3 352 136 läst · 16 544 svar
3352k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Husägare
· Stockholm
· 130 inlägg
Köpte den på Bauhaus. Den var prissatt till 599 kronor på hyllan, men i kassan (och på nätet) är priset 649 kronor. Jag sa såklart till och efter lite jidder så fick jag rätt och fick betala 599 kronor.Lexington skrev:
@richardtenggren har svarat så exemplariskt på fråga två
Lite nya verktyg från Jula och Amazon.
Kunde inte motstå en till lampa när Jula slumpade bort för 900 kr.
Har hexborr från Bosch sedan tidigare men de kom i lite flimsig låda som går sönder snabbt. Denna lådan är robust men tyvärr också onödigt stor så kommer nog inte få plats i verktygsbälltet som jag hade hoppats.
Och en ny Bamix. Denna på 250 W, ersätter en äldre på 140 W som jag alltid upplevt som lite klen. En tröst som kompensation för att jag aldrig blir färdig med köksbygget…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har hexborr från Bosch sedan tidigare men de kom i lite flimsig låda som går sönder snabbt. Denna lådan är robust men tyvärr också onödigt stor så kommer nog inte få plats i verktygsbälltet som jag hade hoppats.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och en ny Bamix. Denna på 250 W, ersätter en äldre på 140 W som jag alltid upplevt som lite klen. En tröst som kompensation för att jag aldrig blir färdig med köksbygget…
Logga in
Skapa konto
Har du möjligen länk till hexborrsatsen?nanowire skrev:Lite nya verktyg från Jula och Amazon.
[bild]
[bild] [bild]
[bild]
90-150 kr/st på amazon.senino skrev:
https://www.amazon.se/Bosch-1600A007SF-Professional-verktygsbehållare-svartblå/dp/B00QR8KKTA/ref=sr_1_6?crid=3TP6G5UH7MSRX&keywords=bosch+l-boxx+mini&qid=1641916347&sprefix=bosch+l-boxx+mini,aps,100&sr=8-6
https://www.amazon.se/Bosch-SORTIMO-L-BOXX-förvaring-genomskinligt/dp/B00PIYMYSO/ref=sr_1_8?crid=3TP6G5UH7MSRX&keywords=bosch+l-boxx+mini&qid=1641916347&sprefix=bosch+l-boxx+mini,aps,100&sr=8-8
https://www.amazon.se/-/en/gp/aw/d/B01NCX6MDH?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_imageputte22 skrev:
Vet inte om det är så prisvärt jmf med dessa även om de har dålig förpackning https://www.amazon.se/dp/B083HYQC2R...d=1641924834&sprefix=bosch+hex,aps,158&sr=8-7
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 895 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 895 inlägg
Den här godbiten fick jag tag på, sitter på ett ganska stort lager tigersågsblad (lite oklart varför, kanske har det att göra med att jag av annan oklar anledning har fyra tigersågar… )
så verkade rimligt att också ha en (femte) manuell tiger, trevligt med en retro kartong också!
/U
så verkade rimligt att också ha en (femte) manuell tiger, trevligt med en retro kartong också!
Logga in
Skapa konto
/U
Två Stanley Bailey no.6, vunna på auktion:
Den högra ska nog gå att snygga till med lite kärlek. En del skit, ytrost och ca två-tre centimeter kvar på hyveljärnet, så det går att slipa många gånger till
Dessvärre är den vänstra sprucken i gjutningen (och dessutom är hyveljärnet helt slut), tråkigt. Får skylla mig själv när man budar på saker utan att ha kollat på det i verkligheten utan bara auktionssidans suddiga och lågupplösta bilder Någon i Lund-Malmö regionen som har grejer för att löda ihop den (braze)? Eller är det kanske en ursäkt för att buda hem en gassvets?
Logga in
Skapa konto
Den högra ska nog gå att snygga till med lite kärlek. En del skit, ytrost och ca två-tre centimeter kvar på hyveljärnet, så det går att slipa många gånger till
Dessvärre är den vänstra sprucken i gjutningen (och dessutom är hyveljärnet helt slut), tråkigt. Får skylla mig själv när man budar på saker utan att ha kollat på det i verkligheten utan bara auktionssidans suddiga och lågupplösta bilder Någon i Lund-Malmö regionen som har grejer för att löda ihop den (braze)? Eller är det kanske en ursäkt för att buda hem en gassvets?