3 330 498 läst · 16 493 svar
3330k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 576 inlägg
Stor igenkänning på den. Frugan höll på att bli tokig på mig häromåret när vi hade hantverkare som på försäkringsbolagets uppdrag lagade ett uthus efter en vattenskada - varje kväll kollade jag deras big bag på "bra att ha" virkesbitar, det fanns mycket där som fick komma in i verkstan 🙂nino skrev:
Det byggs nytt hus tvärs över gatan, jag har fått plocka mycket bra-att-ha-spill från deras container. Jag har även fått slänga gamla rötna målade brädor som blivit liggande. Häromdagen såg jag en äldre herre som fyllde sin skottkärra med det jag just hade slängt. Jag är väldigt nyfiken på att få veta vad han tänkt göra med brädorna 😊D Dublin skrev:
Hittade ett begagnat MST 180 i fint skick för 700 spänn. Min rätskiva från Jula höll sig inte så rät så länge så det var på tiden att byta ut den.
bygga hönshus? :-DTobbe.A skrev:Det byggs nytt hus tvärs över gatan, jag har fått plocka mycket bra-att-ha-spill från deras container. Jag har även fått slänga gamla rötna målade brädor som blivit liggande. Häromdagen såg jag en äldre herre som fyllde sin skottkärra med det jag just hade slängt. Jag är väldigt nyfiken på att få veta vad han tänkt göra med brädorna 😊