siggebo siggebo skrev:
Vad skådar mitt lilla öga där längst till vänster? :whistle:
Pentel PG1019-G stiftpenna på en Amazon produktannons med betyg och titeln "Bästsäljare i Blyertspennor".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stiftpennornas stiftpenna?! ;)

• Gilla
  • Älska
Qjanto och 3 till
  • Laddar…
ullberg
FredrikR FredrikR skrev:
De här Amazonbeställningarna drar alltid med sig lite extra.. :whistle:
Inte blir det bättre när man är Prime-kund, alldeles för lätt att skicka en order (inte för att det var svårare innan men då tänkte jag lite mer på samfrakt), detta är inte första leveransen denna vecka - skäms lite faktiskt, lite bättre kan jag planera för planeten…

Leveranskartong från Prime med bild av tomten som håller i en borr, julgran och presenter runt omkring.
Skapa konto

/U

• Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Vad är det för nått roligt förutom slippapper?:rofl:
Till höger om slippappren, insatsmuttrar och stjärnvred. (y):cool:

Ny uppsättning blåa maskiner, 4369 kr på Toolab. På köpet en GLI 18V-2200 C från Bosch kampanjsida!!
Öppen verktygslåda med Bosch elverktyg inklusive borr, batterier och laddare, arrangerade mot blå bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Qjanto och 5 till
  • Laddar…
M mattias_75 skrev:
Ny uppsättning blåa maskiner, 4369 kr på Toolab. På köpet en GLI 18V-2200 C från Bosch kampanjsida!!
[bild]
Nu blev man ju sugen på att handla:cool:

Vet inte om det kvalar in i tråden men det blev ett sånt här tält som jag kan ha jordfräs mm i...
Kommer idag...

8-77834-GBD_CAR_PRO_0160x0240_GY.jpg

• Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
T
mnils skrev:
Fick också min idag!

Gå nu in på [länk] och välj ditt gratis tillbehör, till GLL 3-80 CG kan du få mottagare 150cm stativ eller extra batteri gratis. Jag tog mottagaren.
Gäller det erbjudandet fortfarande?

Funkar en krysslaser med mottagare som en rotationslaser? Så man kan mäta marknivåer mm med laserns?
Eller funkar bara mottagaren som ett sätt att hitta lasernlinjen på längre avstånd?

Redigerat:
nanowire nanowire skrev:
Diamanter är mannens bästa vän
[bild]
kvartstums spännhylsa från Bosch servicesida och diamanterna från Amazon. Den lilla påsen innehåller två diamantfräsar som jag tänkte använda till försänkningar i kalkstensbänkskiva. Diamantpolerskivorna likaså.
Premiär med kapskivan gick som förväntat, batterier&diamanter vs gjutjärn 1 - 0 :strong: @Daniel_N
Kapskiva monterad på vinkelslip nära ett avklippt gjutjärnsrör på ett arbetsbord.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Blev ett oskilloskop då, mitt första. Analogt, 40mhz, tror det har några digitala funktioner då det står save & recall på vissa knappar.

eGR4oYT.jpg

VRuPJAR.jpg

• Gilla
Lilllen och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nu är det inte till mig privat, utan till firman, platsar det ändå?
Verktyg och tillbehör på trägolv, inklusive en Hikoki dammsugare i låda, Bosch multimaterialborrar, och bitsmejsel.
Skapa konto

En dammsugare till mitt batterisystem.
En ytterst kort stubb-bits-mejsel som kan komma att rädda min dag ibland.
En bälteskrok till skruvdragaren jag skrev om i mitt förra inlägg i tråden (snålt att skruv inte följde med)
Ett par multimaterislborrar 10, 12 mm, 250mm långa och ett pack med en massa sticksågsblad.

Restnoterat från proffsmagasinet blev ett set med blad till multimaskin samt 400mm multimaterislborr.
Verktyg inklusive dammsugare, stubb-bits, bälteskrok, multimaterialborrar och sticksågsblad på trädäck.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
En ytterst kort stubb-bits-mejsel som kan komma att rädda min dag ibland.
Och räddar inte den dagen har jag blivit räddad av "tumgreppet" i mitten av lådan (inte mina prylar utan snodd bild):

Verktygslåda med räckviddsnyckel, momentnyckel, utbytbara hylsor och bitshållare.
Skapa konto

Alltså denna:

Verktygslåda med tumgrepp och 1/4" sexkantsbitskonverterare.

Ihop med en 1/4" till "sexkantsbitskonverterare":

En 1/4" sexkantsbitskonverterare för bitshållare.
Klarar väl inga stora moment (eller prylarna klarar det nog men min hand gör det inte) men kort blir "bitshållaren".

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har ett ex av biltemas lilla spärrskaft för bits
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/bits/bitssatser/bitssats-12-delar-2000028408
Utgått, så snart försvinner väl länken, så jag kopierar in en bild här också
10-233_xl_1.jpg

Denna är ju också en räddare i nöden. Men när man ska skruva i plintrader som är bakom någon jä*** hinder, så är detta något lite väl långsamt verktyg. Då tror jag stubbmejseln kommer bli bra mycket bättre.
Den var ju inte dyr heller. Och Hultafors, som jag gärna stödjer, ett av de sista företagen i Sverige som fortfarande försöker hålla uppe kvalitet före fina kvartalsrapporter.

Jonas Persson
Jag har en hel arsenal på just det temat. Även en 1/4" u-ringnyckel, eller spärrnyckel har räddat mig. Du trycker på toppen av bitsen med ena handen och drar/lossar med den andra.
Spärrskaft för 1/4" bits visad mot vit bakgrund, markerad med Kamasa Tools.

A
T Ejmelie skrev:

Funkar en krysslaser med mottagare som en rotationslaser? Så man kan mäta marknivåer mm med laserns?
Eller funkar bara mottagaren som ett sätt att hitta lasernlinjen på längre avstånd?
Har för mig att det gäller året ut, har fått mitt deltagande godkänt men inte fått mottagaren ännu. Den skall klara 50m avstånd och har en 8cm hög detektor och när den hittar strålen så låter den. LR 7 En rotationslaser har mycket längre räckvidd 150 - 300m enligt Bosch, men så stor tomt har jag inte :)

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:

Jag kör med en gammal Bosch gll 3-80P med mottagare när jag gräver. Det funkar helt ok men om det är soligt kan det vara svårt ibland. Man får inte ha mottagare och sändare för nära varandra heller (min 5m enligt manualen) vilket annars hade varit ett sätt att komma runt problemet.

Min har dock röd laser, tror de gröna ska vara bättre.

Till hobbygrävning funkar det helt ok!

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.