FreQa FreQa skrev:
Äntligen ett loppisfynd
[bild]
50 kr för en hopfällbar såg med 3 blad.
Den sågen är toppen, tar ingen plats och bladen ligger skyddade så de inte skadar annan packning. Har en i skotern som jag haft nytta av många gånger.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Då får du köpa 3d-skrivare istället :D
Fast jag tror ändå skärbräda skulle funka fint, såga ut några trianglar och forma en fals med japansåg och vass kniv sen bara att knacka dit dem med greppassning(y)
3d-skrivaren ligger nedpackad, men jag har en idé.
 
nanowire nanowire skrev:
Den sågen är toppen, tar ingen plats och bladen ligger skyddade så de inte skadar annan packning. Har en i skotern som jag haft nytta av många gånger.
Det finns märkessågar för mer pengar men denna duger för skogsturen.
 
Dagens loppisfynd Bosch laser, Facom ringspärrnycklar och stahlwille ringnycklar. Plus en vinkelhake som kom med på köpet , allt för 900kr
 
  • Bosch laser i fodral, Facom ringspärrnycklar, Stahlwille ringnycklar och vinkelhake på bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Verktyg från auktion ordnade på bänk inomhus, inklusive snickeriverktyg och nyckelsatser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny auktionsrunda, ett till ”samlarhem”
Det är konstigt, man kanske ska bli avskräckt när man ser såna här auktioner med otroligt mycket verktyg, men själv blir man bara fascinerad och tänker att här bodde en lycklig man!
En hel del fina gamla snickeriverktyg, mycket bahco etc fick följa med hem.
Öppen röd Bahco-verktygslåda med olika nycklar och skruvmejslar framför en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ruskigt glad över den här. I princip oanvänd, 4/4,5/5/5,5mm nycklar används ju iofs inte så ofta.

Bandsåg från Inca och spånsug från Luna omgivna av verktyg som skruvnycklar och sågblad på ett verkstadsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Även en inca bandsåg, luna spånsug och Eskilstuna långpass fick följa med hem :D

Sen köpte jag en verktygstavla av håltavla i trä med en massa krokar som jag tänkte passar till snickardelen av garaget!
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
S
jonmo jonmo skrev:
Det är sämre profil på de nya för montering av skärbräda. Återkommer i frågan.
Jag har detta pass - och kan tänka mig att bli ett nervvrak dels för att passet är så fasansfullt känsligt men ffa för att man vågar knappt ställa ner passet ståendes mot ett golv eller luta det mot en vägg. Ser fram emot en idé som inte inbegriper 3D-skrivare.
 
  • Gilla
Horgmo
  • Laddar…
Jckssn Jckssn skrev:
[bild]
Ny auktionsrunda, ett till ”samlarhem”
Det är konstigt, man kanske ska bli avskräckt när man ser såna här auktioner med otroligt mycket verktyg, men själv blir man bara fascinerad och tänker att här bodde en lycklig man!
En hel del fina gamla snickeriverktyg, mycket bahco etc fick följa med hem.
[bild]
Ruskigt glad över den här. I princip oanvänd, 4/4,5/5/5,5mm nycklar används ju iofs inte så ofta.

[bild]
Även en inca bandsåg, luna spånsug och Eskilstuna långpass fick följa med hem :D

Sen köpte jag en verktygstavla av håltavla i trä med en massa krokar som jag tänkte passar till snickardelen av garaget!
Lyllos! Du blev också en lycklig man ;)
 
  • Gilla
Jckssn
  • Laddar…
Inte dagens verktygsinköp.... men köpte denna för 2 månaden sen.
Har varit dålig på att dela med mig här men bättre sent än aldrig.

En vän till mig som vet att jag hållit utkik efter en Domino LÄNGE hittade en på blocket för 4000kr. En änka sålde verktygen efter sin man som dessvärre hade gått bort. Reste mig upp mitt i familjemiddagen och kastade mig in mot stan.

Maskinen fungerade bra men kom i gamla versionen av systainer som såg ganska tråkig ut.
Handtaget var trasigt och utsuget hade lite målarfärg på sig.

Hade en ny SYS2 liggandes. Beställde ny sys-insats, nytt handtag och nytt utsug via Toolab för dryga 200kr.
Rengjort och putsat upp den. Nu är den som ny :)

Förnyad Domino fogfräs i systainer med tillbehör, efter att ha rengjorts och uppgraderats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vanpire och 5 till
  • Laddar…
Svängde förbi den lokala Bolist-butiken, och blev tvungen att plocka med mig denna för att stödja en mysig butik.
Hållen hammare framför en trädgård, märkt med "16 oz" och varumärke "Estwing" på handtaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske blir en 20-unsare också senare.
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Ett Optivisor med 2x förstoring. Har haft stor nytta av de billiga luppar jag köpt och börjat tro på konceptet med förstoring, så jag köper något jag kan ha på huvudet och arbeta med båda händerna.


61ebFDMQ2zL._SX679_.jpg
 
  • Gilla
kulle och 6 till
  • Laddar…
Äntligen!

Så kom dom små men ack så viktiga bitarna till AEG 2050w fräsen. Det tog bara två veckor för ALI att se till att dom kom fram! Snyggt jobbat Ali!

Två router collets för AEG fräsar, för att möjliggöra användning av 1/2" och 1/4" fräsbitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Originalhylsorna till fräsen är ju 6mm, 8mm och 12mm. Med dessa två utökas möjligheten att ta 1/2" och 1/4" stål.
En klar förbättring för endast 100:-!!!!!

Det fina i kråksången är att min andra AEG fräs 1400w som har 8mm och 12mm som standard och där jag köpte till en 1/2" hylsa från Tyskland nu också kan dar nytta av den andra fräsens hylsor så bägge fräsarna tar nu alla storlekar från 6mm, 1/4", 8mm, 12mm och 1/2"!!!

Två AEG-träfräsar på ett arbetsbord med olika storlekar av fräshylsor framför dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det börjar bli trångt i frässkåpet med sex olika fräsar samt dom tre som är fast monterade i mina olika fräsbord. Så en fräs kommer att säljas av. Det blir Makita RT0700CX5J paketet som blir lite över då dom andra maskinerna väl täcker behovet.
Jag lägger ut fräspaketet här på BH och det bästa är ju om någon i närheten vill ha det för då slipper man ju frakten.

Makita fräspaket med tillbehör, inklusive fräsmaskin, hylsor och verktyg, uppställda på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dag
 
Redigerat:
  • Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
Sågen var planerad, skruvdragaren blev på impuls (Jula-kampanj). Nu ska det röjas på tomten!
 
  • Nya verktyg och målartillbehör på en skottkärra, inklusive en Makita skruvdragare och en sladdlös motorsåg, redo för tomtarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JuggeH och 2 till
  • Laddar…
Makita är verkligen för verktygsnördar känns som dom har ett verktyg till allt. Ångrar att jag satsade på Bosch.. väldigt smalt batterimaskinsutval i jämförelse
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Makita är verkligen för verktygsnördar känns som dom har ett verktyg till allt. Ångrar att jag satsade på Bosch.. väldigt smalt batterimaskinsutval i jämförelse
Håller med...
 
S
Men du har en Festool som profilbild..? @NyaTorpane
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.