M maria01 skrev:
har dom utgångsdatum?
Tillverkade 2019 och dem brukar säga att dem ska kasseras efter 10 år. Men dem är nog knappt eller aldrig använda.

• Produktetikett med kod, namn, storlek L/XL, produktionsdatum, CE-märkning och standardreferens, genomskinlig med grön söm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Nygammal bordssåg med justerbord. Stenberg csb. Otroligt välbyggd. Wadkin med sitt klena plåtkabinett kan slänga sig i väggen;) Här är det gjutjärn från topp till tå. Svensk maskin tradition när den var som Släpvagn med nätgrind kopplad till bil parkerad utanför byggnad under solig himmel.
Skapa konto
bäst.

• Gilla
  • Älska
dilemma och 7 till
  • Laddar…
A axel_n skrev:
Nygammal bordssåg med justerbord. Stenberg csb. Otroligt välbyggd. Wadkin med sitt klena plåtkabinett kan slänga sig i väggen;) Här är det gjutjärn från topp till tå. Svensk maskin tradition när den var som [bild] bäst.
Övre halvan av Wadkin där alla vitala delar är upphängda är gjutjärn, nedre halvan är plåt. Tveksam om man skulle märka skillnad i ett blindtest. Men säkert fin såg du hittat.

Ola C Ola C skrev:
Övre halvan av Wadkin där alla vitala delar är upphängda är gjutjärn, nedre halvan är plåt. Tveksam om man skulle märka skillnad i ett blindtest. Men säkert fin såg du hittat.
Är väl just i blindtestet man märker skillnad.
På med ögonbindel och sen en spark på @axel_n s såg och sen en spark på din Ola. Tror man får mest ont av att sparka på gjutjärnet..

Tagit över ett förråd i hamnen av en äldre båtgranne som sålt båten. Det skulle vara tomt på att av värde och jag kan slänga det jag inte vill ha.

Lådorna är fulla av verktyg, gängtappar och kopparnubb. Olika gamla sortimentslådor med hylsor och några hundra meter kabel.

Äger även några fler skarstensskrapor och hyvlar nu.

Jag är även behjälplig med att tömma en annan grannes förråd och äger nu en tigersåg och några fler slipmaskiner.

Trälåda med diverse verktyg och maskindelar, bland annat skruvmejslar och metallborrar, oorganiserad och full.
Skapa konto
Trädelad låda med diverse verktyg och hårdvara: gångjärn, skruvar, borr och okända föremål.
Skapa konto
Oorganiserade lådor med diverse föremål, skruvar, spikar, och en ficklampa i en verkstad.
Skapa konto
Träverktygslåda med skruvar, tänger, och förpackningar, antydan till verkstadsmiljö.
Skapa konto
Verktygslåda med blandade verktyg, inklusive tänger och skiftnycklar, i oordning, mörk omgivning, arbetsmiljö.
Skapa konto
Öppen verktygslåda med olika handredskap och tillbehör, ser oorganiserad och använd ut.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
BengtH och 25 till
  • Laddar…
var mycket godis där

J Jernhand skrev:
Tagit över ett förråd i hamnen av en äldre båtgranne som sålt båten. Det skulle vara tomt på att av värde och jag kan slänga det jag inte vill ha.

Lådorna är fulla av verktyg, gängtappar och kopparnubb. Olika gamla sortimentslådor med hylsor och några hundra meter kabel.

Jag är även behjälplig med att tömma en annan grannes förråd och äger nu en tigersåg och några fler slipmaskiner.

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Om du hittar några gängtappar av modell större (dvs 1 1/4") whitworth så är jag spekulant.

J Jernhand skrev:

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Älskar den gamla plåtsaxen!
Har ett ärr på buken då jag lite snabbt skulle klippa ett patentband och saxen var det närmaste tillhands

• Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Den här kom tidigare i veckan.
Vilken stor pjäs! En av anledningarna till att jag köpte den var att den kunde kapa >300 mm men var ändå inte beredd på hur stor den skulle va. Får nog göra om ritningarna på sågbordet lite :thinking:
Ett kap- och geringssåg på en träveranda med kartonger. Solsken. Verktyg för snickeri eller renovering.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 7 till
  • Laddar…
Köpte ett set med Besseys MFT-tvingar.
För ett helt okej pris också. Med 100 kr rabbat fick jag ge 699 kr för dem hos Amazon. (såg nu att priset gått ner några kronor, de ligger nu på 792 kr)
Dessa verkar vara bättre än Festools diton, som kostar det dubbla. :)
Två Bessey-snabbspännare och fyra spännbackar på en perforerad arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
atomlab och 5 till
  • Laddar…
Gul hjälm och skruvmejslar på metallisk yta, arbetsverktyg, underhålls- eller reparationsutrustning, industriellt tema.
Skapa konto

Fler Wera mejslar i familjen. Nu måste jag bara ta större hål i väggfästet så dom passar. Någon som vet om det finns anpassade vägghållare för dessa?[större diameter jämte mejslarna]

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Patrik V. och 11 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
[bild]
Fler Wera mejslar i familjen. Nu måste jag bara ta större hål i väggfästet så dom passar. Någon som vet om det finns anpassade vägghållare för dessa?[större diameter jämte mejslarna]
Kan aldrig bli för mycket Wera. :love:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Patrik V. och 3 till
  • Laddar…
Behövde lite tumgrejor som inte var 1/2" fäste:
Verktygslåda med hylsnyckelsats på en blå arbetsbänk, omgiven av verktyg och förvaringslådor.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Har saknat en packtejpshållare i en herrans massa år men nu fick jag tummen ur och unnade mig :love:.

Röd tejphållare med transparent tejp, placerad på ett grått bord. Arbetsverktyg syns i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
corre och 10 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Har saknat en packtejpshållare i en herrans massa år men nu fick jag tummen ur och unnade mig :love:.

[bild]
Ah, en päronhållare, som de galet nog hette en gång i tiden i företagets förrådssystem. :crysmile:(y)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.