3 332 979 läst · 16 497 svar
3333k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Hobbysnickare
· skaraborg
· 340 inlägg
Det står att bara toppen på tanden skall skränkas och inte hela tanden.
Medlem
· Västra Götaland
· 108 inlägg
Sambon har varit på loppis och skickade en bild på några hyvlar och undrade om det var intressant.
100kr för alla tre, tyvärr är den i mitten trasig (bakre delen saknas.)
På den i mitten stod det Union plane co på bladet, den längst ner kan jag bara hitta "No 130" någon som har koll på tillverkare och hur gammal den kan vara?
Den övre är en stanley No 6 med nyckelhål i spännklaffen i hyfsat skick.
Börjar bli ett gäng hyvlar att göra iordning nu...
Sen dök det upp en till "bra-att-ha" maskin i veckan.
Black & Decker ventilslipmaskin!
Skulle också behöva en genomgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På den i mitten stod det Union plane co på bladet, den längst ner kan jag bara hitta "No 130" någon som har koll på tillverkare och hur gammal den kan vara?
Sen dök det upp en till "bra-att-ha" maskin i veckan.
Logga in
Skapa konto
Black & Decker ventilslipmaskin!
Skulle också behöva en genomgång.
Den ser inte trasig ut. Tanken är att du ska kunna vända hela bladmekanismen åt det hållet istället för att kunna komma åt ända in i ett hörn.Jckssn skrev:Sambon har varit på loppis och skickade en bild på några hyvlar och undrade om det var intressant.
[bild]
Logga in
Skapa konto
En naken GOP 12V-28 för att min gröna kastat in handduken. Har redan två 2ah batterier och har ofta inget uttag tillgängligt där den används.
Köpte även en naken GKS 12V-26 för att...ja jag har just fått första fulla lönen efter föräldraledighet och kände mig lite nyrik och köpsugen
Båda blev mina för strax över 2000kr
Är nog dessa som blir min framtida uppgradering i 12V parken. Återkom gärna med hur dom fungerar!S scim skrev:[bild]
En naken GOP 12V-28 för att min gröna kastat in handduken. Har redan två 2ah batterier och har ofta inget uttag tillgängligt där den används.
Köpte även en naken GKS 12V-26 för att...ja jag har just fått första fulla lönen efter föräldraledighet och kände mig lite nyrik och köpsugen
Båda blev mina för strax över 2000kr
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 369 inlägg
Jag har använder 12 v GOP när jag är ute på jobb. Fin maskin men batteriet kroknar snabbt samt lite vek låsning av batteriet.
Köpte mig en verktygstavla igår på Jula med diverse fästen och kompletterade den idag med två nya spärrskaft 1/4 och 3/8 samt lite nya hylsor. Tänkte att det blir lite lättare såhär att hålla ordning eftersom dessa inte används så ofta i det här hushållet.
Logga in
Skapa konto
Har vart sugen på denna ett bra tag och när jag nu snubblade över den till ett såpass skapligt pris på en Svensk sida så kunde jag inte motstå längre.
https://www.verkter.se/skruvdragare-borr-bosch-gsr-12v-15-fc-full-set-12v-2x2-0-ah-batt.html
Har en viss förhoppning att sambon skall gilla denna, hon har redan dissat både vår GSR 18V-EC och GDX 18V-EC sedan tidigare pga vikten på maskinerna när man använder dem. Får se hurpass användbar denna kan bli till diverse skruvning/borrning här hemma.
https://www.verkter.se/skruvdragare-borr-bosch-gsr-12v-15-fc-full-set-12v-2x2-0-ah-batt.html
Logga in
Skapa konto
Har en viss förhoppning att sambon skall gilla denna, hon har redan dissat både vår GSR 18V-EC och GDX 18V-EC sedan tidigare pga vikten på maskinerna när man använder dem. Får se hurpass användbar denna kan bli till diverse skruvning/borrning här hemma.
Kom över denna skönhet som efter några år ute i regnet nu spinner som en katt igen.
En ganska stor och agresiv katt.
Det är något med gamla maskiner, mera mmm.. mässing och massa.
En ganska stor och agresiv katt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är något med gamla maskiner, mera mmm.. mässing och massa.
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 369 inlägg
En fröjd för ögat