3 392 694 läst · 16 664 svar
3393k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 905 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 905 inlägg
Inte blir det bättre när man är Prime-kund, alldeles för lätt att skicka en order (inte för att det var svårare innan men då tänkte jag lite mer på samfrakt), detta är inte första leveransen denna vecka - skäms lite faktiskt, lite bättre kan jag planera för planeten…FredrikR skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/U
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 246 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 246 inlägg
Gäller det erbjudandet fortfarande?mnils skrev:
Funkar en krysslaser med mottagare som en rotationslaser? Så man kan mäta marknivåer mm med laserns?
Eller funkar bara mottagaren som ett sätt att hitta lasernlinjen på längre avstånd?
Redigerat:
Premiär med kapskivan gick som förväntat, batterier&diamanter vs gjutjärn 1 - 0 @Daniel_Nnanowire skrev:
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Nu är det inte till mig privat, utan till firman, platsar det ändå?
En dammsugare till mitt batterisystem.
En ytterst kort stubb-bits-mejsel som kan komma att rädda min dag ibland.
En bälteskrok till skruvdragaren jag skrev om i mitt förra inlägg i tråden (snålt att skruv inte följde med)
Ett par multimaterislborrar 10, 12 mm, 250mm långa och ett pack med en massa sticksågsblad.
Restnoterat från proffsmagasinet blev ett set med blad till multimaskin samt 400mm multimaterislborr.
Logga in
Skapa konto
En dammsugare till mitt batterisystem.
En ytterst kort stubb-bits-mejsel som kan komma att rädda min dag ibland.
En bälteskrok till skruvdragaren jag skrev om i mitt förra inlägg i tråden (snålt att skruv inte följde med)
Ett par multimaterislborrar 10, 12 mm, 250mm långa och ett pack med en massa sticksågsblad.
Restnoterat från proffsmagasinet blev ett set med blad till multimaskin samt 400mm multimaterislborr.
Logga in
Skapa konto
Och räddar inte den dagen har jag blivit räddad av "tumgreppet" i mitten av lådan (inte mina prylar utan snodd bild):Mikael_L skrev:
Logga in
Skapa konto
Alltså denna:
Ihop med en 1/4" till "sexkantsbitskonverterare":
Klarar väl inga stora moment (eller prylarna klarar det nog men min hand gör det inte) men kort blir "bitshållaren".
Jag har ett ex av biltemas lilla spärrskaft för bits
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/bits/bitssatser/bitssats-12-delar-2000028408
Utgått, så snart försvinner väl länken, så jag kopierar in en bild här också
Denna är ju också en räddare i nöden. Men när man ska skruva i plintrader som är bakom någon jä*** hinder, så är detta något lite väl långsamt verktyg. Då tror jag stubbmejseln kommer bli bra mycket bättre.
Den var ju inte dyr heller. Och Hultafors, som jag gärna stödjer, ett av de sista företagen i Sverige som fortfarande försöker hålla uppe kvalitet före fina kvartalsrapporter.
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/bits/bitssatser/bitssats-12-delar-2000028408
Utgått, så snart försvinner väl länken, så jag kopierar in en bild här också
Denna är ju också en räddare i nöden. Men när man ska skruva i plintrader som är bakom någon jä*** hinder, så är detta något lite väl långsamt verktyg. Då tror jag stubbmejseln kommer bli bra mycket bättre.
Den var ju inte dyr heller. Och Hultafors, som jag gärna stödjer, ett av de sista företagen i Sverige som fortfarande försöker hålla uppe kvalitet före fina kvartalsrapporter.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 731 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 731 inlägg
Har för mig att det gäller året ut, har fått mitt deltagande godkänt men inte fått mottagaren ännu. Den skall klara 50m avstånd och har en 8cm hög detektor och när den hittar strålen så låter den. LR 7 En rotationslaser har mycket längre räckvidd 150 - 300m enligt Bosch, men så stor tomt har jag inteT Ejmelie skrev:
Jag kör med en gammal Bosch gll 3-80P med mottagare när jag gräver. Det funkar helt ok men om det är soligt kan det vara svårt ibland. Man får inte ha mottagare och sändare för nära varandra heller (min 5m enligt manualen) vilket annars hade varit ett sätt att komma runt problemet.T Ejmelie skrev:
Min har dock röd laser, tror de gröna ska vara bättre.
Till hobbygrävning funkar det helt ok!