Björn Melander Björn Melander skrev:
En fröjd för ögat:ok:
Det tycker jag med, ska inte måla om som jag först övervägde, bara rostskydda lite.
 
Verktyg? Tja, något att använda i verkstan iallafall. Ekplankor, bok och björk och en helsikes massa offcuts av olika slag. Ja och tre lådor med expansionsbeslag. Var en som sålde ut sin verksamhet då han ska flytta utomlands.

36133326163_71516edddf_b.jpg

36545586920_396fc59c47_b.jpg

36801840211_cceb843ca5_b.jpg
 
  • Gilla
katos och 2 till
  • Laddar…
Posten var precis förbi..
Insåg plötsligt att tängerna jag beställde var väldigt lika... :oops:
Nyckelpigor Bosch SelfCut Speed borrbitssats och Knipex tänger på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fluxor och 4 till
  • Laddar…
kulle
Jo men du har ju två händer :cool:
 
  • Gilla
ceson och 3 till
  • Laddar…
kulle kulle skrev:
Jo men du har ju två händer :cool:
Och mer än ett ställe att förlägga verktyg på... :crysmile:(y)
 
  • Gilla
toolman77 och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Och mer än ett ställe att förlägga verktyg på... :crysmile:(y)
Känner igen mig i detta, köper verktyg och när jag skall använda dessa så hittar jag dem inte. Detta gör att jag köper igen och igen.... ibland har jag inget av det jag behöver och ibland tre
Jag har också blivit en mästare i att senilsortera så grejer som jag haft på ett ställe i åratal sorterar jag till ett mycket mer logiskt ställe.
Det leder till att jag tillbringar massor med tid att försöka komma ihåg vart det mer logiska stället är
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Microkatten
Ha!

"Jag la den ju sist på ett väldigt logiskt ställe, hmmm...men var...kan det vara där jag hade den sist? Näää...kan det vara där jag har liknande prylar? Näää....kan den vara i snickeriet? Nää...kan den vara i verktygsboden? Näää..men kanske i logen då? Näää....I en låda i köket? Nääää...Men är den inte i snickeriet ändå? Jag går och kollar igen! Näää....men i den andra lådan köket då? Näää..äsch, jag surfar in på Axminster istället vettja för att få lite ordning i skallen!"
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Känner igen mig i detta, köper verktyg och när jag skall använda dessa så hittar jag dem inte. Detta gör att jag köper igen och igen.... ibland har jag inget av det jag behöver och ibland tre
Jag har också blivit en mästare i att senilsortera så grejer som jag haft på ett ställe i åratal sorterar jag till ett mycket mer logiskt ställe.
Det leder till att jag tillbringar massor med tid att försöka komma ihåg vart det mer logiska stället är
Jag vet inte hur mycket tid jag lägger ner på att leta efter saker/verktyg..
Det sjukaste var i somras då jag letade efter en Bahco spärr-ringnyckelsats, sån där som Jula ofta haft kampanj på i liten tygväska. Jag kollade överallt, minst 3ggr på det stället där den borde legat. Kollade inne, i källaren, i boden mm.
Gick så långt att jag började fundera om jag verkligen aldrig köpt nyckelsatsen... men jag hade nå svagt minne av att den använts vid några tillfällen.

Nån dag senare fick jag en "uppenbarelse", gick ut till hurtsen där den borde legat, drog ut nedersta lådan helt, och voilá - där på marken låg den, den hade ramlat ner bakom och hamnat mellan understa lådan och golvet. :)
Men det gick så långt att jag blev osäker om jag verkligen ägde en sån nyckelsats.
 
  • Gilla
Carreyfan och 4 till
  • Laddar…
Idag kom den till mitt utlämningsställe så bara att svänga förbi och hämta upp den. Det var mycket riktigt allt som visades på bilden. Så nu är första 12V-verktyget hemma, bara att utvärdera om det är läge för flera såna eller om man ska hålla sig till 18V och nätanslutna maskiner.
Nytt 12V-verktyg från Bosch öppnat i förpackningen på ett bord, redo för utvärdering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Valkyr och 3 till
  • Laddar…
Inget verktyg direkt, men köpte en ny bottenplatta till sticksågen. Passade på att rengöra maskinen.

Rengjord sticksåg och en ny bottenplatta med en skruvmejsel på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
Carreyfan Carreyfan skrev:
Idag kom den till mitt utlämningsställe så bara att svänga förbi och hämta upp den. Det var mycket riktigt allt som visades på bilden. Så nu är första 12V-verktyget hemma, bara att utvärdera om det är läge för flera såna eller om man ska hålla sig till 18V och nätanslutna maskiner.
[bild]
Jag blir förvånad om det inte blir fler, jag är mycket nöjd med denna och övriga 12V (10,8V) maskiner. (y) Sticksågen tuffar på, har läst gott om 12V cirkeln oxkså.

Såg stolsklädseln och tänkte "hey, där har vi en som gillar Dalarna..." sen insåg jag att du är Dalarna-bo :geek:
 
  • Gilla
Carreyfan och 1 till
  • Laddar…
Ett gäng leveranser på en och samma dag, inte bra och vara föräldraledig..

Blev en Festool ETS 150/3, dags och testa gentemot Rotex 150.

Blev en beställning från Carls.nu och testa deras slippapper, tycker Granat sliter sönder kanterna rätt fort. Dock inte hunnit testa än.
 
  • En Festool ETS 150/3 slipmaskin på en arbetsbänk bredvid förpackningar av Carls.nu slippapper och sprayburkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Skooda och 4 till
  • Laddar…
devizion devizion skrev:
Ett gäng leveranser på en och samma dag, inte bra och vara föräldraledig..

Blev en Festool ETS 150/3, dags och testa gentemot Rotex 150.

Blev en beställning från Carls.nu och testa deras slippapper, tycker Granat sliter sönder kanterna rätt fort. Dock inte hunnit testa än.
Kul, låt höra vad du tycker ☺
 
Fick en kompressor av en kollega, den är tydligen defekt, löser ut sitt överbelastningsskydd. Blir att skruva isär och rengöra allt. Går den inte igång finns massa roliga delar att bygga något annat av..

Defekt kompressor i ett garage med manometer, slang och diverse verktyg runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Dagens inköp:

2 st Makpac 2

Makita verktygslåda Makpac 2 i turkos med svart handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pica dry

Två Pica Dry pennor för byggmärkning, en grön och en svart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte en Makita GA5030 för ett tag sen men mitt elverk ville inte starta den, så det fick bli en Bosch 7-125 istället.

Bosch GWS 7-125 vinkelslipmaskin på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Jonas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.