3 356 250 läst · 16 555 svar
3356k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag är inte Jimmu men de är sjuk bra. Spärrdelen underbar att jobba med då den är väldigt fintandad och smäcker (för att vara ringspärrnyckel). Något kantiga i skaftet dock men det är ju en smaksak.devizion skrev:
Jag var också för snål att köpa men fick även jag i present av min sambo.
Jag gillar ju gamla grejer som håller. Fick den här bandslipgrunkan av en kompis. Jodå, motorn följde med också. Robust sak i gjutjärn som trots sitt nätta format väger satan.
Fettkoppar vid alla lager, och helt glappfri. Håller nog några generationer till - undrar hur era Festool går om sisådär 70-80 år?
Fick även ett stabilt verktygsskåp från en gammal bilverkstad. Mängder av olika verktygshållare följde med på "köpet".
Fettkoppar vid alla lager, och helt glappfri. Håller nog några generationer till - undrar hur era Festool går om sisådär 70-80 år?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick även ett stabilt verktygsskåp från en gammal bilverkstad. Mängder av olika verktygshållare följde med på "köpet".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Har inte hunnit testa dem förrän nu, och måste säga att det var en trevlig nyckel.johel572 skrev:
Samma här, har också sneglat på dem ett tag men inte kostat på mig, så detta har väl sambon snappat upp och så fick jag dem av henne när jag fyllde årDanne_85 skrev:
Jag har också alla nycklar redan, både fasta och med spärr från Teng Tools, men jag kommer definitivt ha användning för Weras nycklar framöver, iom att den öppna änden är kantig gentemot den traditionella nycklarna.
Ska bli spännande att få prova på en hårt åtdragen bult eller halvt fastrostad
Och hur många gånger har man inte krånglat med att sätta en tejp på nyckeln gör att sedan lägga i muttern när man ska montera nåt på svåråtkomliga ställen?
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Kan du berätta för oss om den är 20cm lång eller 2m? Det går inte att se på bilden.Norrhyttan skrev:Jag gillar ju gamla grejer som håller. Fick den här bandslipgrunkan av en kompis. Jodå, motorn följde med också. Robust sak i gjutjärn som trots sitt nätta format väger satan.
[bild]