stigen stigen skrev:
Båtprojekt på G? 🤔
Nä, bara som 'bra-att-ha-metall"..
 
Från sommaren, felprisatta på Amazon.
80:- för lödpenna och hylsor. 😇
En förpackning med Dremel butangaslödkolv och en låda med Impact Socket-set på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Sthlm1891 och 15 till
  • Laddar…
Mikael_L
Innehållet i dagens 2 paket från amazon (det kommer 2 till snart, men de innehåller inga verktyg)
Bild på ett paket öppnat med verktyg och tillbehör som innehåller en Bosch-borrmaskin, borrtillsatser, tänger, en SSD-hårddisk och flera andra små verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu är det egentligen inte till mig privat, utan till firman, men det känns ju ändå som egna verktyg.

Egentligen är det farstatej90's fel det här, som tipsade om blå bosch på amazon i verktygstipstråden.
Men jag är glad nu att fått en bättre liten bosch (jag har en GSR12V 15FC sedan innan), men denna är ännu lite mindre, har bälteskrok (stooort plus), lite mindre och har en bitshållare.
Och framförallt, jag blir inte utan liten maskin ifall den pajar, ramlar ner i en avloppsbrunn, blir stulen på något bygge ...

Vinkel och excentertillbehöret jag hade sedan innan passar den nya också, även batterier och laddare osv.

Hammarborrstillsatsen har jag bara provat lite snabbt, men den verkar riktigt lovande. Jag kommer nästan bara borra 5,5 mm, så jag tror det där blir riktigt bra.

Spetstången är en 1000V fullisolerad tång, perfekt när jag ska hänga in mätspolar för ström mätning runt fasskenor och sånt.


Här skriver jag lite mer om skruvdragaren, och sen någon gång framöver en recension över hammarborrtillsatsen.
https://www.byggahus.se/forum/threads/gsr-12v-15fc-eller-12v-35fc.502544/page-4#post-5898122
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Innehållet i dagens 2 paket från amazon (det kommer 2 till snart, men de innehåller inga verktyg)
[bild]

Nu är det egentligen inte till mig privat, utan till firman, men det känns ju ändå som egna verktyg.

Egentligen är det farstatej90's fel det här, som tipsade om blå bosch på amazon i verktygstipstråden.
Men jag är glad nu att fått en bättre liten bosch (jag har en GSR12V 15FC sedan innan), men denna är ännu lite mindre, har bälteskrok (stooort plus), lite mindre och har en bitshållare.
Och framförallt, jag blir inte utan liten maskin ifall den pajar, ramlar ner i en avloppsbrunn, blir stulen på något bygge ...

Vinkel och excentertillbehöret jag hade sedan innan passar den nya också, även batterier och laddare osv.

Hammarborrstillsatsen har jag bara provat lite snabbt, men den verkar riktigt lovande. Jag kommer nästan bara borra 5,5 mm, så jag tror det där blir riktigt bra.

Spetstången är en 1000V fullisolerad tång, perfekt när jag ska hänga in mätspolar för ström mätning runt fasskenor och sånt.


Här skriver jag lite mer om skruvdragaren, och sen någon gång framöver en recension över hammarborrtillsatsen.
[länk]
Jag gjorde för några år sedan ett bälteclips som än idag används flitigt. Kan vara ett tips till din andra maskin.
https://www.byggahus.se/forum/threa...grunduppstaellning.304367/page-4#post-3441615
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Blev med planhyvel igår!
Planhyvel av märket Metabo placerad i ett snickarrum med egen tillverkad dammsugaradapter av plastmugg och silvertejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick dock tillverka en egen adapter för dammsugaren av plastmugg och silvertejp.
Adapter för dammsugare tillverkad av en plastmugg och silvertejp, ansluten till en planhyvel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Fluxor och 11 till
  • Laddar…
V VLJ skrev:
Fick dock tillverka en egen adapter för dammsugaren av plastmugg och silvertejp
Hmm...
Så när köper du en 3D printer?
 
  • Haha
Johan Gunverth
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Hmm...
Så när köper du en 3D printer?
Jag har haft en Solidoodle årsmodell 2013, men den krävde lite för mycket handpåläggning för min smak 😀 kanske finns lite mer användarvänliga modeller nuförtiden
 
V VLJ skrev:
Blev med planhyvel igår!
[bild]
Fick dock tillverka en egen adapter för dammsugaren av plastmugg och silvertejp.
[bild]
Grattis! Körde min igår och blir alltid lite lätt rörd när jag jobbar med den. Funkar helt okej med vanlig grovdammsugare. Rätt lätt städat det som inte tas upp.

Metabo hyvler/maskin på arbetsbänk med plankbit på toppen i träverkstad, omgiven av verktyg och träspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Kartong med Bosch Professional elverktyg i bagageutrymmet på en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jajamensan...😇
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Veritas och 12 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Jajamensan...😇
Men rackarns du hann före mig @FredrikR 😅
Vart köpte du?
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Vet inte om jag ska säga att det var tack vare eller på grund av "tips om verktyg till bra pris-tråden" som den här inhandlades för en stund sen.

[bild]

Prismatchad på Hornbach fick jag den för 2.318:- efter att expiditen muttrat lite och kontrollringt till chefen för att få ok.

Helt klart prisvärt.
Hej, i vilken butik hittade du den billigare än på Hornbach?
 
T trojlee skrev:
Men rackarns du hann före mig @FredrikR 😅
Vart köpte du?
Toolab, beställde förra veckan och de höll 3-7 dagar.
Och innan de höjde priset.
Snabb leverans, info och att det var skickat igår, här idag.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
J jobe75 skrev:
Hej, i vilken butik hittade du den billigare än på Hornbach?
På Amazon för två veckor sen ungefär
 
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Jajamensan...😇
Hur många Bosch-maskiner har du?! 😳
 
  • Wow
  • Haha
trycklös och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Hur många Bosch-maskiner har du?! 😳
Det är som med svampställen... Inget man pratar om. 😉
Nädå, det har blivit en del under de 17år vi bott i hus.
Många behöver och några villhöver. 😇
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
boschkenta och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.