur då, tur var väl det såhär i efterhand.Cheesen skrev:
Samma sak gäller även borrmaskiner och vinkelslipar.findus42 skrev:För att slippa lägga ut omotiverade fantasisummor kan närsynprotesen kompletteras med senilsnöre. Investera i brillor med överdimensionerad skalm (Kryoba från Jula. 3pack för 99:90). Borra ett par hål bakom balanspunkten. Dra i persiennsnöre. Värm ändarna till klumpar på utsidan av skalmarna.
Svart snöre för att slippa se skiten.
[bild]
Mvh Findus
Fyndade två nya verktyg på blocket i helgen. Sänksåg med tillhörande skena och en vinkelslip.
Börjar dock bli trångt i skåpet nu
Logga in
Skapa konto
Börjar dock bli trångt i skåpet nu
Logga in
Skapa konto
Blir det inte rakt, rätt, i våg och i lod framöver får jag väl tyvärr skylla på användaren.
Ska bara jaga tag på mottagaren också, antar att mottagaren jag har till rotationslasern inte är kompatibel med den här tyvärr, bah.
Logga in
Skapa konto
Ska bara jaga tag på mottagaren också, antar att mottagaren jag har till rotationslasern inte är kompatibel med den här tyvärr, bah.
Är nog stor risk dom inte tycker om varandra.mrVoodoo skrev:
Rotationsmott. och den lasern.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 551 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 551 inlägg
Nått fel som är trasigt tycks det vara med Bessey?FredrikR skrev:
Tillverkning i något land längre österut?
Personalbrist på kvalitetskontrollen?
Ekonomerna har tagit över tillverkningen?
Billigare emballage?
Ett av mina paket var också skadade vid förra racet.
Hoppas det löser sig.
Dag