3 347 822 läst · 16 526 svar
3348k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Ok, kanske inte exakt samma jag köpte. Tror jag handlade i samband med rea på något märke, köpte både 45 och 90 grader.L Lilllen skrev:150kr var bra! Skulle väl väntat tills den blev så billig igen egentligen då jag inte behöver den direkt. Det är ju som du säger inget verktyg som behövs jätteofta direkt.
Skillnaden i pris fick mig att söka på ett verktyg typ prisjakt för Banggood. Hittade chinapricer.com
Man klistrar in länken till varan i sökfältet. Hittat liknande för AliExpress.
Problemet är bara att Banggood har rätt många länkar till liknande vinkar (och än värre på AliExpress). Just den vinkel jag köpte har inte varit så billig som 150 med moms. Som minst 20.59$ och 23,36 nu. Dessa priser plus frakt också. Så, hur håller man koll på Banggood och AliExpress?
Hopplöst att försöka hålla koll och jämföra. Jag jämför ibland tidigare köp av ren nyfikenhet.
Köpte en 14" 4k pekskärm på "flash deal" hade legat över 2400 på försäljning strax innan, köpte i sista minut för 2200 men när "kampanjen" var över startade den om på precis över 2000 lyckades avboka min beställning och köpa till nya priset. Detta var något år sen, nu såg jag att den var uppe för över 3000. Så väldigt varierade priser och kampanjerna kan verkligen vara kampanj ibland, samtidigt som det ibland kan vara mycket dyrare än det varit strax innan.
Ok, även 45 graders? Jag har flera 90 grader från OTD i olika storlekar och olika bra specar. Men dom 45 de i alla fall nu har, verkar inte vara DIN-specade.ClasseClas skrev:
Jag kollade min order från 2009, ett tag sen, och båda vinklarna jag köpte var DIN-specade.L Lilllen skrev:
33274001 · Flatvinkel 120x80 mm 45° DIN 875/II Primat - 1 st á 132,50kr (106,00kr)
33240007 · Anslagsvinkel 75 x 50 mm DIN875/1 rostfri Primat - 1 st á 152,50kr (122,00kr)
Intressant att priserna ändrats så mycket på denna typ av verktyg. Någon i ledet tjänar betydligt mer idag än då.ClasseClas skrev:
Proffsmagasinet känns som lite lotteri...mexitegel skrev:
Tror och hoppas du blir nöjd med GTA 60W, jag kan köra sågen från garaget till uthuset på det genom båda dörrarna.
Känns stabilt och bra, har inte kunnat testa genom dörrarna än då ”någon” blockerat med ett par hyllor . Med lite tur har jag (hrrm, någon) flyttat bort dessa under helgen
Bordet hade prel. lev. 7 januari redan när jag beställde så ingen skugga på proffsmag. för min del.
De hörde dessutom av sig i november och beklagade leveranstiden. Många andra leverantörer hade det restat också så misstänker att Bosch haft problem med detta även om en del haft problem med proffsmag.
Bordet hade prel. lev. 7 januari redan när jag beställde så ingen skugga på proffsmag. för min del.
De hörde dessutom av sig i november och beklagade leveranstiden. Många andra leverantörer hade det restat också så misstänker att Bosch haft problem med detta även om en del haft problem med proffsmag.
Redigerat:
Jag kröp till korset och skaffade GTA 60W i höstas efter över tio år med GTS-sågar. Känner att det är enda rationella sättet om man vill ha en ok bordsåg för mindre ämnen men inte vill/kan ha den stationärt uppställd (andra tillverkare har liknande stativ och de är säkert också ok).mexitegel skrev:Känns stabilt och bra, har inte kunnat testa genom dörrarna än då ”någon” blockerat med ett par hyllor . Med lite tur har jag (hrrm, någon) flyttat bort dessa under helgen
Misstänker att rätt adress är https://www.baumarkteu.de/
har handlat en del där själv. Bra pris och snabb leverans.
har handlat en del där själv. Bra pris och snabb leverans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägen till mannens hjärta går via ett verktyg -min älskade hustru känner mig ❤️
Att några kompisar sen skramlade ihop till en svetskurs på Skeppsholmen gör dagen komplett.
Level 51 rules än så länge, trodde man bara samlade xp från lvl 50 o framåt men icke
Verktygstokig
· Halland
· 7 572 inlägg
Beställde en ny kniv för några veckor sen från bäckaröds gård som nu kom med posten Skaft i rönn. https://backarodab.com/
En bra kniv, eggslipningen är inte helt plan på insidan men det har grabbarna fått feedback på. Nu skissar jag på en kniv med lite annan kurva att beställa
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En bra kniv, eggslipningen är inte helt plan på insidan men det har grabbarna fått feedback på. Nu skissar jag på en kniv med lite annan kurva att beställa