Frustrator Frustrator skrev:
Vackert!
Då gäller det bara att få den rengjord och justerad efter konstens alla regler. Tips på vad/hur mottages tacksamt
/T
 
Frustrator Frustrator skrev:
Vackert!
Nu har jag väl inte ambitionen att göra samma resa att plocka ner i beståndsdelar (för då finns risken att den inte fungerar som tänkt :) ) som Pysslarn och Daniel_N gjorde tidigare, men lite pyssel måste det nog bli. Den har stått i en skolsal i hela sitt liv tidigare och har saknat lite allmän omvårdnad. Men frågan är hur man skall bära sig åt. Har aldrig skruvat i en sån pjäs tidigare.
 
R Rönnis skrev:
Nu har jag väl inte ambitionen att göra samma resa att plocka ner i beståndsdelar (för då finns risken att den inte fungerar som tänkt :) ) som Pysslarn och Daniel_N gjorde tidigare, men lite pyssel måste det nog bli. Den har stått i en skolsal i hela sitt liv tidigare och har saknat lite allmän omvårdnad. Men frågan är hur man skall bära sig åt. Har aldrig skruvat i en sån pjäs tidigare.
Brukar vara en bra början att göra rent allt man kan utan att skruva isär. Så får man en känsla. Sen foto för varje skruv man tar loss. Och allt man tar loss ska i påsar så det inte slarvas bort. (Eller städas bort).

Sen är det ett sluttande plan.."jag ska bara ta loss den där saken också...och den där!..."
 
  • Gilla
Rönnis och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Ok, står warehouse china om man ska beställa så tänkte fanns risk för moms mm.
Kommer inte ihåg vad det stod, men jag tror jag räknade med att åka på tull/moms/avgift och blev förvånad över att ett så stort och tungt paket hade passerat under radarn. Misstänker mao att jag räknat med att det skulle gå från Kina.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Ok, står warehouse china om man ska beställa så tänkte fanns risk för moms mm.
Vad köpte du till för filament?
Även om det skulle bli tull och moms så är det ju inga astronomiska summor på ett varuvärde på 1300:- ink. frakt.
Se så, beställ nu och sluta leta anledningar att inte köpa en! ;)

PS. Ser fram emot en 3D skrivartråd! (y)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Se så, beställ nu och sluta leta anledningar att inte köpa en!
Ok, köpte en. Bild kommer om 1-2mpn som verkar vara leveranstiden ..
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Spontanköp för 1 månad sen från Kina (skulle jag tro ...).

[bild]

Har inte en susning om kvalité eller funktion men det såg bra ut på nätet ...

[media]

har också en sån... men njaa funkar men inte 100%
 
HogeN HogeN skrev:
har också en sån... men njaa funkar men inte 100%
Lite nyfiken på vad du inte tycker fungerar 100%. Säger alltså inte emot dig, mer dina tankar. Kanske läge för en annan tråd för en dito diskussion?
 
phl phl skrev:
Lite nyfiken på vad du inte tycker fungerar 100%. Säger alltså inte emot dig, mer dina tankar. Kanske läge för en annan tråd för en dito diskussion?
nja dom funkar att skruva ut skruven.. men den där borr ändan man skall använda för att borra i skruven så blev skadad på första försöket

Skadad skruvutdragare hållen mellan fingrar, synlig slitage på borrändan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HogeN HogeN skrev:
nja dom funkar att skruva ut skruven.. men den där borr ändan man skall använda för att borra i skruven så blev skadad på första försöket

[bild]
Körde du även borrandet "baklänges", ser skumt ut med skadorna?
 
Fick detta stämjärn i postlådan. 48mm "White Steel" med inskription från smeden i bra skick och (för en gångs skull) med riktigt bra skärpning från säljaren. Otroligt vad stålkvalite gör skillnad i eggverktyg. Det blir garanterat fler köp av japanska stämjärn....jag började med stor och går mot liten (3mm?). :)
 
  • 48mm japanskt "White Steel" stämjärn med inskription, skarpt och i bra skick på en stubbe.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Valkyr och 1 till
  • Laddar…
D dostoro skrev:
Fick detta stämjärn i postlådan. 48mm "White Steel" med inskription från smeden i bra skick och (för en gångs skull) med riktigt bra skärpning från säljaren. Otroligt vad stålkvalite gör skillnad i eggverktyg. Det blir garanterat fler köp av japanska stämjärn....jag började med stor och går mot liten (3mm?). :)
Ohhh, vacker! Mer detaljer, var har du köpt den och vad gav du!?!:love:
 
TeroM TeroM skrev:
Körde du även borrandet "baklänges", ser skumt ut med skadorna?
yes
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.