Jag har svårt att bestämma mig för vilken sorts billyft jag ska köpa och om jag ska köpa en, verkstaden är inte hur stor som helst...
Så i väntan på mina funderingar så uppdaterade jag min bräda till en med kudde!
 
  • Röd verktygsbräda med mjuk kudde framför en kartong med bild av en billyft.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
De Stilj och 2 till
  • Laddar…
En ny bandslip lagom tills jag ska börja slipa 240 kvadratmeter golv. Den känns lite robustare än Meec'en från Jula...
Ny Bosch bandslip PBS 75 AE i grön verktygslåda redo att användas för golvslipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
erikssonandreas och 3 till
  • Laddar…
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Så sugen på att prova den typen av cirkelsåg! Redogör gärna hur grym den var,
Jag har provat den lite i helgen.
Har jackat ur ett gäng 200x300 och det är som att såga i smör.
Den är grym.
Klumpig till småjobb men det har jag en liten 18V till.

Till det facila priset 2.800:- får man helt klart vara nöjd. Den ligger på 3.500:- som billigast på prisjakt såg jag.
 
  • Gilla
NyaTorpane
  • Laddar…
Samling begagnade stämjärn i olika storlekar och skick med färgade träskaft ligger på en perforerad arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Loppissäsongen har startat, ett gäng stämjärn för 40kr - lite jobb med vissa men riktigt nöjd över fyndet!

Ny köpt röd betongblandare på gräs med lantlig gård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen köptes en betongblandare här hemma till gården, blir skönt att slippa hyra eller låna i framtiden.
 
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Ny leksak på ingång!

Hammer B3 Winner Comfort.

Ny Hammer B3 Winner Comfort-maskin transporterad på ett släp parkerat vid vägkanten i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vanpire och 21 till
  • Laddar…
Nämen! Till mig? Insvept paket med AKTS-etikett på guldfärgat underlag signalerar en överraskning och begränsat utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Spiken i kistan för mitt begränsade utrymme :)
En öppen låda fylld med många lösa spikar i metall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Nämen! Till mig? [bild]

Spiken i kistan för mitt begränsade utrymme :)
[bild]
"AKTAS" - det vore ju synd om en vas, en TV eller nån annan ömtålig vara haft sönder dina spikar i lastbilen ;)
 
  • Gilla
Huzzbutt och 4 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
"AKTAS" - det vore ju synd om en vas, en TV eller nån annan ömtålig vara haft sönder dina spikar i lastbilen ;)
Precis
 
Frustrator Frustrator skrev:
Spiken i kistan för mitt begränsade utrymme :)
[bild]
Vad ska du ha dom till?
 
Immobil Immobil skrev:
Vad ska du ha dom till?
Till att spika fast saker?
Jag jobbar ju omvänt mot vectrex, han skaffar saker som han behöver, jag skaffar saker som jag inte behöver men dom kan komma att behövas i framtiden. :)
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Kan man nästla sig in där emellan med följande förlopp:
- Oj Bauhaus, bäst att passa på att se om det är nåt jag behöver. Hittar inget... Bäst att ställa en fråga om nåt dumt som de säkert inte har: "har ni ringkilar?" Det hade dom inte.
2 dagar senare... Bäst att gå in på Järnia och kontrollera ifall det inte är nåt jag behöver... Oj ringkilar och vanliga kilar!
Nu sitter jag 50m från utlämningsstället där mina 330st 3tums klippspikar väntar, cirkeln snart sluten.
 
Inte verktyg men relaterat, 100 kg stål:

xYPnzYjh.jpg

Också 20-30kg rostfritt stål i olika storlekar från en hög med jäkligt stora bultar från skroten. Jag har semester så nu passar jag på, idag ska jag till en annan skrot och se.
 
  • Gilla
stigen och 4 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Nämen! Till mig? Spiken i kistan för mitt begränsade utrymme :)
Kom alla spikarna fram hela? I så fall lär väl inte Post Nord ha varit inblandade. :rofl:
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kom alla spikarna fram hela? I så fall lär väl inte Post Nord ha varit inblandade. :rofl:
Ni har missuppfattat det hela; det är en extra service. Paketet jag hämtade ut senast hade de redan öppnat åt mig så bara att hälla ut innehållet. Antagligen därför det tog sådan lång tid också. Efter inventering tror jag nu alla delar var med... :thinking::rolleyes:
Hand håller en metallkomponent framför en öppnad röd verktygslåda med fler verktygsdelar inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
LoweW och 2 till
  • Laddar…
Var är det för något? En bockningsmaskin??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.