3 332 950 läst · 16 497 svar
3333k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Provkörd och godkänd av min sambo under helgens fortsättning av vårt fasadbyte på garaget. Själv använde jag den med vinkeln och skruvade i några skruv inne i ett trångt utrymme så den har redan löst ett praktiskt problem med. Gav mersmak, får se vad mer i 12V-utbudet som kan vara tänkbart i framtiden.FredrikR skrev:
Ja född och uppvuxen i Dalarna och sen bott här i större delen av mitt liv förutom två år i Australien. Äger dock inga knätofsar.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 891 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 891 inlägg
Jag stämmer in i kören, 1st GSR 12V-15 FC hämtades ut idag. Blir ett rejält lyft från min gamla IXO som varit det jag haft för trånga skruvuppdrag (den pensioneras / flyttas ut till landet). Också kul att köpa lite nytt Bosch, bortsett från en 18v dragare till landet var det nog ett decennium sen jag köpte något nytt.
Och säga vad man vill om Festools/tanos systainrar (inkl. Makpack) som utgör bulken av min förvaring så föredrar jag Bosch/Sortimos L-boxx alla dagar i veckan! Bara så irriterande att de sätter den kladdigaste klisterlapp man kan tänka sig delvis över spännet... Blev rätt mycket etikettborttagning innan det var löst
/U
Och säga vad man vill om Festools/tanos systainrar (inkl. Makpack) som utgör bulken av min förvaring så föredrar jag Bosch/Sortimos L-boxx alla dagar i veckan! Bara så irriterande att de sätter den kladdigaste klisterlapp man kan tänka sig delvis över spännet... Blev rätt mycket etikettborttagning innan det var löst
/U
Jag heter Jonathan, och jag har ett verktygsproblem. Jag köper för dyra grejer på Tradera, bara för att det ser fint ut på bilden.
Idag kom denna pjäs hem till pappa. Nu ska jag bara bygga en snickarbod också så jag har någonstans att använda den.
Idag kom denna pjäs hem till pappa. Nu ska jag bara bygga en snickarbod också så jag har någonstans att använda den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Underbar hyvel, alla stål också. Hade den varit för dyr hade du inte hållit i den nu.jonmo skrev:
Logga in
Skapa konto
Idag kom det lite smågodis från OTD Tools
Centreringskörnare 1-13 mm i halvmillimeters steg, centreringskörnare 9-24 mm, fotvinkel 75x50 mm samt 250x165 mm, bägge DIN 875/1. (Lagren är till ett framtida projekt som kommer att presenteras på forumet.)
Det ska bli intressant att se hur de här grunkorna påverkar mitt snickrande — förhoppningsvis blir det väl inte sämre åtminstone...
//Ronnie
Verktygstokig
· Halland
· 7 539 inlägg
Hej Jonathan,jonmo skrev:
Jag ser inte problemet. Förutom att du uppenbart måste bygga en snickarbod som matchar hyveln.. Och det är väl mer en möjlighet än ett problem..