R roli skrev:
Var är det för något? En bockningsmaskin??
Jag gissar på en bockad maskin. :)
 
R roli skrev:
Var är det för något? En bockningsmaskin??
Ja, en universalbockare för både böjar med och (nästan) utan radie. Generell modell som finns från många sidor, denna från amazon.de och brandad Sealey till ung halva priset jmf Sverige.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag gissar på en bockad maskin. :)
Nu är den bockad men av mig. Toleransen på den fasta ”öglan” var sådär, parallell men 5 mm för stort avstånd mellan armarna så jag fick rikta den :)
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Vad gick kalaset loss på? Och har du en länk?

Funderar på att göra en grind till utvändiga källartrappan och behöver i så fall bocka snygga rundade hörn.
 
F
nanowire nanowire skrev:
Ja, en universalbockare för både böjar med och (nästan) utan radie. Generell modell som finns från många sidor, denna från amazon.de och brandad Sealey till ung halva priset jmf Sverige.

NICE !!
 
  • Gilla
LoweW och 3 till
  • Laddar…
Auktion idag med en massa verktyg.
Har under ett par år samlat bahco pu fastnycklar och här fanns en hel drös av dom, tyvärr utspridda i en hel del lådor.

Genomgång av ett sortiment av verktyg på en arbetsbänk inklusive fastnycklar, lednycklar, filar och handverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bahco PU Stockholm nycklar 6-22 med några dubbletter
Bahco Stockholm lednycklar 8-19 plus en 30/32mm
Några bahco pu Stockholm / lednycklar i tumstorlek.
Öbergs filar/raspar
Memo/Stanley/Anchor no4/no5
Stanley no78
En omärkt no113
Plus en massa mer.

Hemmabyggd stämborrmaskin i verkstad med diverse verktyg och elutrustning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En mindre stämborrmaskin, detta är ett hemmabygge av dödsboets herre, som måste ha varit ruskigt finurlig.
Han hade även gjort en trä/metallsvarv med matning, bandsåg, bordsåg, radialarmsåg, spånsug mm.
Jag vet inte om jag kommer använda stämborren nåt, men jag ska prova den och se hur bra den fungerar iaf!

Hemmabyggd grönmålad tippficka med matarskruvar och en kopplad spånfläkt, utomhus framför ett stenhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen inte ett verktyg kanske, men det blev så billigt så ropade hem den.
En tippficka med matarskruvar som matar en spånfläkt som skickar vidare flis/spån till exempelvis ett flisförråd.
Även denna maskin är byggd av han som gjort stämborren.
Jag eldar visserligen med flis men kan nog inte använda den till min hantering.
Antingen tar jag delar från den eller försöker hitta nån som har användning för den.
3st trefasmotorer, två stycken vinkelväxlar och typ 40meter trefaskabel. Väl värt dom 300kr jag gav för den
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Har länge funderat på vad jag ska med en sån här till, men när jag kollade på Ernst så trillade poletten ner. Eftersom brädgården hade en sån till ett bra pris så fick den följa med hem. Ska komplettera upp med en skena till så jag kan frisera dörrar med den. Nyinköpt kap- och geringssåg på arbetsbänk med skena framför i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anders 1920-tal och 6 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Egentligen inte men när det gäller dig o din något överbelamrade verkstad måste vi nog svara ja på den frågan....
Ajdå..
Krossad förpackning för Littap konduktor ligger på grusig mark i solljus med skugga av cykel och person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snedställd hammare och handsåg i en öppen lådkartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Mjölka ur det sista på bygma rean. Nu till 75% rabajas.

Totalt 700kr.
 
  • Festool verktygstillbehör med filterpåsar, skumfilter och systainerinsats för dammsugare, rea-fynd för 700 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Mjölka ur det sista på bygma rean. Nu till 75% rabajas.

Totalt 700kr.
Det är väl nästan vad ord pris är på bara våtfiltret?
 
richardtenggren
Fick mitt tredje gratisbatteri, denna gång med blåtand :)
 
  • Ett verktygsbatteri med Bluetooth-funktion upplagt på en batteriladdare med gröna indikatorlampor tända.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Hämtade ut ett litet paket idag med följande:

UJK Parf Guide System MKII med diverse tillbehör
Extra bits till pocket hole jiggen
Veritas Strykmått

Jag som egentligen bara behövde nya borr till pocket hole jiggen då jag råkade köra sönder spetsen på den som ingick. :crysmile:

Nya träbearbetningsverktyg utlagda på arbetsbänk, inklusive UJK Parf Guide System och Veritas Strykmått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jobbigast nu blir att vänta in tillfälle att bygga min nya arbetsbänk.
 
Redigerat:
  • Gilla
Brännis och 6 till
  • Laddar…
Inte direkt dagens men Postnord så...

Nu kan det äntligen bli tiglödning med kiselbrons på gjutjärn. Hur svårt kan det vara? :cool:
TIG-lödpaket och kiselbronsstänger på verktygsbord bredvid gjutjärnskomponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Borde köpt passet för länge sen. Resten hoppade med.
Verktyg för byggprojekt, inklusive vattenpass, insexnycklar och klämmor, upplagda på betongplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-druvan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.