3 332 889 läst · 16 497 svar
3333k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Halland
· 7 539 inlägg
En Anet A8 från GearBest, landade på 1300 spänn inklusive frakt! Provisoriskt ihopskruvad, ska köra ut lite "uppgraderingar" direkt i den innan jag börjar bry mig allt för mycket om kvaliteten på utskriften.Frustrator skrev:
Printar iaf på första försöket, resultatet ser rätt bra ut faktiskt.
Ska byta FET:ar till värmeelementen, de brinner tydligen upp i längden. Får se vad jag har i gömmorna.
Verktygstokig
· Halland
· 7 539 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 539 inlägg
Loppisfynd, 100 kr. Speciellt nöjd med vad jag tror är ett anhåll till en 78. Samt den handvevade slipstenen, perfekt till barnbänken. Och det pyttelilla skruvstädet, perfekt till småningom i lägenheten. Tängerna har jag redan för många av egentligen, men, när tänger från EA Berg eller Lindström är i stort sett gratis, blir jag bara tvungen att köpa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 539 inlägg
Har du stången som anhållet ska fästa vid? Lust att kolla diametern och gängstigningen på den isf?jonmo skrev:
Vad gäller slipstenen har jag en sån för att grovslipa stämjärnen. Kolla utväxlingen, på min går det att får upp rejäl fart så lyckats både klämma mig och bränna fingret (men dina barn är säkert försiktigare än mig )
Bra köp alltihop!
Nej, ingen stång. Behöver alltså veta samma sak.
Sliphjulet har inget anhåll, så jag tänker att tjejerna får använda det till att göra gnistor eller något. Kanske för klen sten, ingen aning. Men utan anhåll minskar ju klämrisken. Diametern är typ 10-12cm, vilket ytterligare minskar farligheten.
Sliphjulet har inget anhåll, så jag tänker att tjejerna får använda det till att göra gnistor eller något. Kanske för klen sten, ingen aning. Men utan anhåll minskar ju klämrisken. Diametern är typ 10-12cm, vilket ytterligare minskar farligheten.
Jag skaffade en pålitlig vinkelhake, jag kollade mina brukshakar vilket ledde till att en blev kasserad och starett snabbvinkeln blev nätt och jämnt godkänd.
Hopfällbara Hultaforshaken var i det närmaste perfekt. Den jag kasserade gav olika resultat beroende på hur den vändes så det var inte oväntat.
En längre stålskala blev det också
Hopfällbara Hultaforshaken var i det närmaste perfekt. Den jag kasserade gav olika resultat beroende på hur den vändes så det var inte oväntat.
En längre stålskala blev det också
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 539 inlägg