Verktyg och verktyg...utökning av beståndet.

• Lastbilslämm med stöttor och snöigt landskap i bakgrunden. Lågt solsken. Anläggningsmaterial eller byggutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tjrex och 7 till
  • Laddar…
Sällan jag köper nytt men plötsligt händer det.
Ffa för att jag ändå var tvungen att specialbeställa adapter..
Svarvchuck monterad på maskin, verktyghållare synlig, metallspån, verkstadsmiljö, närbild.
Skapa konto
Produktförpackning för STRONGHOLD CHUCK, 4-käkars chuck för svarvar, funktioner och innehåll listade, tillverkarens logotyp synlig.
Skapa konto

• Gilla
erikssonjorgen och 8 till
  • Laddar…
Man vill ju gärna vara med i gemenskapen här och inte titta på från avstånd, men jag vet inte riktigt om det kan mäta sig med alla andra trevliga inköp här i tråden, fast det lutar väl åt det!

Digitalt lasermätverktyg och fodral på träbord, märke synligt, används för avståndsmätning.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
beqen och 8 till
  • Laddar…
richardtenggren
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Man vill ju gärna vara med i gemenskapen här och inte titta på från avstånd, men jag vet inte riktigt om det kan mäta sig med alla andra trevliga inköp här i tråden, fast det lutar väl åt det!

[bild]
Trevlig den där!

boschkenta
Blev en sväng till Lidl i dagarna.
Nu kanske man får tummen ur och avslutar lite projekt som påbörjades 2020 :thinking:

• Verktygsförpackningar på arbetsbänk inkluderar borrset, luftfördelare och självhäftande mätband.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 9 till
  • Laddar…
Lite mer literatur hämtades hem från macken idag. En bok för att börja få treåringen intresserad och ett nytryck av gamla böcker på engelska om dörr och fönstertillverkning. Någon dom vet vilken sorts tum man använde i dessa böcker.
Två böcker ligger på ett träbord: en färgglad barnbok ovanpå en grå med bokhylla illustration.
Skapa konto

För ett par dagar sedan handlade även jag lidls måttskalor. Ett par får nog monteras på fräsbordet, resten vet jag inte.

• Gilla
BlueX och 6 till
  • Laddar…
Idag kom de 4 KRE30-tvingarna som jag lyckades få för strax över 1300kr från Amazon (halva priset). :cool:
De blir ett bra komplement till mina längre tvingar (KR 60 och KRV 100) som jag haft i 8-9 år.
Jag gjorde om min tvingförvaring för ett par veckor sedan, så det fanns en ledig plats för dem nu. :)
Röda och svarta Bessey skruvtvingar hängda på vägg, snickeriverktyg, organiserad förvaring.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Patrik V. och 18 till
  • Laddar…
Lite gott och blandat
Verktyg och tillbehör som skruvmejslar, borrbitar, mejselspår och måttband på ett arbetsbord.
Skapa konto

• Gilla
BlueX och 9 till
  • Laddar…
Set med kvistborr och en autokörnare (fjäderbelastad)
Ett set med forstnerborrar i träbox bredvid en borrskruvmejsel på ett arbetsbord.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Hämtat ut en ny liten och en begagnad mellan, ville ha tag på en 18V 60 C för att jämföra med 18 V-EC'n.

Två borrskruvdragare från Bosch på ett träbord. En är upprätt, den andra ligger ner.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Patrik V. och 4 till
  • Laddar…
Ett borrstativ och en ny borrskruvdragare. Min tio år gamla Makita börjar sjunga på sista versen.

• Två verktygslådor: en bänkskruvstycke, en Makita sladdlös borrskruvdragare, mot trägolv.
    Skapa konto
  • Gilla
Lintto1 och 8 till
  • Laddar…
Fick bli en fintandad klinga till kommande listjobb.

Ny cirkelsågklinga för trä, märke Bosch Optiline Wood, ovanpå kartongförpackning.
Skapa konto

• Gilla
MrDizzy och 8 till
  • Laddar…
Idag blir en rolig dag! Ska man bli en riktigt storfräsare! Den här verkar ju ungefär lika lätt att köpa som en enhörning till dottern. Men det dök upp en begagnad till slut som såg helt ok ut (fräs då alltså...... inte enhörning :rofl:)

Elverktyg av märket Bosch i en blå verktygslåda med tillbehör och instruktionsmanual.
Skapa konto

• Gilla
Handhyveln och 8 till
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Idag blir en rolig dag! Ska man bli en riktigt storfräsare! Den här verkar ju ungefär lika lätt att köpa som en enhörning till dottern. Men det dök upp en begagnad till slut som såg helt ok ut (fräs då alltså...... inte enhörning :rofl:)

[bild]
Eller dotter :crysmile:?

• Haha
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Jag är inte religiös, men en liten stilla bön att sambon aldrig hittar den här tråden får jag nog ändå riva av......
Nu behöver jag nog verkligen inte fler sågar, eller hm, ja, det skulle vara bandsågen då iof, den finns ju fortfarande på listan.

Bosch-verktyg och tillbehör ordnade slarvigt i en blå verktygslåda på ett betonggolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Norrtull och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.