Röd kompressor på kartonggolv med hjul och skyddsgaller, troligen från Duabhuset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En kompressor från duabhuset.
 
  • Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Inköpen duggar tätt! ;)

Vad blev det för frässtål?
 
Ja det har blivit lite investeringar nu men kompressor blir den sista stora i år.

Det blev en frisfräs, ett set för innerdörrar och en kontraprofil för köksluckor. Köpte till lite andra profilstål till fräsarna också.
 
Inget köp, men dagens fynd under ladan...
Tror motorsågen får vila ett tag :D

En gammal bågsåg med träskaft ligger på marken med löv och gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 5 till
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Inget köp, men dagens fynd under ladan...
Tror motorsågen får vila ett tag :D

[bild]
Läcker! :D
 
Det blev en slipjigg för borr på en bakluckeloppis idag. Det verkar vara tysk kvalité.
 
  • Hand håller en förpackning med Kaindl Bohrerschleifgerät för hemmafixare, troligen köpt på bakluckeloppis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Klabbarparn skrev:
Läcker! :D
Tror den får en plats på väggen i Djungelrummet alt i trappan..
 
  • Gilla
Klabbarparn
  • Laddar…
ullberg
Efter tips i ”verktyg till bra pris tipstråden” svängde jag av vid Clas Ohlsson för att plocka upp en kabelvinda. Väl där sprang jag på en domkraft som jag inte kunde motstå då min nuvarande är liite för hög för att enkelt komma in under bilen, en Bahco BH13000 för 1600 pix blev således dagens fynd!

En Bahco BH13000 domkraft och en kabelvinda på en grusväg med skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U

Ps: kunde efter en del internt överläggande i alla fall motstå kamazahylsnyckelsatsen för 800:-, iof rimligt då jag har 4-5 motsvarande satser, varav en är just denna sats...
 
  • Gilla
ceson och 5 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Efter tips i ”verktyg till bra pris tipstråden” svängde jag av vid Clas Ohlsson för att plocka upp en kabelvinda. Väl där sprang jag på en domkraft som jag inte kunde motstå då min nuvarande är liite för hög för att enkelt komma in under bilen, en Bahco BH13000 för 1600 pix blev således dagens fynd!

[bild]

/U

Ps: kunde efter en del internt överläggande i alla fall motstå kamazahylsnyckelsatsen för 800:-, iof rimligt då jag har 4-5 motsvarande satser, varav en är just denna sats...
Trevlig domkraft, har använt en sån sedan i höstas. :ok:
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Efter tips i ”verktyg till bra pris tipstråden” svängde jag av vid Clas Ohlsson för att plocka upp en kabelvinda. Väl där sprang jag på en domkraft som jag inte kunde motstå då min nuvarande är liite för hög för att enkelt komma in under bilen, en Bahco BH13000 för 1600 pix blev således dagens fynd!

[bild]

/U

Ps: kunde efter en del internt överläggande i alla fall motstå kamazahylsnyckelsatsen för 800:-, iof rimligt då jag har 4-5 motsvarande satser, varav en är just denna sats...
Borde man inte kunna utnyttja Bauhus så det ger ytterligare 12% på 1600:-? Den kostar 1999:- där nu.
 
katos katos skrev:
[bild]

En kompressor från duabhuset.
Tror jag har en liknande. Kostade den lite över 4000? 230 eller 3-fas?
 
4995 3fas. Tyckte det var ett helt ok pris.
 
Stötte på lite trevliga verktyg i Tokyo i förra veckan.
Hyllor fulla med japanska köksknivar och verktyg i en butik, med prislappar på japanska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nöjde mig dock med en Nikiri-kniv. Hade gärna stannat längre i knivslipningsverkstaden, ångrar att jag inte tog fler bilder.
Japansk knivdisplayer med olika traditionella knivar och handtag i en verkstad i Tokyo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Person i arbetskläder står i en traditionell knivslipningsverkstad med slipstenar, knivar och verktyg i Tokyo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men dagens inköp var inte illa det heller; en vackert grön Arboga med den trevliga dubbla utsugsfläckten monterad på baksidan!
Sliten, grönmålad bänkslipmaskin från Arboga med dubbla utsugsfläckter, står på betonggolv utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stigen och 6 till
  • Laddar…
Konst till verkstaden. Eberlings Smederna hänger nu fint ovan hammare och tänger :geek:
Relief av smeder i arbete på en metallplakett, placerad på ett träblock i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bronsfärgad relief med motiv av två smeder i arbete, upphängd på vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björn Melander och 2 till
  • Laddar…
Tusan vad sugen jag blev på knivar när jag såg dina bilder nanowire!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.