20:- på Jula var för svårt att motstå när man var där i andra ärenden.
En vattenpass med tre libeller fastsatt på en yta, används för att kontrollera att något är rakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
När jag vill använda bromsrengöring utan trycket som sprayflaskorna gör använder jag denna, fungerat fint i 5+år
Jag kör med en snarlik (identisk?) från Wûrth.

Tryckspruta för kemikalier, vit med varumärkesloggor, svart munstycke och handtag, isolerad på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den enda som hållit länge (flera år) för avfettning. Ingen aning om den tål bromsrengöring dock.
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
När jag vill använda bromsrengöring utan trycket som sprayflaskorna gör använder jag denna, fungerat fint i 5+år

[länk]

Edit: ser nu att de står "Tål Liqui Molys bromsregöring, men inga andra fabrikat" och har ju faktiskt kör med den bromsrengöringen. Det är ju inte optimalt om pumpflaskan inte tål andra fabrikat...
Ja jag noterade det, jag har motonets (finsk kedja) egna märke, vetefasiken vad det består av. Dom hade även en sådan pumpflaska på CO men ville inte chansa att sabba en sån med bromsrengörare.

Men bra jag fick den räddad. Det går åt mycket universalolja för mig, det är så behändigt till allt möjligt så kanske bättre att ha en sprejflaska med sånt istället för bromsrengörare.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag gissar att krediteringen kommer inom några dagar.
Den kom in daterad till torsdag 2023-05-25 och jag såg den igår. Mycket snyggt hanterat av danskarna anser jag! (y)
 
B
10-pack kapskivor (1mm) och stålborste till vinkelslipen som kom hem förra veckan.

Verktyg och tillbehör på genomskinlig låda: sliprondell, borste och förpackningar av metallbearbetningsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
ullberg
Dagens skörd av det svart-gröna guldet
Verktygstillbehör från Festool, inklusive styrskena och splitterskydd, oöppnat på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

hade egentligen beställt det + LR32-skenan jag skrev om för några dagar sen från Sandbergs med de gick i KK innan leverans så fick hitta en ny leverantör (Vepax resp Verkter)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Blev en Kärcher PCL 4 som jag har läst gott om. Den invigs nog i helgen.
Förpackning för Kärcher PCL 4 terrassrengörare utomhus nära bil och träbit, på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl och 8 till
  • Laddar…
Och senare på kvällen kom denna lilla fina verktygssats.
Emballage för Wera Tool-Check Plus set, 39 delar, skruvmejslar och hylsor, kompakt verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
kingen101 och 12 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Och senare på kvällen kom denna lilla fina verktygssats.
[bild]
Vad får man ge för en sådan där?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Vad får man ge för en sådan där?
För ca ett år sedan var den nere på 400 kr men det är väl otroligt att den sjunker dit igen. Men det kan löna sig att kolla amazon ofta.
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Vad får man ge för en sådan där?
670kr på Amazon

Hade lätt köpt liknande om det inte vore för att andra familjemedlemmar lånar grejer i garaget och lägger överallt efter att ha misshandlat dom :)
 
  • Gilla
Revs och 2 till
  • Laddar…
Väldigt trevliga och mångsidiga! Praktiskt att ha nära för att snabbt ta tag i de där småjobben som annars inte blir av och i längden skapar större jobb, lådknoppar som sitter och glappar, stolsskruvar som behöver efterdras etc.

Fick till sist upp min ena i köksskåpet för något knappt år sen.
 
  • En skruvdragare med bits förvaras på väggen ovanför diverse köksredskap och matförpackningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jocce81 och 15 till
  • Laddar…
Är det egenkonstruerade väggfästen man ser?
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Och senare på kvällen kom denna lilla fina verktygssats.
[bild]
Det var ju väldigt onödigt att visa på ”en villhöver pryl”, nu var ju jag tvungen att beställa en jag också :p
/B
 
  • Haha
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Är det egenkonstruerade väggfästen man ser?
Japp, tror det finns någon bild i vad har du gjort med maskiner och verktyg-tråden från "utvecklingen"
 
  • Svart metallhållare fastsatt på vit vägg, kabel med grön märkning synlig, skuggor, enkelt, industrilook.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.