3 386 288 läst · 16 653 svar
3386k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Övre halvan av Wadkin där alla vitala delar är upphängda är gjutjärn, nedre halvan är plåt. Tveksam om man skulle märka skillnad i ett blindtest. Men säkert fin såg du hittat.A axel_n skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 611 inlägg
Är väl just i blindtestet man märker skillnad.Ola C skrev:
På med ögonbindel och sen en spark på @axel_n s såg och sen en spark på din Ola. Tror man får mest ont av att sparka på gjutjärnet..
Tagit över ett förråd i hamnen av en äldre båtgranne som sålt båten. Det skulle vara tomt på att av värde och jag kan slänga det jag inte vill ha.
Lådorna är fulla av verktyg, gängtappar och kopparnubb. Olika gamla sortimentslådor med hylsor och några hundra meter kabel.
Äger även några fler skarstensskrapor och hyvlar nu.
Jag är även behjälplig med att tömma en annan grannes förråd och äger nu en tigersåg och några fler slipmaskiner.
Lådorna är fulla av verktyg, gängtappar och kopparnubb. Olika gamla sortimentslådor med hylsor och några hundra meter kabel.
Jag är även behjälplig med att tömma en annan grannes förråd och äger nu en tigersåg och några fler slipmaskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 611 inlägg
Om du hittar några gängtappar av modell större (dvs 1 1/4") whitworth så är jag spekulant.J Jernhand skrev:Tagit över ett förråd i hamnen av en äldre båtgranne som sålt båten. Det skulle vara tomt på att av värde och jag kan slänga det jag inte vill ha.
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Älskar den gamla plåtsaxen!J Jernhand skrev:Tagit över ett förråd i hamnen av en äldre båtgranne som sålt båten. Det skulle vara tomt på att av värde och jag kan slänga det jag inte vill ha.
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Har ett ärr på buken då jag lite snabbt skulle klippa ett patentband och saxen var det närmaste tillhands
Den här kom tidigare i veckan.
Vilken stor pjäs! En av anledningarna till att jag köpte den var att den kunde kapa >300 mm men var ändå inte beredd på hur stor den skulle va. Får nog göra om ritningarna på sågbordet lite
Vilken stor pjäs! En av anledningarna till att jag köpte den var att den kunde kapa >300 mm men var ändå inte beredd på hur stor den skulle va. Får nog göra om ritningarna på sågbordet lite
Logga in
Skapa konto
Köpte ett set med Besseys MFT-tvingar.
För ett helt okej pris också. Med 100 kr rabbat fick jag ge 699 kr för dem hos Amazon. (såg nu att priset gått ner några kronor, de ligger nu på 792 kr)
Dessa verkar vara bättre än Festools diton, som kostar det dubbla.
För ett helt okej pris också. Med 100 kr rabbat fick jag ge 699 kr för dem hos Amazon. (såg nu att priset gått ner några kronor, de ligger nu på 792 kr)
Dessa verkar vara bättre än Festools diton, som kostar det dubbla.
Logga in
Skapa konto