Eld skrev:
Kan du berätta för oss om den är 20cm lång eller 2m? Det går inte att se på bilden.
Varken eller. Har inte mätt den, men kanske 60 cm. Tippar på att den väger runt 35 kg utan motor och stativ, alltså som den är på bilden.

En ny kökskniv + lite annat kul när man ändå beställde från Finetools.

katos skrev:
Köpte en bandslip idag. Den tar upp 3kvm.

[bild]
Åhh, nu blir jag extremt avundsjuk — om man ändå hade haft tre kvadratmeter!

Skämt åsido, häftigt och säkert en jättebra (och jättestor) manick att ha. Lycka till med den!
//Ronnie

katos skrev:

[bild]
Nice! Var det den som var sänkt till 1200?

katos skrev:
Är inte det en sk. bredbandsslip? Eller är jag ute och cyklar nu? :)

Modellen kallas nog långbandsputs. Bredbandsputs har som namnet säger ett brett band. Mer som planhyvel.
Fick betala mer än 1200 men annars verkar efterfrågan på långbandsputsar nästan obefintlig vilket såklart sänker priset.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
dubbelpost

Redigerat:
OK, "puts" så klart :). Bredband passar ju annars bättre in än långband i dessa digitala tider :D

• Gilla
katos
  • Laddar…
Beställde en kapsåg idag. Fast jag vet inte vilken. Efter att ha tröttnat på mig själv och min beslutsångest ringde jag till järnaffären och pratade med en av säljarna jag haft mycket att göra med förr och sa att jag ska ha en 10"-såg, resten får du lösa. Dom säljer de flesta stora märkena som Bosch, DeWalt, Festool, Metabo, Makita m.fl. så det kan bli vad som. Sågen dyker upp i helgen. Ska bli spännande. :D

• Gilla
kallun och 1 till
  • Laddar…
1337 skrev:
Beställde en kapsåg idag. Fast jag vet inte vilken. Efter att ha tröttnat på mig själv och min beslutsångest ringde jag till järnaffären och pratade med en av säljarna jag haft mycket att göra med förr och sa att jag ska ha en 10"-såg, resten får du lösa. Dom säljer de flesta stora märkena som Bosch, DeWalt, Festool, Metabo, Makita m.fl. så det kan bli vad som. Sågen dyker upp i helgen. Ska bli spännande. :D
Best Tools.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
sj6 och 6 till
  • Laddar…
trattalask
Fick hem ett Bosch FSN OFA-Kit med 800mm RA32 skena: http://www.amazon.de/dp/B00I053ER8
Lite besviken på FSN-OFA, kändes plastig. Fick för mig att den skulle va gjord av aluminium. Den funkar säkert bra, återkommer när jag testat.

Blev dock lite osäker om den passar med min Festool OF1400. Fick för mig att jag kollade upp det, men sen stod det inget om det i manualen.

En ultraljudsrengörare, min gamla lidl manick dog så nu köpte jag en bättre modell, 6 liter med värme och tömningskran.

EQ9Br7f.jpg

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Köpt några självcentrerande borr. Har redan centrotec 5mm, dessa är lite mindre. Kostade 85kr ink frakt, för alla tre, så en aning billigare också :) Ska bli kul att testa!

IMG_20160407_122830.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DennisCA skrev:
En ultraljudsrengörare, min gamla lidl manick dog så nu köpte jag en bättre modell, 6 liter med värme och tömningskran.

[bild]
Var köper man en sådan och vad kostar den? Framförallt, vad har man en sådan till? Vet att mor min använder sig av en sådan (större) på sitt jobb (tandsköterska).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.