mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Oh, trevligt, den där har jag sneglat en hel del på.
Vi får hålla tummarna våra blå sågar får möjlighet till en sådan i närtid. :love:
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vi får hålla tummarna våra blå sågar får möjlighet till en sådan i närtid. :love:
Indeed, jag är spekulant så fort den dyker upp. Batteridriven då helst.

Tillsvidare får jag hålla tillgodo med veckans skörd, det blev en gipsdragare och sen kunde jag inte låta bli den större skruvdragaren för rätt pris. Jag inbillar mig att VE-EC'n mer eller mindre är exakt samma maskin som GSR 85'an/110'an men jag hittar inte överväldigande med data för att backa upp den slutsatsen. (Ungefär som att V-EC'n verkar vara samma som 60'n men utan BT-modul/möjligheter)

Öppen blå verktygslåda med Bosch borr, instruktionsbok på betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Oh, trevligt, den där har jag sneglat en hel del på.
Klurade också rätt länge. Velade mellan denna och Festool HK 55 + fsk 420 på slutet. Men mindre än halva priset fördel metabo avgjorde.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
lerpoel
Alltgår Alltgår skrev:
Klurade också rätt länge. Velade mellan denna och Festool HK 55 + fsk 420 på slutet. Men mindre än halva priset fördel metabo avgjorde.
Jag köpte HK 55 och FSK 420 i somras, visste inte att Metabon existerade då! Men hade nog köpt 250-skenan om jag hade gjort om det hela.
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
lerpoel lerpoel skrev:
Jag köpte HK 55 och FSK 420 i somras, visste inte att Metabon existerade då! Men hade nog köpt 250-skenan om jag hade gjort om det hela.
Det var intressant att höra för jag har utan att ha provat de, känt att skenan känns lite lång och otymplig, iaf så som jag tänkt mig använda den, en "portabel kap/ger" till mestadels brädor och reglar.

Sen (med risk för att jag missar något) begriper jag inte varför man inte gör den i "sänksågsutförande" redan från början? Priset? Det är ju redan en rätt dyr grunka förvisso, men med en sänksåg hade den ju kunnat ha ännu mindre fotavtryck/göra den ännu smidigare?
 
  • Gilla
lerpoel
  • Laddar…
lerpoel lerpoel skrev:
Jag köpte HK 55 och FSK 420 i somras, visste inte att Metabon existerade då! Men hade nog köpt 250-skenan om jag hade gjort om det hela.
Jag var nära att köpa Metabos 300 skena istället för 440. Hade blivit ett par hundringar dyrare än 440 faktiskt (!) Detta var ett paketpris. Men det var inte de hundringarna som avgjorde. Tänkte att det längre snittet kunde vara nice ibland.
 
  • Gilla
lerpoel
  • Laddar…
lerpoel
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Det var intressant att höra för jag har utan att ha provat de, känt att skenan känns lite lång och otymplig, iaf så som jag tänkt mig använda den, en "portabel kap/ger" till mestadels brädor och reglar.

Sen (med risk för att jag missar något) begriper jag inte varför man inte gör den i "sänksågsutförande" redan från början? Priset? Det är ju redan en rätt dyr grunka förvisso, men med en sänksåg hade den ju kunnat ha ännu mindre fotavtryck/göra den ännu smidigare?
Jag köpte den för jag har inte plats för en kap/ger eller en bordssåg här i radhusförrådet, och denna kan (med en FS-skena också) hjälpligt ersätta både och för mig. Köpte den längre kapskenan dels för att kunna kapa ”hobbyskivor” enkelt, och dels för att vid typ staketbygge kunna kapa 4-5 ribbor på en gång upplagda bredvid varandra och på det viset öka effektivitet lite. Får se om det blir så, just nu känns den lite otymplig som du säger och därför jag hade lutat mot den kortare skenan om jag gjorde om det.
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Indeed, jag är spekulant så fort den dyker upp. Batteridriven då helst.

