3 329 298 läst · 16 491 svar
3329k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Halland
· 7 533 inlägg
Samma problem för mig. Försöker 'dra' åt olika håll varje gång, ena hållet skruvar i och andra ur..V vectrex skrev:
Jo, har byggt om två gånger nu, ganska lika på båda. Kan ta bild när jag kommer hem till verkstaden igen.Klaugust skrev:
Redigerat:
För några år sedan bjöd WOOD magazine sina läsare på detta strykmått:
Tja nu kör jag på min "nya" dator. Windows 10 har den och pro versionen. Men ingen 500gb hårdskiva som det sades, bara 120gb vilket var futtigt tänkte jag. Men vid närmare koll är det en SSD hårdskiva så nu är jag in i SSD åldern även hemma.TeroM skrev:
Jag installerade också den gamla hårdskivan och grafikkortet från min gamla dator för "bulk storage", men grafikkortet kräver två kopplingar och PSUn (350w) i den nya datorn hade inte alls några molex-kopplingar, så jag bytte även PSU mot den i min gamla dator som också är mycket rejälare 520w enhet. Så det blev att mecka och hålla på lite innan man ens startat den.
Det enda dåliga med den sågen är att man inser hur överflödig resten av sågarna man äger är. Den är så förbannat bra att man tycker synd om folk som envisar sig med att bära tungt virke till sågen och inte tvärt om.jonmo skrev:
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
Grattis till en mycket fin maskin! Vad blev totalpriset på kittet? Jag ligger i hård förhandling med min säljare och är på 9700 för plus kitet med 60 skena... men det är fortfarande för mycket för villhöver kontotjonmo skrev:
Snyggt!jonmo skrev:
Anledning till inte köra vanligare FSK 420 skenan? Dålig allround?
Funderar på en likadan, rubart finns ju Basic maskinen med FSK420 för 425 eur med BT batteriet. (Har redan CTL26 med BT...)
Den är begagnad (med kvitto, inget fuffens), men i mycket bra skick. Långa skenan oanvänd, samt parallellanslag och påse. Två batterier men ingen laddare, och tyvärr ingen möjlighet att utnyttja festools kampanj om ett extra batteri. Betalade 7k totalt, vilket väl inte är en superdeal men helt ok.NyaTorpane skrev:
Som sagt begagnad och jag tog helt enkelt det som bjöds. Har svårt att se vad jag skulle behöva längre skena än 250 till, men det visar sig säkert.sunnis skrev: