3 355 461 läst · 16 551 svar
3355k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Jo, så minns jag det också, en mängd otäcka resonansfrekvenser på gränsen till det hörbara områdetDennisCA skrev:Den är nog så högljudd att det blir svårt att sova med den pålämnad När den står i ett annat rum är det ett störande surrande, står man i samma rum vill man ha proppar i öronen.
Det var också något om hur länge man kunde ha igång den, timern maxar 99 minuter men jag undrar om det var 30 minuter i gången som var max rekommendation.
Ja den här har nog många höga ljud i det hörbara området också. Jag tror det är skillnaden mellan sånahära modeller (skulle säga detta är en modell i mittensegmentet) och riktiga proffsmaskiner i labb. Jag undrade själv om det var fel på maskinen men efter googlande verkar mina erfarenheter vara normala.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tillbehören fortsätter att ramla in!
Blev något fel i kassan så kassören sa "det blir 100kr"
Men då kom samvetet in i bilden och jag fick säga att det lät alldeles för billigt. Ärlighet varar längst säger dom...
Hoppas Sys MFT fixings dyker upp nu på några veckor!
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Bytte domkraften jag tidigare köpt mot 2,5tonnarn.. Hem packar upp..
Testar lite, och upptäcker att ena av de 2 ledade hjulen går så tungt att man lär ta i med 2 händer för o få det och röra sig.
In med skiten i bilen och tillbaka till Jula..
Ja då var dom ju slut så klart...
Skulle komma in nya till veckan, få se om den funkar bättre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Testar lite, och upptäcker att ena av de 2 ledade hjulen går så tungt att man lär ta i med 2 händer för o få det och röra sig.
Verktygstokig
· Halland
· 7 583 inlägg
Jag kan inget om domkrafter mer än att den går att veva upp bilen med..FredrikR skrev:Bytte domkraften jag tidigare köpt mot 2,5tonnarn.. Hem packar upp..
[bild]
Hur funkar det med hjul på domkrafter? Är det inte risk att den rullar iväg.. Antar att jag missar ngt..
Hjulen behövs eftersom när man hissar bilen så lyfts den inte i samma vinkel som domkraften hissar.Frustrator skrev:
hade domkraften farit fastbultad i golvet hade lyftpunkten på bilen antagligen flyttats när man hissa eller så hade man släpad bilen.
Ofta hissar man ju från sidan vid tex. hjulskifte.Frustrator skrev:
Och antingen växel och/eller handbroms i.
Domkrafter används ofta på plan mark.
(säkrast är väl att använda pallbockar men jag tvivlar på att många gör det vid vanlig däckbyte).
Utan hjul skulle det vara ett mindre helvete att flytta runt en domkraft i samma storlek som den på bilden.