J johamn skrev:
Bara att sänka.. Saknar också att kunna stänga av radion och bara vara nyfiken med medhörningen..

//J
Om man kopplar på Bluetooth så stängs väl radion av?
 
Cheesen
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Om man kopplar på Bluetooth så stängs väl radion av?
Bara när blåtand är aktiv .
 
Köpt för ett par veckor sedan, men hemkommen idag.

EMCO-Rex B20 bordsmodell med träplanka på i ett garage, bakgrunden visar en motorcykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Torrfura och 7 till
  • Laddar…
Ibland så köper man grisen i säcken på nätauktioner. Men ibland har man tur, och det visar sig vara en lite prinsessa, bara man bara pussar på den lite. Eller var det groda? :thinking:Hur som haver, budade på en pall som såg ut att innehålla ett koordinatbord i delar. Fick hämtat upp den i dag, och efter lite rengöring och motage så visade det sig vara komplett! 600 kr får väl anses vara ett ganska ordentligt fynd, även om bordet "bara" är 20x40 cm stort.

Renoverat och monterat koordinatbord i metall på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Hur stor är rörelsen?
 
fahlis fahlis skrev:
Hur stor är rörelsen?
Kollar mer exakt när jag kommer hem, men jag gissar på någon stans runt 200mm i både X och Y led med tanke på längden på skruvarna. Mest förvånad var jag nog över hur väl det är byggt, hela mekanismen med skruvar och glidytor är helt dolt, ingen större risk att man får in spån eller skit. Finns till och med kanaler för smörjning i glidytorna.
 
E etjo skrev:
Ibland så köper man grisen i säcken [...] visar sig vara en lite prinsessa, bara man bara pussar på den[...]
"Om vi träffar mittcirkeln kommer resten av dominobrickorna att falla som ett korthus. Schack matt!"
 
  • Gilla
etjo
  • Laddar…
fahlis fahlis skrev:
Hur stor är rörelsen?
200 mm i X-led, 150 mm i Y-led
 
  • Gilla
fahlis
  • Laddar…
Stor låda inpackad i svart sträckfilm på en pall, redo för avlastning i garaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Valsputs köpt på swedendro efter att axminster inte berättar hur mycket frakten kommer att kosta när man checkar ut. Jag fick en smärre chock efter att jag baxat in den i garaget och hittar följesedeln från axminster.

(Men det visade sig vara helt i sin ordning eftersom swedendro bara köper från axminster i sin tur och de levererar direkt till kund.)
 
  • Gilla
ceson och 4 till
  • Laddar…
Efter långt övervägande så slog jag till sist till och köpte en Hultafors TR20XL. Dyr som... Men jag hoppas den håller för evigt ..
 
Var i USA och tog med mig lite maskiner hem.
Har bara hunnit testa blåsen ännu men den är extremt kraftfull och gör det den ska med den äran.
Maskinerna plus 10st 5,0Ah-batterier blev mina för $877
($960 med sales tax)
Helt klart överkomligt trots dyr dollar. Opackade Makita elverktyg och batterier på ett golv intill ett par vita sneakers.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Beställde i förra veckan en extra Bosch fsn 1600 skena från lindarn. Räknade med att få hem den i fredags men icke. Idag kom postbilen och levererade den till dörren. Men inte bara den utan en tillhörande skenväska, skarvstycke och vinkelskenan, allt till ett pris på 751:-

Kan de ha känt lite skam över en längre leveranstid måntro?
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Var i USA och tog med mig lite maskiner hem.
Har bara hunnit testa blåsen ännu men den är extremt kraftfull och gör det den ska med den äran.
Maskinerna plus 10st 5,0Ah-batterier blev mina för $877
($960 med sales tax)
Helt klart överkomligt trots dyr dollar. [bild]
Helt OK Kurs!! Vart shoppade du?
 
R Robert-san01 skrev:
Helt OK Kurs!! Vart shoppade du?
Kolla @sacfasteners på Instagram. Dom hade extra bra priser på Makita den 21/4
Tror "reklambladet" ligger kvar på deras konto. Riktigt bra priser!!
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
P
C Chentin skrev:
Var i USA och tog med mig lite maskiner hem.
Har bara hunnit testa blåsen ännu men den är extremt kraftfull och gör det den ska med den äran.
Maskinerna plus 10st 5,0Ah-batterier blev mina för $877
($960 med sales tax)
Helt klart överkomligt trots dyr dollar. [bild]
Har du provat batteri fräsen? Är själv sugen på en sån där :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.