Jag har en rullbock från Jula och en från Clas O. är säkert över 5-6 år gamla, men ingen av dem har visat tendenser på att vilja fälla ihop sig... Däremot får man vara försiktig med vredet. Inget har gått sönder ännu men de är inte speciellt kraftiga.
 
2000035540

Biltemas kompostkvarn, hade fått bäst i test.
Provtuggade förra helgens buskgallring.

+ Verkar tugga i sig grenarna hyfsat bra
+ Generell byggkvalitet verkar bra.
+ Förhållandevis tyst, tyckte inte det behövdes hörselskydd

- Start och stoppknapparna trycker mekaniskt på en brytare, min startknapp har en tendens att glida sidan om brytaren, och då går den inte att starta.
- Drar mycket ström, specad till 2.5kW, skjöt två 10A säkringar när den försökte tugga en krenklyka.
 
Ola C Ola C skrev:
Är den från Jula? Ta det lugnt med vredet, jag och kompisen lyckades pajja ett vred (och senare vredets infästning) när vi körde lite tyngre prylar och bocken självsjönk om vi inte drog åt vredet ordentligt hårt.
Exakt samma hände med min
 
Classe har 20 % på handverktyg mm så det blev några enkla limknektar

Nya limknektar i silver och rött fortfarande i förpackning på ett mönstrat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Inte idag men igår så fick jag hem en ny (för mig) såg. Hyfsad uppgradering i snickeriet! Nu gäller det bara att städa och möblera om så man kan provsåga lite.
 
  • En begagnad, professionell Altendorf skrivbordssåg i ett snickeri, redo för uppgradering och omorganisering av utrymmet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nanowire och 9 till
  • Laddar…
Ja det var en härlig uppgradering(y):D
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
Jisses, vilket uppköp! Grattis!
Ser fram emot recension. Kul.

//Ronnie
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
pjodden pjodden skrev:
Inte idag men igår så fick jag hem en ny (för mig) såg. Hyfsad uppgradering i snickeriet! Nu gäller det bara att städa och möblera om så man kan provsåga lite.
Stabil uppgradering!

Den där nya verkar sjukt smidig..bara att fälla ihop och rulla bort när man är klar?
 
  • Gilla
DGLundin och 7 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Stabil uppgradering!

Den där nya verkar sjukt smidig..bara att fälla ihop och rulla bort när man är klar?
För mig ser det ut som två olika sågar på bilden.... En stationär och en mobil såg.
Är det den infällda bilden som visar den "gamla" sågen eller?
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
R roli skrev:
För mig ser det ut som två olika sågar på bilden.... En stationär och en mobil såg.
Är det den infällda bilden som visar den "gamla" sågen eller?
Jag försökte vara rolig i mitt inlägg ;) Bara förutsatte att altendorfen är den nya och att Makitan(?) på infälld bild är den gamla.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Jag försökte vara rolig i mitt inlägg ;) Bara förutsatte att altendorfen är den nya och att Makitan(?) på infälld bild är den gamla.
Jag tyckte att det var roligt!
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Jag försökte vara rolig i mitt inlägg ;) Bara förutsatte att altendorfen är den nya och att Makitan(?) på infälld bild är den gamla.
Även jag har lite konstig humor och skrattade åt inlägget. Om jag inte blandar ihop folk nu så har väl dessutom den gamla Makita sågen synts i ett antal filmer så skämtet borde funka.
 
jac jac skrev:
Även jag har lite konstig humor och skrattade åt inlägget. Om jag inte blandar ihop folk nu så har väl dessutom den gamla Makita sågen synts i ett antal filmer så skämtet borde funka.
Haha, ja ni gissar helt rätt Altendorf är den nya, även om den är äldre... tror jag måste jobba på min tydlighet :)

Japp, några filmer har det blivit och fler är på gång så snart syns den nya "in action".
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
Även jag fyndade på Classe i sjöns klubberbjudande i helgen.

159 pickadoller för detta paket:
Ny bandsåg i förpackning på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Carreyfan och 3 till
  • Laddar…
Som alla vet behöver man inte EN svarv.. En gammal Unimat DB200 svarv med tydliga tecken på användning och slitage, i behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En gammal Unimat DB200 svarv som behöver omvårdnad, placerad på en hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu har jag två :)
En liten unimat db200, behöver en hel del omvårdnad dock.


(och allt utom tailstock till den tredje..)
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.