Tigersåg från Bosch i blå förpackning med texten "Prisgaranti" på Bauhaus, upp och ned.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tigersåg på Bauhaus med prisgaranti mot Proffsmagasinet. Under tusenlappen.
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
Gud_ skrev:
Hunnit köra något och fått någon kläm av vad du tycker om den?
Näe, har inte något specifikt ändamål för den just nu, utan tyckte priset var bra och vet att jag kommer använda den senare till enklare slipningar och kapningar. För lite tyngre jobb tar jag sladdmaskinen med sugkåpa.
 
En Knipex-tång för ändhylsor. Hylsorna är någon billig typ. Har suktat länge. Nu fattas bara en Knipex mini-systainer!

Den som har flest Knipex när...jaja, ni vet! 😊
Knipex-tång bredvid öppen låda med sortiment av färgkodade ändhylsor och storleksmarkeringar på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu har man gått med i the "dark side" levererar den hälften av min nu snart utdöda Dewalt är jag mer än nöjd
Bosch elektrisk kapsåg med stativ och precisionsblad, framställd mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har du inte högre ställda krav bör du bli mer än nöjd ;)
 
  • Gilla
buspojken
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Har du inte högre ställda krav bör du bli mer än nöjd ;)
Haha, en kompis kom förbi på kvällskvisten och ville se med egna ögon att ja "bytt" märke. De tyckte han var så kul så ja fick ett nytt gta 2500 av han ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S
fler och fler yrkesarbetare ratar festool. DWC-18 2500/4500.
dock körs dom ju mycket hårdare än vad någon hemmapulare gör.
 
Min mor var på auktion och ropade in en skruvdragare för 200 kr; "en sådan liten smidig som Thomas har".
Tyvärr var det inte riktigt vad hon trodde, så som tröst köpte jag en ny Bosch IXO åt henne, och erbjöd mig att ta hand om den DeWALT DCF815 som hon råkat få på halsen...
 
Redigerat:
Extruderingsverktyg och mätverktyg, inklusive en Festool skena och vinkelbeslag, på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tror att jag betalade för extruderingsverktyget också.
Men den ersättrer mina träfixturer
 
  • Gilla
Jan Itor och 2 till
  • Laddar…
buspojken skrev:
Haha, en kompis kom förbi på kvällskvisten och ville se med egna ögon att ja "bytt" märke. De tyckte han var så kul så ja fick ett nytt gta 2500 av han ;)
Gta2500 har jag fått uppfattningen att det lämnar en del att önska, så jag får fram emot dina tankar kring det sen. (y)
 
FredrikR skrev:
Gta2500 har jag fått uppfattningen att det lämnar en del att önska, så jag får fram emot dina tankar kring det sen. (y)
Har testkört lite panel idag, ren fröjd med ny maskin ;) enda ja hittils kan säga om bordet är att de är alldeles för kort, men han hade de låg och samla damm så är tacksam ändå ;) gillar verkligen rullarna, de fanns inte på Dewalt bordet, men dewalt bordet känns mer gediget,
 
E
Jag har haft gta 2500 i tre år och är bara nöjd. Skulle det vara större och tyngre skulle det bara vara jobbigt att släpa med sig. Dessutom kapar jag oftast större bitar med handcirkeln för att slippa lyfta upp på kapbordet.
 
Var till handlarn förra veckan , köpte dammpåsar till min ctl 26(festool) . Dyrt med festool ? nja gick väl på ca 4tkr + en beställning på drygt 2 tkr ... det blev en borrhammare med borrsats och beställning av städset med grövre slang .
Så nu kan jag fylla påsarna fortare - måste nog köpa fler påsar ....
 
Häromveckan skulle jag fräsa ut några större bitar på fräsbordet där jag har en DW 625 monterad. Det nya långa stålet (19 x 65 mm) som jag hade beställt från Waelden Tools hade anlänt just när jag råkade vara hemma från jobbet med en kraftig förkylning. Snickra orkade jag inte riktigt heller men jag tyckte att jag kunde ivarjefall släpa mig ut i verkstaden och damma av fräsbordet som stått i träda ett bra tag och rigga upp det hela i väntan på att orken skulle komma tillbaka. När jag hade plockat rent runtikring och satt stålet på plats så provstartade jag fräsen på lägsta varvtalet. Jag noterade direkt att det vibrerade våldsamt och tänkte att det var något som var i resonans så jag ökade varvtalet bara en liten aning (helt logiskt, jag vet) för att se om det skulle lugna ner sig. Resultatet blev naturligtvis precis tvärtom och jag trodde hela lyften skulle flyga ur bordet, tur att jag hade monterat en nödstopp. Vidare undersökningar visade att stålet snurrade något excentriskt och slutsatsen var att axeln i fräsen var stukad. Jag drog mig til minnes att det hade smällt till senast jag använde bordet när jag testade en panelfräs för sådär en fyra år sedan. Jag tror inte att jag har använt fräsen sedan dess så det som hände den gången var tydligen värre än jag trodde. Ett telefonsamtal senare så hade jag konstaterat att det antagligen skulle kosta minst lika mycket att lämna in för reparation som att köpa en ny maskin. Jag var inte heller så sugen på att lägga den lilla snickeritiden jag har på att försöka reparera fräsen själv så det blev till att sätta sig framför datorn och fräs-surfa.

Det enklaste var såklart att beställa en ny DW 625 från UK eftersom det bara skulle vara att smälla den på plats. Men sedan var det någon som envisades med att jag absolut inte kunde leva utan en OF 2200 i verkstaden. Jotack, jag vet vad en sådan kostar och vederbörande vet dessutom mycket väl om att jag har svårt att välja och aldrig kan bestämma mig så det var inte snällt. Nåja, denna gången tog trots allt ett snabbt beslut och här är resultatet:

Två överfräsar på bord i verkstad med verktyg på väggen och förvaringslådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 4 till
  • Laddar…
Haha, vilken rutten polare du har;)

Kom du ihåg en 1/2" spännhylsa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.