3 401 193 läst · 16 679 svar
3401k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Beror på vad man gör om spånet hamnar i spånsugen. I dag har jag renoverat en port inför målning. Fällt in en massa lagningsbitar och gjort nya detaljer som försvunnit när porten "lagades" på 70-talet.
Porten... den ena i alla fall (pardörr)
Govet där allt som inte dammsugaren kunnat hantera hamnat. Utom förstås det som jag har i fickorna
Porten är lastad och jag skall åka och hänga tillbaka den i kväll.
Ursäkta OT. Men det finns massor av tillfällen då det blir spånigt på andra ställen än i spånsugen. Släta byxor med lock för fickorna vore mycket trevligt.
Mvh Findus
Porten... den ena i alla fall (pardörr)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Govet där allt som inte dammsugaren kunnat hantera hamnat. Utom förstås det som jag har i fickorna
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Porten är lastad och jag skall åka och hänga tillbaka den i kväll.
Ursäkta OT. Men det finns massor av tillfällen då det blir spånigt på andra ställen än i spånsugen. Släta byxor med lock för fickorna vore mycket trevligt.
Mvh Findus
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 627 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 627 inlägg
Letade en svensk webshop men det verkar inte vara så många som har den i sortimentet, kikade med återförsäljaren i sverige och dom skulle ha ~8250kr för ultramax-sprutan. Ultra:n är lite billigare men klarar inte av lösningsmedelbaserade färger så jag tänkte att det är lika bra att kosta på sig direkt istället för att eventuellt känna sig begränsad senare.norrbottenssnickaren skrev:
Så istället för Sverige så vände jag mig till England, spraydirect.co.uk valde jag då dom verkade ha en bra webshop och gjort lite ansträngningar att synas på sociala medier.
Jag köpte till ett extra munstycke, rengöringskit samt några extra färgbehållare. Allt som allt betalade jag ~6000kr exklusive moms. 12-1500kr billigare än priset jag fick från svenska återförsäljaren.
Mycket möjligt att det går att få lite billigare från USA men det är enkelt från England och man har möjlighet att lyfta momsen om man har företag.
Snabb frakt, beställde den 14e september och den levererades hem till bron igår.
Medlem
· Västerbotten
· 132 inlägg
Snabb frakt, beställde den 14e september och den levererades hem till bron igår.[/QUOTE]
Haha, undra hur många sörlänningar som förstår att bron kallas för bron och inte nödvändigtvis för yttertrapp?
Haha, undra hur många sörlänningar som förstår att bron kallas för bron och inte nödvändigtvis för yttertrapp?
Inte dagens verktygsinköp men måndagens men jag har inte haft någon bild förrän nu.
En trebent stocksax till vajerkranen. Fyndad på skroten för några euro.
Ryggen blir ju bättre för varje månad och jag räknar kallt med att kunna börja hugga i skogen igen om inte i vinter så nästa vinter. Jag har inte tålamod att vänta med huggandet tills jag blir så frisk att jag orkar släpa omkring den gamla åbäkiga domänsaxen så nu skall det moderniseras!
En trebent stocksax till vajerkranen. Fyndad på skroten för några euro.
Ryggen blir ju bättre för varje månad och jag räknar kallt med att kunna börja hugga i skogen igen om inte i vinter så nästa vinter. Jag har inte tålamod att vänta med huggandet tills jag blir så frisk att jag orkar släpa omkring den gamla åbäkiga domänsaxen så nu skall det moderniseras!