Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja det är ett för plånboken farligt forum det här. :)

Jag har en fråga.
Passar tillbehören; bitshållare, chuck, vinkel och excenteradapter mellan 15FC och 35FC?

Jag har en GSR 12V-15 FC med alla tillbehör idag, passar batterier och alla tillbehören ifall jag köper en GSR 12V-35 FC nu?

Rent hypotetiskt skulle båda dessa kunna vara mina men frun tror nog bara jag har en av dom så vi låter det bli en byggahus sanning också... 😇
Två öppna verktygslådor som visar Bosch skruvdragare och tillbehör placerade på en träveranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Chuckarna passar fint i båda skruvdragarna.
Två Bosch skruvdragare i sina förvaringslådor på en träveranda, med manual och tillbehör synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Porsibygg och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
FredrikR FredrikR skrev:
Rent hypotetiskt skulle båda dessa kunna vara mina men frun tror nog bara jag har en av dom
Ja tack gode gud att många verktyg ser lika ut för vissa.

Ärligt talat skulle nog t.o.m vinkelslipen och de 2 handcirkelsågarna jag har kunna gå för samma maskin här.
Dock kommer jag aldrig att komma undan med bordcirkelsågen, den sticker ut på ett helt annat sätt.
 
  • Haha
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Har du verkligen detta tillbehör? 😉
[länk]
[bild]
Jag har faktiskt inte sett det före idag.
Har börjat fundera, har börjat bli sugen...

Duger det något till?
Jag borrar nästan uteslutande 5,5 mm.

(Eller nja, jag borrar också 12mm, 18mm och 22mm också, med då kommer jag alltid jobba med en helt annan maskin)
 
Här en test på utrikiska med 15FC och 35FC:
 
Mikael_L
Om det 8mm i riktig granit så var det ju helt klart imponerande.

Jag tycker det ser ut som att han som testade tryckte för hårt på maskinerna ....
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tycker det ser ut som att han som testade tryckte för hårt på maskinerna ....
Håller med, till och med en bra borrhammare typ Hilti och liknande borrar sämre om man trycker för hårt.
 
Mikael_L
Nu har grejerna dykt upp.
Bosch skruvdragare och borrmaskiner med tillbehör på ett träbord. Synliga produkter inkluderar GSR12V-15FC och GSR12V-35FC, borrtillsatser och batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min gamla GSR12V-15FC med ett tillbehör till vänster i bild.

Och jag kan bekräfta att tillbehören och batterierna funkar valfritt i 15FC och 35FC.
Två Bosch Professional GSR12V-15FC och GSR12V-35FC skruvdragare placerade på en träyta, båda i blå och svart färg med röda och orange detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

35'an är kortare och kanske aningen mindre på fler ledder, den är aggressivare när man trycker på, mer bett, och snabbare stopp känns det som (kanske bara ljudet som luras).
Men inga problem att krypköra ändå.
Att den är kortare är kanske en fördel, men den där bälteskroken kommer nog vara det som får mig att känna att den betalt sig inom ett år typ. Sen har den även en liten bitshållare, också en sak som jag ofta önskat mig. Den sitter inte på här, för jag fattar inte riktigt hur både den och kroken ska fästas, ska jag skaffa en lite längre skruv?

Jag kunde inte heller hålla mig från att provköra den där borrhammartillsatsen, så helt kaxigt stoppade jag in den största av de medlevererade bosch SDS.borrarna, 10mm, och gick ut och letade reda på en betongplatta och prova köra lite i.
Wow, detta kändes verkligen positivt, nu är vissa betongplattor ganska lätta att borra i, så jag provade också litegrann, lite snabbt i en granitsten, och intrycket består.
Alltså, med 10mm borr i denna setup, så var ju mina förväntningar lågt ställda, och jag kommer använda denna till 99% med 5,5mm borr, så jag tror det här blir perfekt.
 
  • Gilla
Johan Gunverth och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu har grejerna dykt upp.
[bild]
Min gamla GSR12V-15FC med ett tillbehör till vänster i bild.

Och jag kan bekräfta att tillbehören och batterierna funkar valfritt i 15FC och 35FC.
[bild]
35'an är kortare och kanske aningen mindre på fler ledder, den är aggressivare när man trycker på, mer bett, och snabbare stopp känns det som (kanske bara ljudet som luras).
Men inga problem att krypköra ändå.
Att den är kortare är kanske en fördel, men den där bälteskroken kommer nog vara det som får mig att känna att den betalt sig inom ett år typ. Sen har den även en liten bitshållare, också en sak som jag ofta önskat mig. Den sitter inte på här, för jag fattar inte riktigt hur både den och kroken ska fästas, ska jag skaffa en lite längre skruv?

Jag kunde inte heller hålla mig från att provköra den där borrhammartillsatsen, så helt kaxigt stoppade jag in den största av de medlevererade bosch SDS.borrarna, 10mm, och gick ut och letade reda på en betongplatta och prova köra lite i.
Wow, detta kändes verkligen positivt, nu är vissa betongplattor ganska lätta att borra i, så jag provade också litegrann, lite snabbt i en granitsten, och intrycket består.
Alltså, med 10mm borr i denna setup, så var ju mina förväntningar lågt ställda, och jag kommer använda denna till 99% med 5,5mm borr, så jag tror det här blir perfekt.
Du får välja mellan bitshållare och krok, tyvärr.
Om jag inte fattat allt fel... 😐
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
C
Mikael_L Mikael_L skrev:
den där bälteskroken kommer nog vara det som får mig att känna att den betalt sig inom ett år typ. Sen har den även en liten bitshållare
Hmm. Bältesclips och bitshållare finns inte på min 😠
Måste kommit en facelift-version?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Du får välja mellan bitshållare och krok, tyvärr.
Om jag inte fattat allt fel... 😐
Tror då jag har båda på min...

Edit:
Jodå, båda på. Osäker på skruven, inte använt något annat än vad som följt med, men kanske fanns flera alternativ?
 
  • Skruvdragare med två bitsfästen sedermera monterad utan skruv för handtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en blå Bosch skruvdragare med bitsfäste, med två skruvbits monterade på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Hmm. Bältesclips och bitshållare finns inte på min 😠
Måste kommit en facelift-version?
Har du en 12V-35FC utan?
 
MrJay
Jag har fått både bitshållare och krok till min 35–modell
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mikael_L
J JFrisk skrev:
Tror då jag har båda på min...

Edit:
Jodå, båda på. Osäker på skruven, inte använt något annat än vad som följt med, men kanske fanns flera alternativ?
Jag har faktiskt fått till det precis sådär just nu.
Men det var inte många gängvarv som skruven tog då, jag borde fixa en 2 mm längre skruv känns det som.
(eller ännu längre, och såga av)
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har faktiskt fått till det precis sådär just nu.
Men det var inte många gängvarv som skruven tog då, jag borde fixa en 2 mm längre skruv känns det som.
(eller ännu längre, och såga av)
Ok, jag reflekterade aldrig över att skruven var kort 🤔 kanske får dubbelkolla. Borde finnas längre skruv hemma...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.