Var bara tvungen att skaffa bluetoothlurar när jag renoverar för att lyssna på poddar från P3 så dessa enkla införskaffades från Classe. Funkar för det lilla jag använder dom och ljudet är ok för att vara hörselskydd. Enda nackdelen är att dom trycker rätt hårt mot huvudet.
Svarta bluetooth hörselskydd på en stenig yta med synliga kontrollknappar och en antenn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Blev en spånsugsfläkt, 2.2kw motor, 36cm fläkt:

26583788487_455a02553d_b.jpg

26583788417_30b8f44305_b.jpg
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Härligt, ser ut att ha bra kapacitet. Hur kommer du göra resten av systemet?
 
Jag har en pentz-cyklon i ett hörn, har även en hemmagjord impeller och fläkt men den är så tung så den kommer aldrig upp dit. Därav denna maskin, den ska ovanpå cyklonen, funderar på något väggfäste fast med nån form av vibrationsdämpning. Sen blir det 160mm rör i taket, förmodligen mindre ner till maskinerna men dubbla utsug på de värsta dammspridarna.

Vad gäller den hemmabyggda enheten funderar jag att jag lägger en 1400rpm motor på den istället, och bygger om till en luftrenare.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jag har en pentz-cyklon i ett hörn, har även en hemmagjord impeller och fläkt men den är så tung så den kommer aldrig upp dit. Därav denna maskin, den ska ovanpå cyklonen, funderar på något väggfäste fast med nån form av vibrationsdämpning. Sen blir det 160mm rör i taket, förmodligen mindre ner till maskinerna men dubbla utsug på de värsta dammspridarna.

Vad gäller den hemmabyggda enheten funderar jag att jag lägger en 1400rpm motor på den istället, och bygger om till en luftrenare.
Du kanske kan svetsa väggkonsoler och sedan dra fast fläkten med gummibussningar både under och över konsolen, skruv-fläkt-bussning-konsol-bussning-mutter?
 
300kr på en loppis. Behöver dock slangar och ett nytt filter
 
  • Begagnad blå dammsugare för grovdammsugning inköpt på loppis, står i ett ouppstädat rum och saknar slangar och filter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Du kanske kan svetsa väggkonsoler och sedan dra fast fläkten med gummibussningar både under och över konsolen, skruv-fläkt-bussning-konsol-bussning-mutter?
Jag har tänkt som så att jag ska låta cyklonen ta hela vikten, den håller enkelt min vikt så det är inga problem. Så den ska få vila ovanpå cyklonen och jag gör någonting av typ plywood som håller basen på botten mest som säkerhet så att cyklonen inte tippar över mot förmodan, så bör inte vibrationer föras över till stommen. Håller på och gör en adapter nu till insuget åt fläkten som jag ska skruva fast ovanpå cyklonen sen.
 
Det var ingen lätt uppgift, men efter några veckors svärande över min Weber 6750 lyckades jag till slut pressa ner musknappen med pekaren över en köpknapp för Thermapen 4. Skulle tro att det förutom nya grillen blir det mest använda verktyget i sommar :cool:
 
  • Thermapen 4 snabbavläsnings-termometer visar temperaturen 21.3°C på dess digitala skärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Strip Strip skrev:
Det var ingen lätt uppgift, men efter några veckors svärande över min Weber 6750 lyckades jag till slut pressa ner musknappen med pekaren över en köpknapp för Thermapen 4. Skulle tro att det förutom nya grillen blir det mest använda verktyget i sommar :cool:
Du kommer bli så nöjd!
Sen kommer du inse att den funkar hela året! Här hemma åker den fram så fort någon frågar efter tempen på maten
 
  • Gilla
Strip
  • Laddar…
P
Köpte lite skruv inför kommande säsong ! (y)
 
  • Stapel med lådor av Heco-Träskruv i olika storlekar på ett verkstadsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
pfb och 4 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Köpte lite skruv inför kommande säsong ! (y)
Hur många hektar med trall har du planerad?
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Hela vänstra stapeln är väl 3-siffrig längd på?
Så man undrar vad som ska stå på trallen? Kommer bli välreglad (-:
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Kanske några extra bra-att-ha lådor också?
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P
Haha alla är nog bra att ha lådor :) hade så bra pris på jula så jag kunde inte låta bli... men visst det är bara 13 lådor och det är inte jämt tal :thinking:
 
J
Det fick bli ett depåtält med väggar för 799kr från 24mx efter tips från @nino i tipstråden. Hoppas nu bara att det är bra också :thinking:...
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.