T Testarn skrev:
Jag har en sambo som med bestämdhet hävdar att minst hälften i verkstan kan slängas....

Vi har INTE samma uppfattning 🤣
Hälften av hennes skor kan slängas. De används ju inte! Eller vänta nu: sälj dem och behåll hälften av pengarna…till fler verktyg. 😎

• Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Har haft storstädning 2ggr, men man får ju hejda dom lite....
En 45*70 regel på 50cm slänger man ju inte

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Norrtull och 14 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Stor igenkänning på den. Frugan höll på att bli tokig på mig häromåret när vi hade hantverkare som på försäkringsbolagets uppdrag lagade ett uthus efter en vattenskada - varje kväll kollade jag deras big bag på "bra att ha" virkesbitar, det fanns mycket där som fick komma in i verkstan 🙂

• Gilla
  • Haha
kashieda och 10 till
  • Laddar…
Rickard.
nino nino skrev:
utan den sågar man på mitten och slänger in i kaminen en kall dag 🙄

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Hälften av hennes skor kan slängas. De används ju inte! Eller vänta nu: sälj dem och behåll hälften av pengarna…till fler verktyg. 😎
Tips. Släng inte bara alla högerskor även fast det blir hälften.

• Haha
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Tobbe.A
D Dublin skrev:
Stor igenkänning på den. Frugan höll på att bli tokig på mig häromåret när vi hade hantverkare som på försäkringsbolagets uppdrag lagade ett uthus efter en vattenskada - varje kväll kollade jag deras big bag på "bra att ha" virkesbitar, det fanns mycket där som fick komma in i verkstan 🙂
Det byggs nytt hus tvärs över gatan, jag har fått plocka mycket bra-att-ha-spill från deras container. Jag har även fått slänga gamla rötna målade brädor som blivit liggande. Häromdagen såg jag en äldre herre som fyllde sin skottkärra med det jag just hade slängt. Jag är väldigt nyfiken på att få veta vad han tänkt göra med brädorna 😊

• Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Äcklig ved är också ved

• Gilla
  • Haha
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
Hittade ett begagnat MST 180 i fint skick för 700 spänn. Min rätskiva från Jula höll sig inte så rät så länge så det var på tiden att byta ut den.

• Gilla
Dublin och 2 till
  • Laddar…
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Det byggs nytt hus tvärs över gatan, jag har fått plocka mycket bra-att-ha-spill från deras container. Jag har även fått slänga gamla rötna målade brädor som blivit liggande. Häromdagen såg jag en äldre herre som fyllde sin skottkärra med det jag just hade slängt. Jag är väldigt nyfiken på att få veta vad han tänkt göra med brädorna 😊
bygga hönshus? :-D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.