3 390 852 läst · 16 661 svar
3391k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Det blev köp via eBay och stämjärnet landade på strax över 400kr med frakt. Kändes som ett bra pris med tanke på storleken och skicket. Ska man ha "Blue Steel" så blir det oftast dyrare och för mig passar "White Steel" bättre då skärpan jobbar bättre med mjuka träsorter (enligt vissa). Härdningen ligger mellan 62-64HRC, 270mm lång, väger 450 gram och skär ändträ utan minsta tendens till att krossa fibrerna likväl som att det går att använda den som skärflingskniv när jag jobbar med lädret.nanowire skrev:
Har du också japanska stämjärn? Vill gärna lära mig mer, nämligen.
Nix, tyvärr inte men skulle gärna.D dostoro skrev:Det blev köp via eBay och stämjärnet landade på strax över 400kr med frakt. Kändes som ett bra pris med tanke på storleken och skicket. Ska man ha "Blue Steel" så blir det oftast dyrare och för mig passar "White Steel" bättre då skärpan jobbar bättre med mjuka träsorter (enligt vissa). Härdningen ligger mellan 62-64HRC, 270mm lång, väger 450 gram och skär ändträ utan minsta tendens till att krossa fibrerna likväl som att det går att använda den som skärflingskniv när jag jobbar med lädret.
Har du också japanska stämjärn? Vill gärna lära mig mer, nämligen.
De som brukar köra 2 för 1 eller annan bra rabatt. Blev 1799 för kittet nedan med förra veckans deal.K Kane skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ra-pris-laenktrad.285770/page-10#post-2790942
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg
Det där var det nördigaste jag läst på ett bra tag . Älskar nörderi .D dostoro skrev:
Jag tror inte den är överlägsen förutom i avverkan, "kloggar" inte igen och priset (ca 200kr med frakt). En Liogier är ju något speciellt däremot...
Den är mer en rasp än fil och har en finsida och en "fulsida".
Ska tillägga att det i princip är ihopsvetsade bågfilsblad i 2 olika tpi.
Den är mer en rasp än fil och har en finsida och en "fulsida".
Ska tillägga att det i princip är ihopsvetsade bågfilsblad i 2 olika tpi.
Packade upp paketet som kom igår med en Makita RT0700 och Axminsters såghästar, kändes stabila när man petat ner ett par reglar i hållarna, smidiga och ställa upp och skönt med höjdreglering på benen.