Tillsvidare får jag hålla tillgodo med veckans skörd, det blev en gipsdragare och sen kunde jag inte låta bli den större skruvdragaren för rätt pris. Jag inbillar mig att VE-EC'n mer eller mindre är exakt samma maskin som GSR 85'an/110'an men jag hittar inte överväldigande med data för att backa upp den slutsatsen. (Ungefär som att V-EC'n verkar vara samma som 60'n men utan BT-modul/möjligheter)

[bild]
Den gipsdragaren får du gärna recensera sedan, har haft fingret på köpknappen länge och då med magasinet :D. Det är den eller 18-voltaren. Inbillar mig att 18V är betydligt snabbare?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Den gipsdragaren får du gärna recensera sedan, har haft fingret på köpknappen länge och då med magasinet :D. Det är den eller 18-voltaren. Inbillar mig att 18V är betydligt snabbare?
Ska försöka att återkoppla, ska erkänna att jag själv tänkte mig 18-voltaren och varit på väg att köpa den ett par gånger, men så råkade jag springa på den här. Den är rätt snabb, men fan vet om den är lika snabb som min 220V-hitachi gipsdragare, som trots allt är specad på 2400rpm, och den här enligt Bosch är på 3000rpm. Ev. är det lite placebo/inbillning för när man drar på med Hitachi-dragaren så dönar och låter det som om man verkligen gör något medans den här är extremt tyst och lätt.

Hade gärna jämfört med 18-voltaren också men nu har jag ingen sån att jämföra med tyvärr, fast vem vet det kanske dyker up det cokså :crysmile:

Funderar på magasin också men avvaktat än så länge, kört en del bandmatat med en Makita, visst det går lite snabbare än med en enpetare när man har ångan upp, men nån jätteskillnad är det inte om man har snitsen på enpetaren. Samt att jag drar mig lite för att behöva köpa dyr bandad skruv för mitt hobbybruk, nu kan man nöja sig med vilken skruv som, även den som man behöver ha tag på en lördagkväll på Biltema. Dock är det väl bättre att ha än inte ha, du kan ju alltid montera av magasintillsatsen om du har den, svårare att montera den om man inte har den :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Det var intressant att höra för jag har utan att ha provat de, känt att skenan känns lite lång och otymplig, iaf så som jag tänkt mig använda den, en "portabel kap/ger" till mestadels brädor och reglar.

Sen (med risk för att jag missar något) begriper jag inte varför man inte gör den i "sänksågsutförande" redan från början? Priset? Det är ju redan en rätt dyr grunka förvisso, men med en sänksåg hade den ju kunnat ha ännu mindre fotavtryck/göra den ännu smidigare?
Det är nog för att en sänksåg är större och klumpiare och inte lika lättmanövrerad med en hand (då den måste pressas nedåt ganska hårt).
 
Investerade i en färgblandare för skruvdragaren som jag köpte på Biltema.
Tröttnade på att blanda bottenfärg med träpinne.

Rengör man sådana på något smidigt sätt ibland?
En hand håller en blå och röd sliten hållare mot en vit träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
J Jernhand skrev:
Rengör man sådana på något smidigt sätt ibland?
[bild]
Man kör den i stund i lösningsmedlet som färgen rekommenderar för penseltvätt.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Min favvoloppis hade öppet idag så jag blev tvungen att slinka in. Utslagsho 200 kr, sprillans målarpall 75 kr. Sen tittade han igenom resten och sa 500 för allt, så det var ju taget. Highlights är väl lite VP2 dosor till den stundande hallrenoveringen, parallellflacktången och en rejäl klammerpistol (kan aldrig ha för många) med en rejäl samling klammer. Samt sprillans laddbar rundstrålande pannlampa, minst 200 kr ny.
 
  • Verktyg, VVS-tillbehör, stående stege och diskho på brunt underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Patrik V. och 16 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Min favvoloppis hade öppet idag så jag blev tvungen att slinka in. Utslagsho 200 kr, sprillans målarpall 75 kr. Sen tittade han igenom resten och sa 500 för allt, så det var ju taget. Highlights är väl lite VP2 dosor till den stundande hallrenoveringen, parallellflacktången och en rejäl klammerpistol (kan aldrig ha för många) med en rejäl samling klammer. Samt sprillans laddbar rundstrålande pannlampa, minst 200 kr ny.

Vart hittar man egentligen den där loppisen? :D
 
  • Gilla
Willewonka och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Tillsvidare får jag hålla tillgodo med veckans skörd, det blev en gipsdragare
Tack för inspirationen(y)

På Prisjakt hade flera GTB 12V 11 för strax under 1500:-

Googlade lite för att läsa på, och insåg att Swedol inte är med på Prisjakt och att de hade kampanj och sålde den för 1372:-

Åkte dit och hittade den i låda prisatt med 50% på ordinare pris som var 1820 ex moms. Felmärkt kom vi fram till, det blir 1137 ink moms. Taget:)

En liten nätt maskin som passar fint i min samling.

Det blev min elfte 12-voltare om jag räknar rätt:oops:
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik V. och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.