C
FredrikR FredrikR skrev:
Har du en 12V-35FC utan?
Jepp, sitter ett "Brushless motor"-emblem där istället på bakstycket.
Och då är det ändå mitt andra exemplar. Den förra var likadan.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Jepp, sitter ett "Brushless motor"-emblem där istället på bakstycket.
På denna har jag båda.
Bosch skruvdragare modell GSR 10.8 V-EC HX ligger på ett bord med en ritning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu så.. 😇
Två Bosch Professional blå batteridrivna borrskruvdragare på ett träbord med en ritning under, bredvid några verktyg och plastpåsar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C cpalm skrev:
Jepp, sitter ett "Brushless motor"-emblem där istället på bakstycket.
Och då är det ändå mitt andra exemplar. Den förra var likadan.
Det går att dra bort så finns ett skruvhål bakom.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mikael_L
J JFrisk skrev:
Ok, jag reflekterade aldrig över att skruven var kort 🤔 kanske får dubbelkolla. Borde finnas längre skruv hemma...
Var bara försiktig med längden, det finns antagligen inte mer än 1-2 mm spelrum innan det tar i något viktigt och skadligt där inne.

Min tanke är en skruv som är lika mycket längre som metallclipsets tjocklek.
 
J JFrisk skrev:
Det går att dra bort så finns ett skruvhål bakom.
Jepp mitt Brushless emblem låg på samma ställe som bitshållaren och bältesclipset var monterat på.

Körde med org. skruven nu med både clips och bits. 👌
 
  • Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Kan bekräfta att jag har båda monterade på min maskin också med originalskruven och det har än så länge fungerat utmärkt. Inget skruvbyte här.
 
  • Gilla
JFrisk
  • Laddar…
C
J JFrisk skrev:
Det går att dra bort så finns ett skruvhål bakom.
Säkert, men jag fick inte med nåt att skruva dit. Är det nåt man kan köpa löst?
 
Mikael_L
C cpalm skrev:
Säkert, men jag fick inte med nåt att skruva dit. Är det nåt man kan köpa löst?
Fick du inte med någon skruv, eller saknades allt, dvs även metallbygeln?
 
C
Mikael_L Mikael_L skrev:
Fick du inte med någon skruv, eller saknades allt, dvs även metallbygeln?
Hö hö, skämsmössa på 😳

Nu hittade jag en påse med skruv och allt i botten på lådan (ihop med bruksanvisningen) 😆
Får tacka för ledtråden, annars hade jag aldrig uppmärksammat det!
 
  • Gilla
JFrisk och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu har grejerna dykt upp.
[bild]
Min gamla GSR12V-15FC med ett tillbehör till vänster i bild.

Och jag kan bekräfta att tillbehören och batterierna funkar valfritt i 15FC och 35FC.
[bild]
35'an är kortare och kanske aningen mindre på fler ledder, den är aggressivare när man trycker på, mer bett, och snabbare stopp känns det som (kanske bara ljudet som luras).
Men inga problem att krypköra ändå.
Att den är kortare är kanske en fördel, men den där bälteskroken kommer nog vara det som får mig att känna att den betalt sig inom ett år typ. Sen har den även en liten bitshållare, också en sak som jag ofta önskat mig. Den sitter inte på här, för jag fattar inte riktigt hur både den och kroken ska fästas, ska jag skaffa en lite längre skruv?

Jag kunde inte heller hålla mig från att provköra den där borrhammartillsatsen, så helt kaxigt stoppade jag in den största av de medlevererade bosch SDS.borrarna, 10mm, och gick ut och letade reda på en betongplatta och prova köra lite i.
Wow, detta kändes verkligen positivt, nu är vissa betongplattor ganska lätta att borra i, så jag provade också litegrann, lite snabbt i en granitsten, och intrycket består.
Alltså, med 10mm borr i denna setup, så var ju mina förväntningar lågt ställda, och jag kommer använda denna till 99% med 5,5mm borr, så jag tror det här blir perfekt.
Återkom gärna när du testat borrhammartillsatsen mera. Men det låter som att den skulle duga mkt bra till att ha i en lgh istället för en borrhammare. För montage av hyllor, lampor, skåp mm
 
Mikael_L
Nu har jag faktiskt, och fortfarande skruvat fast både dessa med den medföljande skruven, som iofs kändes lite kort, men det verkar funka ändå.
Skruvdragare av märket Bosch med bitshållare som visar tre bits av olika storlekar fastsatta på hållaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bitsen är bara som demonstration, min plan är att hållaren för det mesta ska vara tom, och bara användas när jag för ett visst moment håller på och växlar mellan olika bits, eller hålla det bitset som egentligen används (nästan alltid PH2 för mig) om jag bara behöver använda ett annat för ett enda moment.
(Idag lägger jag antingen PH2-bitset i spikfickan och får leta som en tokig sen när jag ska hitta igen det igen, bland allt annat skit som skramlar i den fickan), eller så sprider jag mina saker runt om, på bord, golv, undertak, balkar osv osv, vilket också har nackdelar.



På tal om bits, de finns ju i 25mm och 50mm, jag gillar 50mm, för det är rätt ofta det är skruvkanaler jag måste nå ner i, så mitt ph2, måste alltid vara ett 50mm.

Men jag har fått för mig att det finns någon halvlängd också, 38mm, eller 32 mm ..?
Är det någon som har tips?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Bitshållaren är inte helt bra. Jag märkte snart att bits:en kunde falla ur när man minst anade det. Tog själv bort den. Skulle vara en bättre konstruktion med låsning.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.