W Willewonka skrev:
Vad heter dessa på svenska?
Här kommer svaret. Har själv en lika dan och den är mycket enkel att använda.

Digital vinkelmätare Wixey med LCD-display, uppfälld på gul bakgrund, visar 0.0 grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

stigen stigen skrev:
Här kommer svaret. Har själv en lika dan och den är mycket enkel att använda.

[bild]
Åh herre, 600 spänn

W Willewonka skrev:
Åh herre, 600 spänn

Lugn!
Sitt ner och kolla ebay. England.
Då hittar du den här!
När du ändå köper så beställ till din planhyvel och jag har också monterat digitalmätare på min valsputs.
Betydligt billigare där och frakten blir ju billigare per enhet om man köper flera saker.

Lycka till!

Skärmbild av eBay.co.uk sökresultat sida som visar olika Wixey digitala mätdon till salu.
Skapa konto

Masses Masses skrev:
Jo om intresse finns så kan jag, lägga till det i Masse gone mental - tråden :)
Klart vi vill!

• Gilla
  • Haha
Masses och 3 till
  • Laddar…
W Willewonka skrev:
Åh herre, 600 spänn
Oväntat dyrt eller oväntat billigt? :thinking:

Wixeys vinkelmätare äter dessvärre batterier, åtminstone den lite äldre som jag har,. Off-knappen stänger bara av displayen , inte mätningen. Jag plockar ur batteriet vid förvaring.
- Jag satte en bit plattjärn på min Libella-skena för att mäta några takvinklar. Vinkelmätaren har magneter i botten,
Libella passet som är tämligen noggrannt lägger jag i våg, sen nollar jag vinkelmätaren. Därefter kan jag "frihandsmäta" tex taklutning.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Inte dagens köp men en vinkelmätare/hake som jag är väldigt väldigt nöjd med och den äter inga batterier.

• Vinkelmätare och hake på en såg med graderade skalan, används för träarbete.
    Skapa konto
  • Gilla
Pysslarn och 5 till
  • Laddar…
Det blev en planskiva. Ska ha e förr eller senare. Men kan inte vänta hur länge som helst på att spara ihop till en stor en, så jag köpte en lite mindre, men borde vara fullgod till många saker.

https://www.fine-tools.com/granit-messplatte.html

granit-messplatte1a.jpg

• Gilla
Garderobssnickarn och 4 till
  • Laddar…
Underbart tillbehör till dewalts sågbord. Tycker dewalt marknadsför dessa alldeles för dåligt. Tillbehör till Dewalt sågbord med stödben och träplanka i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Underbart tillbehör till dewalts sågbord. Tycker dewalt marknadsför dessa alldeles för dåligt.[bild]

Såna borde jag skaffa, dom som följer med är för små för min kapex!
Kostar?

Jckssn Jckssn skrev:
Kostar?
Ca 900 kr/st.

Jckssn Jckssn skrev:
Kostar?
Är utriggarna till kapex för små? De är ju 2,4m/st det ger ju över 5m igenom, och de håller att stå på (brukar ibland göra det då jag ska nå listförådet)

Jckssn Jckssn skrev:
Kostar?
Runt tusenlappen. Har själv en kapex monterad på dewalt bordet och nu blev det perfekt med dom nya rullarna

bulleribock bulleribock skrev:
Är utriggarna till kapex för små? De är ju 2,4m/st det ger ju över 5m igenom, och de håller att stå på (brukar ibland göra det då jag ska nå listförådet)
Jag tror de menar bredden, inte längden. Standard stöden på DeWalt bordet är inte tillräckligt djupa för att funka bra med Kapex. Rullarna däremot är djupare och man får stöd över hela sågbredden.

bulleribock bulleribock skrev:
Som skrevs tidigare, originalstöden är för smala, fungar för det mesta men ställer jag en golvsockel och den är lite böjd bakåt så vill den till att ramla ned från stödet.

Men 1000kr styck för stöden, då snålar jag nog in och bygger ihop nåt själv. :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.