3 355 532 läst · 16 551 svar
3356k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Ja man får nog inte ha den ifredNyaTorpane skrev:
Fick ge 19000 ink moms. Det färdiga paketet är för att bygga som på bilden, det kostar 16125 kr. Sen har jag lagt till fötter och lite sådant för att kunna bygga på bredden, någon extra del för att kunna ställa en ände på exempelvis en högre trappa, sparklister och några flexibla plattformshållare. Sen tillkom en dryg frakt på 2500 kr.
Nu känns det bättre, det där var inga 1000 kr som man kan gömma i det månatliga kassaflödet. Men man skulle gärna ha dig som grannens granne, så man kan hyra skiten av dig!Bernieberg skrev:Ja man får nog inte ha den ifred
Fick ge 19000 ink moms. Det färdiga paketet är för att bygga som på bilden, det kostar 16125 kr. Sen har jag lagt till fötter och lite sådant för att kunna bygga på bredden, någon extra del för att kunna ställa en ände på exempelvis en högre trappa, sparklister och några flexibla plattformshållare. Sen tillkom en dryg frakt på 2500 kr.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Precis, men de flesta verkar köra på denna utformning. Jag har inte byggt något bord ännu så kan inte uttala mig om hur det fungerar. Men det finns ju flera här inne som använder dessa som bör ha kolljohel572 skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 896 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 896 inlägg
Runda är imho bättre när man vill nyttja vinkelrätheten i hålbilden, dvs använda två "dogs" i rad och sedan exv. en skena, antingen fast om man har ett MFT eller med raildogs i två vinkelräta hål (då kan man även nyttja de fasta "vinklar" hålbilden medför).
I ett sådant läge medför runda dogs att man inte behöver hålla koll på rotationen - "anslagspunkten" blir oberoende av rotation.
Något partiskt tycker jag dock att runda dogs med en avfasad sida är allra bäst, då kan man använda rund sida i ovanstående fall och flat när man bara spänner mot en dog eller när man vill ha stor anläggningsyta
/U
I ett sådant läge medför runda dogs att man inte behöver hålla koll på rotationen - "anslagspunkten" blir oberoende av rotation.
Något partiskt tycker jag dock att runda dogs med en avfasad sida är allra bäst, då kan man använda rund sida i ovanstående fall och flat när man bara spänner mot en dog eller när man vill ha stor anläggningsyta
/U
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 389 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 896 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 896 inlägg
”Den enda festoolcykeln i sverige” - nja, kanske den enda brandade sådana men om jag är rätt informerad är bullitcyklarna designade utifrån festoolmått (av snickare) så egentligen är väl alla bullit festoolcyklar...
Nu verkar det ju vara för en god sak så om det lockar några extra budgivare skadar det väl inte...
/U
Nu verkar det ju vara för en god sak så om det lockar några extra budgivare skadar det väl inte...
/U
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 389 inlägg
En Kapex 120. Här har Festool tänkt till riktigt ordentligt när dom gjorde designen då kapen är kompatibel och passar perfekt till kapbordet Mitrex 1800 XTFP .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 389 inlägg
Jag har varit på jakt efter en liten kompressor för småjobb och med så låg ljudnivå som möjligt. Köpte denna i dag och har nu testat den. Ljudnivån är befriande låg i jämförelse med mina andra skrammelburkar.
De angivna bullernivåerna som används i marknadsföringen för såna här typer av maskiner får man ta med en nypa salt.
Denna marknadsförs med 58 dBA. Jag gjorde en ordentlig mätning och mätte upp 66 dBA vilket ändå får anses vara väldigt bra för en sån här typ av maskin.
De angivna bullernivåerna som används i marknadsföringen för såna här typer av maskiner får man ta med en nypa salt.
Denna marknadsförs med 58 dBA. Jag gjorde en ordentlig mätning och mätte upp 66 dBA vilket ändå får anses vara väldigt bra för en sån här typ av maskin.
Logga in
Skapa konto