devizion skrev:
De där får du absolut ge ett omdöme om! Alltid tyckt de såg trevliga ut men för "snål" för och köpa med tanke på hur ofta jag behöver dem.

En Bosch GLL 3-80P blev det här, med tillhörande extra sys-1 och teleskopstång.
Jag är inte Jimmu men de är sjuk bra. Spärrdelen underbar att jobba med då den är väldigt fintandad och smäcker (för att vara ringspärrnyckel). Något kantiga i skaftet dock men det är ju en smaksak.
Jag var också för snål att köpa men fick även jag i present av min sambo.

• Gilla
BorisG
  • Laddar…
Dessa har jag sugen på länge, dock lite snål då jag har alla storlekar jag behöver, dock från biltema. Använder iofs spärr cyklarna dagligen då grabben tävlar i Motocross, blir mkt mecka :)
Jimmu skrev:
[bild]
Fyller år dagen till ära och flickvännen kommer hem med paket till mig :)

• Gilla
Qunaki
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kunde inte gå ut från fredells utan att köpa något .

• image.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag gillar ju gamla grejer som håller. Fick den här bandslipgrunkan av en kompis. Jodå, motorn följde med också. Robust sak i gjutjärn som trots sitt nätta format väger satan.
Fettkoppar vid alla lager, och helt glappfri. Håller nog några generationer till - undrar hur era Festool går om sisådär 70-80 år?
image.jpg
Skapa konto

Fick även ett stabilt verktygsskåp från en gammal bilverkstad. Mängder av olika verktygshållare följde med på "köpet".
image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Mick13 och 7 till
  • Laddar…
image.jpg
Skapa konto

Ett monteringsbord är väl ett verktyg? Viss montering återstår.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Polos skrev:
[bild]
Kunde inte gå ut från fredells utan att köpa något .
har 3 olika milwaukeesatser med likadana bits... fina som tusan men urk vad svårt det är att se märkningen på sidan av bitsen.

fiskbuggaren skrev:
Ett monteringsbord är väl ett verktyg? Viss montering återstår.
Ja j@vlar(y) 40×160 profil?

johel572 skrev:
Jag är inte Jimmu men de är sjuk bra. Spärrdelen underbar att jobba med då den är väldigt fintandad och smäcker (för att vara ringspärrnyckel). Något kantiga i skaftet dock men det är ju en smaksak.
Jag var också för snål att köpa men fick även jag i present av min sambo.
Har inte hunnit testa dem förrän nu, och måste säga att det var en trevlig nyckel.

Danne_85 skrev:
Dessa har jag sugen på länge, dock lite snål då jag har alla storlekar jag behöver, dock från biltema. Använder iofs spärr cyklarna dagligen då grabben tävlar i Motocross, blir mkt mecka :)
Samma här, har också sneglat på dem ett tag men inte kostat på mig, så detta har väl sambon snappat upp och så fick jag dem av henne när jag fyllde år :)
Jag har också alla nycklar redan, både fasta och med spärr från Teng Tools, men jag kommer definitivt ha användning för Weras nycklar framöver, iom att den öppna änden är kantig gentemot den traditionella nycklarna.
Ska bli spännande att få prova på en hårt åtdragen bult eller halvt fastrostad :)
Och hur många gånger har man inte krånglat med att sätta en tejp på nyckeln gör att sedan lägga i muttern när man ska montera nåt på svåråtkomliga ställen? ;)

trattalask
Nu ska det (snart) läggas golv!

DSC_0157.jpg
Skapa konto

• Gilla
Matt87
  • Laddar…
Ola C skrev:
Ja j@vlar(y) 40×160 profil?
Japp!

Tyvärr var alla tre kollin skadade i transporten. Det får jag gnälla mer om i en annan tråd.

Norrhyttan skrev:
Jag gillar ju gamla grejer som håller. Fick den här bandslipgrunkan av en kompis. Jodå, motorn följde med också. Robust sak i gjutjärn som trots sitt nätta format väger satan.
Fettkoppar vid alla lager, och helt glappfri. Håller nog några generationer till - undrar hur era Festool går om sisådär 70-80 år?
[bild]
Kan du berätta för oss om den är 20cm lång eller 2m? Det går inte att se på bilden.

Idag har jag råkat ropa in en liten grundkloss (router plane) från Record. Det var inte riktigt meningen, men jag blev så exalterad eftersom auktionen nästan var slut.

Screen Shot 2016-04-03 at 4.43.54 AM.png
Skapa konto

• Gilla
Krillew och 2 till
  • Laddar…
S
Införskaffat en Stihl BR 450 C-EF

Köpte en bandslip idag. Den tar upp 3kvm.

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Lintto1 och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.