3 397 342 läst · 16 666 svar
3397k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
För att fortsätta OT:
Vad är det för hund vi pratar om?
Grand Danois, Sankt Bernard, Leonberger har en medellivslängd på 8-10 år
Labrador har en medellivslängd på 10-12 år
Mellanpudel har en medellivslängd på 12-15 år
Chihuahua har en medellivslängd på 12-20 år
Medellivslängden för människor i Sverige 2022 är 83 år.
Vi måste alltså komma överens om vilken hundras vi pratar om innan vi jämför den med vår egen medellivslängd.
//Ronnie
Vi måste alltså komma överens om vilken hundras vi pratar om innan vi jämför den med vår egen medellivslängd.
//Ronnie
Och kön, civilstånd. Rökning, droger, motion, kost, Utbildningsnivå, villa eller lägenhet. Samt hur många verktyg man har. Jag är säker på att det sista har en positiv korrelation på livslängd. I alla fall om vi värdesätter kvalitén på livslängdenP Pysslarn skrev:För att fortsätta OT:
//Ronnie
Nu vill vi höra hur mycket bättre det är, så jag också kan hitta minst en anledning att köpa ett nytt svärd. Är det mycket lättare än Hva svärd?DennisCA skrev:
Det är en sån där villhöver pryl, noll behov men stort begär
Bättre? Det räcker väl med att det är japanskt för att du ska kunna bräcka grannen Det är väl bara att komma på nån bra one-liner som Fredde (solsidan) skulle sagt så har du argument nog för ett inköp.Norrtull skrev:
Nå jag har ju aldrig haft ett förut så jag vet inte ännu. Men då jag sökte info om svärd å kedjor osv på nätet så fick man ju höra av proffsen hur bra de japanska svärden Tsumura och Sugihara var. Och då ett sånt kostade 450kr i Sverige så var det ju inte hutlöst dyrt heller. Sen är kronan svag och jag köper i euro.Norrtull skrev:
För samma pris som ett 13" Tsumura + 2 kedjor + frakt hade jag fått ett 15" husqvarna med 2 kedjor utan frakt inräknat i Finland. Eftersom jag inte behöver 15" så provade jag på.