Jonas Persson
Rickard. Rickard. skrev:
Första gången jag är medlen under prime-days så jag kände mig tvungen att skrolla igenom vad som erbjöds. Inte så mycket intressant men ett köp blev det i alla fall, min gamla av 100% kinesium slår ibland bra men oftast inte alls.

[bild]
Använder en exakt likadan som jag köpte 1992. Så var rädd om den och du har den för livet.

• Gilla
Rickard. och 1 till
  • Laddar…
@Hep 234:- fyndade jag den för! Borde klara en dammsugarslang, men inte mycket mer :D PH2 mejseln är ungefär rätt storlek

@Kane Säkert populärt hemma ;) Brukar torka av de med lite WD40 men hjälper inte länge!

• Gilla
Hep
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
@Hep 234:- fyndade jag den för! Borde klara en dammsugarslang, men inte mycket mer :D PH2 mejseln är ungefär rätt storlek

@Kane Säkert populärt hemma ;) Brukar torka av de med lite WD40 men hjälper inte länge!
Jag hittar den på svenska Amazon för allt från 300 till 1800. Oklart om det finns flera storlekar. Skit samma. Jag får väl beställa en och sluta spamma tråden.

C
Rickard. Rickard. skrev:
Inte så mycket intressant men ett köp blev det i alla fall, min gamla av 100% kinesium slår ibland bra men oftast inte alls.
Här är en rundvandring från fabriken i Athol där de tillverkas, för den som är intresserad.

• Gilla
4774
  • Laddar…
Levererades igår.
Inte riktigt bara verktyg, men extrahanden kan bli användbar, måste skaffa mig ett rejälare skruvstäd också bara.
Jävlar så söta de små shellysarna är!

X-Sense röklarm med basstation, Shelly 1PM mini smart switch och Stanley MaxSteel skruvstäd på grön yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
moonsire och 6 till
  • Laddar…
Kartong med en Ryobi One+ lövblåsare på en altan, används för att blåsa bort björkfrön och rengöra garage.
Skapa konto

Första verktyget på Prime dagarna har anlänt. Mycket tystare än väntat. Huvud uppgiften är tänkt att blåsa bort björkfrö från gruset runt huset och blåsa ur garaget lite då och då. Det känns som denna ska orka.

• Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
En lackfräs till vår trapprenovering.
Köptes från ”svetts och tillbehör” för drygt 3200kr.

Ska bli spännande att prova på.

• Lackfräs från Metabo i öppet fodral med manual, inköpt för trapprenovering.
    Skapa konto
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Njingan Njingan skrev:

Ett tips är att beställa extra skär, samt luckor.
Jag kanske var lite ovarsam men det gick fort att köra så att luckorna försvann.

Tyvärr var det också beställningsvara, så tog över en vecka att få dessa

Njingan Njingan skrev:

Hyr ut den på Hygglo när du är klar, den är eftertraktad :)

• Gilla
Njingan
  • Laddar…
Köpte ett set med borstar till skruvdragaren och tänkte att det kunde vara smidigt när man ska skura badrummet, testade lite snabbt och det fungerade över förväntan. Set med borstar i olika färger, designade för skruvdragare, för rengöring i badrum.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
K Kanelbullen123 skrev:
Ett tips är att beställa extra skär, samt luckor.
Jag kanske var lite ovarsam men det gick fort att köra så att luckorna försvann.

Tyvärr var det också beställningsvara, så tog över en vecka att få dessa
Man ska tydligen kunna rotera dem fyra gånger, hoppas det ska räcka, men kanske inte?

P Prodigys skrev:
Köpte ett set med borstar till skruvdragaren och tänkte att det kunde vara smidigt när man ska skura badrummet, testade lite snabbt och det fungerade över förväntan.[bild]
Dessa fungerar bättre än man tror för det priset. Badrummet och klinkern i köket fick sig en omgång. Även utomhus för att komma åt på trall. Toalettbortsmodellen gick hårt som potatistvättare i somras. Långt skaft och ner i hinken med potatis och vatten en minut och den är ”sopren”
Biltema har vita varianter som är mjukare och där har jag använt den breda rundeln för att polera äggoljetempera. Funkade mycket bra.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Köpte ett set med borstar till skruvdragaren och tänkte att det kunde vara smidigt när man ska skura badrummet, testade lite snabbt och det fungerade över förväntan.[bild]
Var shoppade du?

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det funkar mycket bra. Jag kör med en gammal grön Bosch 14,4V Li-Ion som jag inte bryr mig om. Biltemas borstar och biltema badrumsrengöring.
10 sek borstning till vänster, och innan till höger!
Till vänster en rengjord duschvägg, till höger en smutsig del. Jämförelse efter användning av rengöringsborste och medel från Biltema.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Var shoppade du?
Dollarstore, dom två på bild samt en liten som hamnade utanför kostade 70kr.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.