3 332 800 läst · 16 497 svar
3333k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Har lagt ner att använda "arbetsbyxor" i snickeriet. Spikfickorna fylldes jämnt med sågspån. Använder inte fickorna inne i snickeriet heller, de var bara ivägen.norrbottenssnickaren skrev:
Numera använder jag uteslutande friluftsbyxor i snickeriet. GPx Pro från fritidsfabriken. Grymt sköna, inga spikfickor men rejäla benfickor med dragkedjor. Plats för knäilägg. Rekommenderas!
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Jag har alltid arbetsbyxor, i jobbet samt på fritiden. Enda undantaget är när jag är på simhallen eller på begravning/bröllop....... det är ju Bäst på alla sätt.V vectrex skrev:Har lagt ner att använda "arbetsbyxor" i snickeriet. Spikfickorna fylldes jämnt med sågspån. Använder inte fickorna inne i snickeriet heller, de var bara ivägen.
Numera använder jag uteslutande friluftsbyxor i snickeriet. GPx Pro från fritidsfabriken. Grymt sköna, inga spikfickor men rejäla benfickor med dragkedjor. Plats för knäilägg. Rekommenderas!
Själv är jag kontorsråtta och då funkar inte arbetsbyxor. Däremot byter jag till friluftsbyxorna så fort jag kommer hem. Har flera par. Väldigt sköna!norrbottenssnickaren skrev:
Skall kollas upp. Har letat efter "snickarbyxor" utan fickor som är öppna uppåt.V vectrex skrev:
Tack
Mvh Findus
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Använder väl arbetsbyxorna en del, men visst, varje gång man böjer sig ner och lyfter upp kap&gersågen på ställningen så slutar det ju att med att spikfickorna är fulla med spån..V vectrex skrev:Har lagt ner att använda "arbetsbyxor" i snickeriet. Spikfickorna fylldes jämnt med sågspån. Använder inte fickorna inne i snickeriet heller, de var bara ivägen.
Har spanat lite nu och då efter några andra men inte kommit mig för.
Friluftsbyxor är som du säger inte alls dumt!
Friluftsbyxor i funktionsmaterial är skönt men de klarar tyvärr inte gnistor från vinkelslip och liknande så i verkstan går de bort av den anledningen. De klarar inte gnistor från lägereldar heller men fördelarna uppväger så då må det vara hänt.