T topmount skrev:
Blev lite extra borr till okej priser två långa 16 mm blir bra när jag skall göra hål för dubb i botten på plint gjutning. Hoppas borren med fyra skär är enklare att få och gå rakt.
Fyra skär är klart mycket bättre att borra med! Gratulerar!
 
T topmount skrev:
Blev lite extra borr till okej priser två långa 16 mm blir bra när jag skall göra hål för dubb i botten på plint gjutning. Hoppas borren med fyra skär är enklare att få och gå rakt.
För 30kr kan det ju vara värt men vi testade ett boschborr på jobbet för ett tag sen, det fick samma behandling som milwaukeeborren vi haft innan men orkade knappt 4 timmar innan toppen försvann. Kan ha varit ett måndagsex men man blev ju tveksam till "7ggr längre livstid"
 
Ja det är möjligt. Men om även mitt borr beter sig på samma sätt får jag kanske ut 200 hål och det räcker långt för mig.
 
4 timmars borrning är brutalt bra i min bok. Hur många borrar klarar det?
 
Fått hem lite tradera klipp i form av en Makita DFR450X (gipsautomat) och ett 18V 5Ah batteri. Kommer lägligt när huset nästan är klart 😂
 
Jag tror du har fel där.
Huset blir ”aldrig” riktigt klart! 😜
 
  • Gilla
stugfar
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
4 timmars borrning är brutalt bra i min bok. Hur många borrar klarar det?
Just dom aktuella milwaukeeborren klarade med samma typ av användning cirka 4 dagar. Satte platonmatta i l-stöd så det var ett par hundra hål per dag i välarmerad betong med så gott som ingen kyltid mellan hålen.
 
stigen stigen skrev:
Jag tror du har fel där.
Huset blir ”aldrig” riktigt klart! 😜
Jag håller väll med men jag har gipsat alla rum utom ett på 120kvm och källaren har stenmaterial åt alla håll 😆
 
Fick en återbetalning på 4.38:- på bits satsen från Bosch, tror det tipsades om den här, som jag köpte under Prime Deals
 
Rickard.
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag håller väll med men jag har gipsat alla rum utom ett på 120kvm och källaren har stenmaterial åt alla håll 😆
Utan gipsautomat antar jag?

Jag ser skruvautomater i princip dagligen (såklart en överdrift) och jag kan inte förstå varför någon vill hobbyköpa en, eventuellt hyra en om man bygger hus och ska gipsad hela våningar men för ett rum då och då är tidsbesparingen ovesäntlig och så roliga tycker jag då inte dom är.
Men uppenbarligen så tycker jag fel med tanke på hur stort intresset är av automater här på forumet(och andra ställen) 😉
 
Rickard. Rickard. skrev:
Utan gipsautomat antar jag?

Jag ser skruvautomater i princip dagligen (såklart en överdrift) och jag kan inte förstå varför någon vill hobbyköpa en, eventuellt hyra en om man bygger hus och ska gipsad hela våningar men för ett rum då och då är tidsbesparingen ovesäntlig och så roliga tycker jag då inte dom är.
Men uppenbarligen så tycker jag fel med tanke på hur stort intresset är av automater här på forumet(och andra ställen) 😉

Jag hade inte kallat det tradera-klipp om jag betalt mycket pengar för den ;).
Sen får din åsikt står för dig. Gipsar man 120-skivor så underlättar den en del när man är själv. Hyr jag ut den på Hygglo 4-5 gånger är den betald. Säljer jag den får jag tillbaka pengarna.

Men framförallt är det kul med verktyg ;)
 
  • Gilla
Hep och 2 till
  • Laddar…
Det är märkligt vilken makt verktyg har ifråga om att bilda ett köp hos oss män. Men jag stålsätter mig emot denna makt ändå ganska ofta från att göra impulsköp, och därmed också sparar pengarna från vad som kanske inte är nödvändigt Egentligen. Och därmed samlas det ihop besparingar till att göra annat som exempelvis inköp av……….Verktyg😆🫣
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Utan gipsautomat antar jag?

Jag ser skruvautomater i princip dagligen (såklart en överdrift) och jag kan inte förstå varför någon vill hobbyköpa en, eventuellt hyra en om man bygger hus och ska gipsad hela våningar men för ett rum då och då är tidsbesparingen ovesäntlig och så roliga tycker jag då inte dom är.
Men uppenbarligen så tycker jag fel med tanke på hur stort intresset är av automater här på forumet(och andra ställen) 😉
En?

Har inte alla hobby renoverare två? En för gips och en för spån.
 
  • Haha
  • Gilla
Chiippe och 2 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
En?

Har inte alla hobby renoverare två? En för gips och en för spån.
Jag har faktiskt en halvtrasig gammal Hilti med sladd, men när man kan köpa en för några hundralappar var det skönt med batteri :)
 
Noramasen Noramasen skrev:
Det är märkligt vilken makt verktyg har ifråga om att bilda ett köp hos oss män. Men jag stålsätter mig emot denna makt ändå ganska ofta från att göra impulsköp, och därmed också sparar pengarna från vad som kanske inte är nödvändigt Egentligen. Och därmed samlas det ihop besparingar till att göra annat som exempelvis inköp av……….Verktyg😆🫣
Bra logik här. Man köper samma verktyg, men lite senare. Bara det resulterar i att stilla villhovet av ett nytt verktyg så är alla metoder ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.