F fiskbuggaren skrev:
[bild]

Vilket sammanträffande.
Vad mycket bättre det blir med en bild, den klargjorde allt

• Gilla
Raskus och 6 till
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Vad mycket bättre det blir med en bild, den klargjorde allt
Postat man en sån bild måste man väl göra en hel tråd med unboxing, montering, testkörningar mm??

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Bilder? ;)
En Anet A8 från GearBest, landade på 1300 spänn inklusive frakt! Provisoriskt ihopskruvad, ska köra ut lite "uppgraderingar" direkt i den innan jag börjar bry mig allt för mycket om kvaliteten på utskriften.

3d_1.jpg

Printar iaf på första försöket, resultatet ser rätt bra ut faktiskt.

Ska byta FET:ar till värmeelementen, de brinner tydligen upp i längden. Får se vad jag har i gömmorna.

• Gilla
henkepenk och 3 till
  • Laddar…
Fantastiskt att priserna kan gå ner sådär.

Hur stora delar kom den i? Behövde du pilla dit varje liten grunka eller var det bara ett par större delar att skruva ihop?

phl phl skrev:
En Anet A8 från GearBest, landade på 1300 spänn
Jag behöver inget skrivare, jag behöver ingen skrivare, jag behöver ingen skrivare...

Gha..jag vill ha!
Ngn koll på om det tillkommer tull/moms och sånt?

• Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Varenda liten pinal måste monteras med små skitskruvar.

Min verkar ha åkt från UK så ingen tull/moms.

phl phl skrev:
Ok, står warehouse china om man ska beställa så tänkte fanns risk för moms mm.
Vad köpte du till för filament?

Beställde någon sorts bättre remmar i gummi, kan kolla nummer senare.

PLA köpte jag ett kilo på Kjelle.

Loppisfynd, 100 kr. Speciellt nöjd med vad jag tror är ett anhåll till en 78. Samt den handvevade slipstenen, perfekt till barnbänken. Och det pyttelilla skruvstädet, perfekt till småningom i lägenheten. Tängerna har jag redan för många av egentligen, men, när tänger från EA Berg eller Lindström är i stort sett gratis, blir jag bara tvungen att köpa.

Gamla verktyg uppradade på träbackgrund: tång, anhåll, skruvstäd och handvevad slipsten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

jonmo jonmo skrev:
Loppisfynd, 100 kr. Speciellt nöjd med vad jag tror är ett anhåll till en 78. Samt den handvevade slipstenen, perfekt till barnbänken. Och det pyttelilla skruvstädet, perfekt till småni
Har du stången som anhållet ska fästa vid? Lust att kolla diametern och gängstigningen på den isf?

Vad gäller slipstenen har jag en sån för att grovslipa stämjärnen. Kolla utväxlingen, på min går det att får upp rejäl fart så lyckats både klämma mig och bränna fingret (men dina barn är säkert försiktigare än mig :) )

Bra köp alltihop!

Nej, ingen stång. Behöver alltså veta samma sak.

Sliphjulet har inget anhåll, så jag tänker att tjejerna får använda det till att göra gnistor eller något. Kanske för klen sten, ingen aning. Men utan anhåll minskar ju klämrisken. Diametern är typ 10-12cm, vilket ytterligare minskar farligheten.

Jag skaffade en pålitlig vinkelhake, jag kollade mina brukshakar vilket ledde till att en blev kasserad och starett snabbvinkeln blev nätt och jämnt godkänd.
Hopfällbara Hultaforshaken var i det närmaste perfekt. Den jag kasserade gav olika resultat beroende på hur den vändes så det var inte oväntat.
En längre stålskala blev det också En uppsättning vinkelhakar och en längre stålskala på ett arbetsbord, inklusive en Hultafors hopfällbar vinkelhake.
Skapa konto

• Gilla
Valkyr
  • Laddar…
phl phl skrev:
Varenda liten pinal måste monteras med små skitskruvar.

Det går ju inte att låta bli att bli sugen. Stod det warehouse China när du köpte också? Tänker att man åker ju ogärna på tull och moms i onödan.

Stor stationär trähyvelmaskin i en verkstadslokal.
Skapa konto
En tung EJCA RT25N maskin i en verkstad.
Skapa konto
Baxade in denna klumpen i verkstan.

• Gilla
bulleribock och 8 till
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
Baxade in denna klumpen i verkstan
Vackert!

• Gilla
Rönnis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.