NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Grattis till en mycket fin maskin! Vad blev totalpriset på kittet? Jag ligger i hård förhandling med min säljare och är på 9700 för plus kitet med 60 skena... men det är fortfarande för mycket för villhöver kontot
Kan vara värt att kika in på rubart.de, tidigare handlat flera festool verktyg därifrån till "humana" priser. tillbehören är ofta mycket billigare.

https://www.rubart.de/Festool-Akku-Handkreissäge-HKC-55-Li-5,2-EBI-Set-SCA-FSK-420-–-575735-Akku-Gutschein-01.04.-31.07.19-Cash-Back-von-Festool-p10147235

Just nu kör de 2st kampanjer samtidigt, ett extra batteri och en cashback, dock tror jag inte den fungerar om du inte bor i tyskland.

Samma sitts som dig mycket fin såg, men köpte precis en justersåg så behöver vänta lite så jag kan behålla frugan också :thinking:
 
Redigerat:
richardtenggren
Toolab och Sandbergs gör ju reklam för dessa kampanjer just nu.

Har handlat från toolstime.de tidigare då de haft bra priser. Men nu beställde jag en Festool OSC 18 Li då Feinen ”brann” upp igår. Så jag tänkte utnyttja både cashback och batterikampanjen.

Dock så var det smidigare sist man fick batteri inpå, då dessa levererades direkt med maskinerna.
 
Den är begagnad (med kvitto, inget fuffens), men i mycket bra skick. Långa skenan oanvänd, samt parallellanslag och påse. Två batterier men ingen laddare, och tyvärr ingen möjlighet att utnyttja festools kampanj om ett extra batteri. Betalade 7k totalt, vilket väl inte är en superdeal men helt ok.

Låter som en bra deal, är ju top notch maskiner[/QUOTE]
 
Jag har en HKC 55, den är toppen.
Köpte min lokalt i butik, 3230kr ink moms för basic-modellen inklusive laddare och fsk420.

Nu i efterhand måste det nog ha varit felmärkt
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Ny polermaskin från lokala mekonomen. Den gamla biltema-maskinen kastade in handduken igår kväll. Det gjorde inte så mycket - tyckte den var rätt kass :D.

Ny polermaskin från Carwise med förvaringsväska på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Joacimz och 1 till
  • Laddar…
Jckssn Jckssn skrev:
Jag har en HKC 55, den är toppen.
Köpte min lokalt i butik, 3230kr ink moms för basic-modellen inklusive laddare och fsk420.

Nu i efterhand måste det nog ha varit felmärkt
Eh, ja det låter sjukt billigt
 
G
mexitegel mexitegel skrev:
Ny polermaskin från lokala mekonomen. Den gamla biltema-maskinen kastade in handduken igår kväll. Det gjorde inte så mycket - tyckte den var rätt kass :D.

[bild]
Den där modellen har jag slitit på sedan 2013. Mycket bra. Föredrar den framför mina dyrare maskiner.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Alltid kul att komma hem när det väntar paket :D
Tror jag provat de flesta sorters märkpennor men dessa är nya för mig.
Gulstjärna för lakritz!
Paket med märkpennor, Haribo-lakrits och verktyg på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
G Grief skrev:
Den där modellen har jag slitit på sedan 2013. Mycket bra. Föredrar den framför mina dyrare maskiner.
Se där, då låter det som ett bra köp :D. Vad använder du för rondeller? Köpte med ett par 130mm skumgummi som skulle passa, men de är aningens mindre än discen på maskinen så kardborren äter upp rondellerna och det blir skumgummi överallt. Så borde det väl inte funka? :thinking:
 
Bauhaus har strykmått i trä och varianten på bilden fast med Nonieskala. ( Bilden inte från Bauhaus)
den senare typen tycker jag är bättre då man jobbar i metall.
 
  • Metallstrykmått med Nonieskala och justerbar glidare.
H hyggabus skrev:
Bauhaus har strykmått i trä och varianten på bilden fast med Nonieskala.
Har du någon länk? Söker man på deras hemsida hittar man mest strykbrädor och annat konstigt...

Webbsida som visar sökresultat för "strykmätt" med bilder på tygbackar och ett strykbräde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Plötsligt så "fräser" det till!

Hittade en udda AEG fräs på Blocket i början på veckan för 1000:-. Beteckning var AEG OF 2050E och blev så klart lite intresserad. Kraftfulla fräsar kan man ju inte ha för många av!

Denna hade tydligen några år på nacken modellmässigt men skicket var som nytt och dom flesta tillbehören var med och fortfarande i slutna leveransplastpåsar. Som beteckningen visar så är den på 2050W och är stor och 7kg tung. Spännhylsor för 6mm, 8mm och 12mm ingick också.

AEG OF 2050E fräs på arbetsbänk med tillbehör och spännhylsor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kollade snabbt på nätet och den tycktes vara ganska udda som modell och priset utomlands låg priset på ca. 5000:-.-

Så jag köpte den!

Fick den i går och inte blev jag besviken. Verkar oerhört kraftfull och har mjukstart. Spinner som en katt!

Såg på nätet att den hade sålts på engelska marknaden också men då med 1/4" och 1/2" spännhylsor.

Insåg att det skulle vara perfekt att få tag på dessa så alla Kina-fräsarna med 1/2" skaft skulle kunna användas.

Efter lite forskning hittade jag spännhylsorna som reservdelar men priset dämpade snabbt glädjen. Ungefär 1000:-för spännhylsorna!!! Vansinne!!!!!!

Men då dök AliExpress upp! Fräsen tycks vara en ren kopia av en Ryobi fräs ur deras mörkblåa proffsserie med beteckningen Ryobi R-600/RE-600 men med nya AEG färger. Båda märkena ingår ju i samma industrigrupp.

Skärmdump av Ryobi R-600/RE-600 fräsens manual visas på en enhetsskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En sats spännhylsor 1/4"och 1/2" kostade 110:- med frakt så det blev givetvis en snabb beställning.

Spännhylsor i 1/4" och 1/2" för fräsar, visas på AliExpress-produktsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snabb och snabb, 4-5 veckor, så nu går man åter i väntans tider!

Dag
 
  • Gilla
vanpire och 7 till
  • Laddar…
Albertina, så var det skeppets namn, osv AL-KO dränkbar pump och Kärcher slangsats i en kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F fiskbuggaren skrev:
Albertina, så var det skeppets namn, osv[bild]
Men nu när jag tittar på min egen bild ser jag att det här inte var modellen jag tänkt köpa. En snabb titt i beställningen visar att det var jag snarare än de som klantat sig. Den här funkar nog också.
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.