3 332 950 läst · 16 497 svar
3333k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktyg? Tja, något att använda i verkstan iallafall. Ekplankor, bok och björk och en helsikes massa offcuts av olika slag. Ja och tre lådor med expansionsbeslag. Var en som sålde ut sin verksamhet då han ska flytta utomlands.
Känner igen mig i detta, köper verktyg och när jag skall använda dessa så hittar jag dem inte. Detta gör att jag köper igen och igen.... ibland har jag inget av det jag behöver och ibland treFredrikR skrev:
Jag har också blivit en mästare i att senilsortera så grejer som jag haft på ett ställe i åratal sorterar jag till ett mycket mer logiskt ställe.
Det leder till att jag tillbringar massor med tid att försöka komma ihåg vart det mer logiska stället är
Ha!
"Jag la den ju sist på ett väldigt logiskt ställe, hmmm...men var...kan det vara där jag hade den sist? Näää...kan det vara där jag har liknande prylar? Näää....kan den vara i snickeriet? Nää...kan den vara i verktygsboden? Näää..men kanske i logen då? Näää....I en låda i köket? Nääää...Men är den inte i snickeriet ändå? Jag går och kollar igen! Näää....men i den andra lådan köket då? Näää..äsch, jag surfar in på Axminster istället vettja för att få lite ordning i skallen!"
"Jag la den ju sist på ett väldigt logiskt ställe, hmmm...men var...kan det vara där jag hade den sist? Näää...kan det vara där jag har liknande prylar? Näää....kan den vara i snickeriet? Nää...kan den vara i verktygsboden? Näää..men kanske i logen då? Näää....I en låda i köket? Nääää...Men är den inte i snickeriet ändå? Jag går och kollar igen! Näää....men i den andra lådan köket då? Näää..äsch, jag surfar in på Axminster istället vettja för att få lite ordning i skallen!"
Jag vet inte hur mycket tid jag lägger ner på att leta efter saker/verktyg..ceson skrev:Känner igen mig i detta, köper verktyg och när jag skall använda dessa så hittar jag dem inte. Detta gör att jag köper igen och igen.... ibland har jag inget av det jag behöver och ibland tre
Jag har också blivit en mästare i att senilsortera så grejer som jag haft på ett ställe i åratal sorterar jag till ett mycket mer logiskt ställe.
Det leder till att jag tillbringar massor med tid att försöka komma ihåg vart det mer logiska stället är
Det sjukaste var i somras då jag letade efter en Bahco spärr-ringnyckelsats, sån där som Jula ofta haft kampanj på i liten tygväska. Jag kollade överallt, minst 3ggr på det stället där den borde legat. Kollade inne, i källaren, i boden mm.
Gick så långt att jag började fundera om jag verkligen aldrig köpt nyckelsatsen... men jag hade nå svagt minne av att den använts vid några tillfällen.
Nån dag senare fick jag en "uppenbarelse", gick ut till hurtsen där den borde legat, drog ut nedersta lådan helt, och voilá - där på marken låg den, den hade ramlat ner bakom och hamnat mellan understa lådan och golvet.
Men det gick så långt att jag blev osäker om jag verkligen ägde en sån nyckelsats.
Idag kom den till mitt utlämningsställe så bara att svänga förbi och hämta upp den. Det var mycket riktigt allt som visades på bilden. Så nu är första 12V-verktyget hemma, bara att utvärdera om det är läge för flera såna eller om man ska hålla sig till 18V och nätanslutna maskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag blir förvånad om det inte blir fler, jag är mycket nöjd med denna och övriga 12V (10,8V) maskiner. Sticksågen tuffar på, har läst gott om 12V cirkeln oxkså.Carreyfan skrev:
Såg stolsklädseln och tänkte "hey, där har vi en som gillar Dalarna..." sen insåg jag att du är Dalarna-bo
Ett gäng leveranser på en och samma dag, inte bra och vara föräldraledig..
Blev en Festool ETS 150/3, dags och testa gentemot Rotex 150.
Blev en beställning från Carls.nu och testa deras slippapper, tycker Granat sliter sönder kanterna rätt fort. Dock inte hunnit testa än.
Blev en Festool ETS 150/3, dags och testa gentemot Rotex 150.
Blev en beställning från Carls.nu och testa deras slippapper, tycker Granat sliter sönder kanterna rätt fort. Dock inte hunnit testa än.
Kul, låt höra vad du tycker ☺devizion skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 539 inlägg
Dagens inköp:
2 st Makpac 2
Pica dry
Köpte en Makita GA5030 för ett tag sen men mitt elverk ville inte starta den, så det fick bli en Bosch 7-125 istället.
/Jonas
2 st Makpac 2
Logga in
Skapa konto
Pica dry
Logga in
Skapa konto
Köpte en Makita GA5030 för ett tag sen men mitt elverk ville inte starta den, så det fick bli en Bosch 7-125 istället.
Logga in
Skapa konto
/Jonas