mexitegel mexitegel skrev:
Gård på landet trodde jag innebar minst fyrhjuling eller en riktig traktor? ;)
Volvo L50 står i maskinhallen och en jordbrukstraktor med skogsvagn står på inköpslistan :D
 
Redigerat:
  • Gilla
kristofo och 3 till
  • Laddar…
795-kampanjen...

Bosch Professional GSR 12V-15 skruvdragare i förpackning med reklamtexter och fjärrkontroll i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Oijoij
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
795-kampanjen...

[bild]
Vart hittar man den för 795?
Jag var nära på att köpa en till frugan idag på Bauhaus
 
R
Proffsmagasinet körde en deal på dessa för ett par veckor sen, köpte själv en. Riktigt trevlig skruvdragare
 
Stämmer. Det var dock typ 2v leveranstid och de skickade en med 2Ah batterier och borr/bits satser. :)
 
Utökade pistolparken lite.. ;)
 
  • Två gröna verktygslådor öppnade med spikpistoler och batterier inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
iSnobben och 4 till
  • Laddar…
Bra köp ! Bytt panel på mitt hus med en essve picka 34 graders, varit väldigt nöjd
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Lite loppisfynd.. En hults bruk yxa framför allt, sen lite borr och en luftrenare.. Den sista får man väl fundera på vad man ska göra av..
En rostig Hults Bruk yxa med trähandtag, borrverktyg och en ELFI elektrostatisk luftrenare i en bilbagage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kristofo
  • Laddar…
AXS
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Ropade in en TS 55 på Blocket under helgen (tror att det inte är R-versionen). Vilka skenor rekommenderas? Har annars uteslutande Bosch-blå men valde TS55 p.g.a. klyvkniven. Funderar på Bosch FSN1600; passar de till TS55?
 
ullberg
Nej, festool går inte på Bosch skenor, du behöver festools egna eller en modifierad makitaskena (de ha en smart läpp för att sågen inte ska tippa vilken jag vill minnas är i vägen för TS-sågen

/U
 
  • Gilla
Setomidor
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Nej, festool går inte på Bosch skenor, du behöver festools egna eller en modifierad makitaskena (de ha en smart läpp för att sågen inte ska tippa vilken jag vill minnas är i vägen för TS-sågen

/U
Makita skenorna fungerar prima tillsammans med Festool, visst skenan har ett extra spår på ena "toppen" där man kan "låsa" fast sin Makita såg - Den funktionen finns inte på Festools såg men skenan fungerar utmärkt för det...
 
  • Gilla
Setomidor
  • Laddar…
Någon större skillnad på dem annars, förutom priset?
 
ullberg
Helt rätt av @slacker och fel av mig, sågen funkar utan modifiering, men för vissa andra Festool-maskiner är läppen i vägen. Makitaskenorna är inte anodiserade vilket Festools är, kanske lite trevligare känsla med anodiserat och om man hårdrar det bör makitan slitas lite mer men jag undrar om ens en proffsanvändare, och än mindre hemmasnickrare skulle lyckas slita ut den

Om jag skulle komplettera med en riktigt lång skena skulle jag absolut tänka mig att köpa Makita för att spara (rätt mycket) pengar
 
L-Bror
När man väl vant sig är den svår att vara utan.
 
  • Vinkelhake med vattenpass från Bahco i originalförpackning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Simon Swartling och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.