FredrikR FredrikR skrev:
125cm långa tvingarna kom idag, raskt marscherat.
Dock var båda vinkelräta och saknade toe-in. Trasig kartong och en del som saknades.
Retur och utbyte begärd.
[bild]
FredrikR FredrikR skrev:
Dock var båda vinkelräta och saknade toe-in. Trasig kartong och en del som saknades.
Retur och utbyte begärd.
[bild]
Ja man kan ju hoppas att Bessey får feedback av Amazon på alla returer så att dem ser över kvalitetsbristerna från fabrikerna.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H Handhyveln skrev:
Ja man kan ju hoppas att Bessey får feedback av Amazon på alla returer så att dem ser över kvalitetsbristerna från fabrikerna.
Mmm, även om det är fina tvingar när dom håller måttet så hade jag inte sett sådana här brister framför mig. Amazon håller hög klass gällande returhanteringen.

• Gilla
Alltgår och 2 till
  • Laddar…
Amazon Prime (y) Klickar hem en 250 mm sådan här för 369 kr. Leverans hem "gratis" kvällen efter när man sitter och streamar deras Rings of Power. Mkt bra.

Tång på grå textil, röda och blå handtag, metall, verktyg, kniptång, polygrip, justerbar, hantverk, mekanik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Jag ska slipa och såga hela världen lilla mamma!

Verkstadsbord med batteriladdare, stativ, sågklingor och sticksågsblad.
Skapa konto

Hämtat ut en blandad kompott, lite blandat från Tradera och ett ministativ från Amazon, ville ha ett väldigt litet/lågt stativ till lasern för lägsta möjliga höjd utan att behöva använda tak/golv stativ (det är ju vissa svårigheter med takstötta utomhus, jag har iaf inte hittat nån tillräckligt lång än).

Ett 10-pack karbid "rivningsblad" (wood+metal) för 600 spänn kändes som ett fynd, tror det fanns fler att köpa om man söker på "S1156XHM" på tradera. 60kr st har jag då aldrig hittat de för, brukar vara 200-300, ca 200 på amazon och Jula tar 350 spänn/blad.

Mest sugen var jag på att prova "Carbide multi-wheel"-skivorna (snabbt kunna kapa trä med skruv/spik främst, men mkt annat med). Och de verkar fungera över förväntan, skär mkt bättre i trä än vad jag föreställde mig.

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Mest sugen var jag på att prova "Carbide multi-wheel"-skivorna (snabbt kunna kapa trä med skruv/spik främst, men mkt annat med). Och de verkar fungera över förväntan, skär mkt bättre i trä än vad jag föreställde mig.
Nyfiken, när vill man kapa trä med vinkelslip? Tänker att det tex ger väldigt begränsat skärdjup med en 125-maskin jämfört med tigersåg eller cirkel med rivningsklinga :thinking:

Nu har jag fått alla mina tvingar. Inga konstigheter med någon utav de fyra jag beställde. Där emot kan man fundera på emballeringen på Amazon. Blev uppdelat i två leveranser. Första paret kom i en rimlig kartong. Andra paret kom i en kartong mätandets 170x100x20cm..... :crysmile::crysmile::crysmile:

• Stor kartong med logotyp, leveransband, uppställd inomhus på ett mönstrat golv.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Mange_64 och 7 till
  • Laddar…
B boohoo skrev:
Nu har jag fått alla mina tvingar. Inga konstigheter med någon utav de fyra jag beställde. Där emot kan man fundera på emballeringen på Amazon. Blev uppdelat i två leveranser. Första paret kom i en rimlig kartong. Andra paret kom i en kartong mätandets 170x100x20cm..... :crysmile::crysmile::crysmile:
Det passar ju med i humorhörnan ;):crysmile:

• Gilla
stigen
  • Laddar…
B boohoo skrev:
Samma här jag fick hem 2 tvingar som var perfekta, dock var förpackningen orimligt stor

Nu har jag köpförbud på tvingar i minst tio år framöver!

• Haha
ConnyK och 2 till
  • Laddar…
H Handhyveln skrev:
Samma här jag fick hem 2 tvingar som var perfekta, dock var förpackningen orimligt stor

Nu har jag köpförbud på tvingar i minst tio år framöver!
Jag sparar ner det där citatet. ;)

• Gilla
  • Haha
nanowire och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag sparar ner det där citatet. ;)
Det är hundår...
Mvh Findus

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Mange_64 och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Retur och utbyte begärd.
[bild]
Så, efter att jag med skeptisk min följt lagersaldot på Amazon fick jag inatt mail om att mina ersättningstvingar nu är skickade.
Bara att hålla tummarna och tår. :cool:(y)

• Gilla
Handhyveln och 1 till
  • Laddar…
K
Lite försenat med att lägga upp här. Men fick en liten trevlig alla hjärtans dag present:)

• Black & Decker verktygslåda, troligtvis innehållande en slipmaskin, på ett verkstadsbord med verktyg och lådor i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
slugger och 2 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Det är hundår...
Mvh Findus
Så det är egentligen 14 år innan du ska handla mer?

K
kashieda kashieda skrev:
Så det är egentligen 14 år innan du ska handla mer?
Hur får du 10 år att bli 14..?

10 "hundår" = 68 "människoår"
10 "människoår" = 0,27 "hundår"

K
Kom över ett litet koordinat bord. Det funkade inte så fick det. Efter rengöring och justerad spänning på kilarna funkar det perfekt

• Skruvstyrt skruvstäd på blå arbetsbänk, verktyg i bakgrunden, oorganiserad verkstadsmiljö.
    Skapa konto
  • Gilla
JFrisk och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.