L-Bror L-Bror skrev:
När man väl vant sig är den svår att vara utan.
Kolla att den håller vinklarna, Bahco är inte vad det varit (lätt att justera med en fil om inte).
 
L-Bror
:thinking:
will do.
 
Tigersåg Bosch GSE 1100 E för 1223 spänn. Kostade 1549 kr på Bauhaus och 1390 kr på NetOnNet så kunde använda Bauhaus prisgaranti.

Synd att jag inte köpte den redan när vi började med alla projekt för ett par år sedan men det är många år projekt kvar så nu ska den få jobba.
En Bosch GSA 1100 E tigersåg på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gammalt skruvstäd med ytrost på ett träbord, bredvid laptop och arbetsvantar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett vintage Wilton skruvstäd i grönt med ytrost, inget saknas eller är skadat, på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett gammalt, rostigt skruvstäd från 40-talet på ett träbord mot en köksinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klämde till med ett skruvstäd, dryga 30 kg 40-tal :rofl: Tror det är ett riktigt fynd att dömma av skick (bara ytrost, inget saknas lr är skadat) och snabb sökning på eBay. Det kan kanske vara värt en renoveringstråd :geek:
 
Redigerat:
  • Gilla
Thomas_Blekinge och 6 till
  • Laddar…
Jaa! Renoveringstråd!
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det kan kanske vara värt en renoveringstråd
Gått flera timmar och jag hittar ingen renoveringstråd :(
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Hoppsan...;)
Bosch verktyg i kartong inklusive vinkelhållare, borr, måttband och lasermätare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
scim och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Gått flera timmar och jag hittar ingen renoveringstråd :(
Haha, jo var bra sugen att börja men det blev en kvällspromenad istället. Sorry:cry:
 
GLM50C är nog ett av mina sämsta köp, får aldrig ha den själv ungarna har den å mäter allt från hagar till gardiner. Får jag tag i den igen låser jag in den i kassaskåpet;)
 
  • Gilla
tobbbias och 6 till
  • Laddar…
Jag gjorde en "miss" när köpte det där 35 mm-borret. Det är ju SDS-Max-fäste på den. Jag har ju ingen maskin med SDS-Max-fäste. Så det måste ju också införskaffas :)
 
  • Gilla
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
Vet inte riktigt vad jag köpt. La ett bottenbud på tradera på något som såg ut som vanligt bandsågsblad på löpmeter.. Men nu när de landade här hemma så blir jag inte riktigt klok på det, ena sidan är slät men på andra sidan ligger det en extra rygg..
Är det för att såga kött? Ryggen gör så att bladet rimligtvis inte kan löpa fritt vid sågning in i trä i alla fall.
Närbild på en bunt bandsågsblad med en extra rygg på ena sidan, hålls av en person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett parti oanvända bandsågsblad med extra rygg på ena sidan, förvirring kring användningsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bunt av tandsågade bandsågsblad med extra rygg på ena sidan, upplagda på bubbelplast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Vad det än är så har du så du klarar dig ett tag;)
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Bra köp, dom där såg grymt oanvändbara ut, om du inte behöver sätta upp taggtrådstängsel eller nåt:)

Är ryggen bredare än tandens skränkning?
 
Tänderna är helt oskränkta... Går ju dock fort att ordna i min bandsågsbladsskränkare..om jag bara kan hitta den..har en eller två någonstans i verkstaden..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.