Man får ha ett läderförkläde med nitar till hands för heta arbeten.
Mvh Findus

findus42 findus42 skrev:
Mvh Findus
I verstan har jag det men på fjället tyckar jag det är lite overkill :p

Använder sällan tumstock men samlar gärna :) köpte dessa idag som motvikt till pappspikpistolen jag köpte igår.

Två uppfällda trä-tumstockar på ett mönstrat underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Mvh Findus
Spånet ska ju förövrigt i spånsugen inte i fickorna.

Förpackning av en Graco UltraMax luftlös batteridriven sprutmålare.
Skapa konto

Så går det när man följer för många amerikanska Instagram-snickare!
Blir kul att prova :)

• Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Beror på vad man gör om spånet hamnar i spånsugen. I dag har jag renoverat en port inför målning. Fällt in en massa lagningsbitar och gjort nya detaljer som försvunnit när porten "lagades" på 70-talet.
Porten... den ena i alla fall (pardörr)
Renoverad blå pardörr på verkstadsbord med nytt träarbete och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Govet där allt som inte dammsugaren kunnat hantera hamnat. Utom förstås det som jag har i fickorna ;)
En verkstadsbild med spån och verktyg på golvet under renovering av en port.
Skapa konto

Porten är lastad och jag skall åka och hänga tillbaka den i kväll.

Ursäkta OT. Men det finns massor av tillfällen då det blir spånigt på andra ställen än i spånsugen. Släta byxor med lock för fickorna vore mycket trevligt.

Mvh Findus

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Jckssn Jckssn skrev:
[bild]
Kul! Har sett den på Alcro. Det är den där med vakumpåse som man kan använda i alla lutningar. Rapportera gärna hur den fungerar. Speciellt om hur lätt det är att hålla den ren :).

Mvh Findus

• Gilla
Jckssn
  • Laddar…
Jckssn Jckssn skrev:
[bild]
Berätta mer! Köpt var? Pris? Länk? Vill också ha en picka.

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Berätta mer! Köpt var? Pris? Länk? Vill också ha en picka
Picka? Jag trodde det var en färgspruta?

Frustrator Frustrator skrev:
Picka? Jag trodde det var en färgspruta?
Färgpicka är det tekniska namnet.

Färgpicka är det tekniska namnet.
Ah, lurigt.. får ändå k te måla ngt hemma.. får ig av sambon som helt enkelt får måla allt själv istället..

Berätta mer! Köpt var? Pris? Länk? Vill också ha en picka.
Letade en svensk webshop men det verkar inte vara så många som har den i sortimentet, kikade med återförsäljaren i sverige och dom skulle ha ~8250kr för ultramax-sprutan. Ultra:n är lite billigare men klarar inte av lösningsmedelbaserade färger så jag tänkte att det är lika bra att kosta på sig direkt istället för att eventuellt känna sig begränsad senare.

Så istället för Sverige så vände jag mig till England, spraydirect.co.uk valde jag då dom verkade ha en bra webshop och gjort lite ansträngningar att synas på sociala medier.
Jag köpte till ett extra munstycke, rengöringskit samt några extra färgbehållare. Allt som allt betalade jag ~6000kr exklusive moms. 12-1500kr billigare än priset jag fick från svenska återförsäljaren.

Mycket möjligt att det går att få lite billigare från USA men det är enkelt från England och man har möjlighet att lyfta momsen om man har företag.
Snabb frakt, beställde den 14e september och den levererades hem till bron igår.

• Gilla
Toddbertuzzi
  • Laddar…
Snabb frakt, beställde den 14e september och den levererades hem till bron igår.[/QUOTE]

Haha, undra hur många sörlänningar som förstår att bron kallas för bron och inte nödvändigtvis för yttertrapp?

T Toddbertuzzi skrev:
Snabb frakt, beställde den 14e september och den levererades hem till bron igår.
Haha, undra hur många sörlänningar som förstår att bron kallas för bron och inte nödvändigtvis för yttertrapp?[/QUOTE]

Och här trodde jag han bodde i Örebro... Besvikelsen...

• Gilla
Toddbertuzzi
  • Laddar…
Inte dagens verktygsinköp men måndagens men jag har inte haft någon bild förrän nu.
En trebent stocksax till vajerkranen. Fyndad på skroten för några euro.

Ryggen blir ju bättre för varje månad och jag räknar kallt med att kunna börja hugga i skogen igen om inte i vinter så nästa vinter. Jag har inte tålamod att vänta med huggandet tills jag blir så frisk att jag orkar släpa omkring den gamla åbäkiga domänsaxen så nu skall det moderniseras!

• Begagnad trebent stocksax för vajerkran ligger på marken, fyndad för uppgradering av skogsarbete.
    Skapa konto
  • Gilla
Stiftet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.